/ Honda S2000 CR: prodává se téměř nejetý exemplář z roku 2008 /

Honda S2000 patří bezpochyby k tomu nejlepšímu, co kdy Japonsko poslalo na silnice, málo se však ví, že na sklonku existence tohoto roadsteru automobilka osvěžila nabídku o speciální edice. A tím nemyslím Ultimate Edition pro Evropu, která se lišila pouze barvou laku a pár dalšími optickými drobnostmi, jakkoli to byla pěkná rozlučka. V Americe byla už na jaře 2007 představena okruhově zaměřená limitka S2000 CR neboli Club Racer. Jedno z těchto vyrobených aut se teď prodává na bringatrailer, navíc v té vzácnější barvě Rio Yellow Pearl, tak proč si S2000 CR trošku nepřipomenout.

Podrobnosti o Hondě S2000 Slub Racer najdete pod prolinkovaným odkazem výše, doplním jen, že strmost už tak ostrého řízení se zvýšila z 2,6 na 2,4 otáček volantu mezi krajními polohami (mimochodem věděli jste, že u S2K Honda experimentovala i s variabilním řízením VGS, které mělo dokonce jen 1,4 otáčky? To musel být masakr :-O ). Club Racer měl i širší zadní pneumatiky 255/40 R 17 namísto 245/40. Úspora váhy CR oproti standardu činila 41 kg, s hardtopem 23 kg. Montáž nižší, kulaté hlavice řadicí páky zkrátila už tak extrémně krátké dráhy o dalších 6 %.

Bodykit omezil vztlak minimálně o 70 %, takže změn směrem k výkonnosti na okruhu bylo poměrně snadnými cestami dosaženo poměrně dost a to i přesto, že motor 2.2 DOHC VTEC (F22C1) měl stále stejný výkon 240 koní a točivý moment 220 Nm jako u běžných verzí.

Honda vyrobila pouze 625 exemplářů S2K Club Racer a z tohoto počtu pouze 140 ve žlutém laku Rio, nabízené auto je tedy opravdu vzácné. Jeho předešlí majitelé (prvním z nich byla přímo severoamerická Honda, ale nebojte, nebyla to novinářská předváděčka 😉 ) si jej asi moc neužili, za 12 let najelo jen 2047 km a tomu odpovídá aktuální příhoz na 65 500 dolarů. Dražit se bude ještě tři dny, tak doufám, že se plácnete přes kapsu, moc rád bych se s tím totiž svezl. 😉

Když už je řeč o S2000 CR, sluší se vzpomenout i odvozenou verzi S2000 Type S, která vycházela z Club Raceru, byla však méně hardcore a nabízela se pro změnu pouze v Japonsku. O ní si můžete přečíst ZDE.

Honda vyrobila

2 komentáře

  • Doporučuji mrknout na Instagram na profil @ngoansx. Tenhle chlapík měl v minulosti kromě této S2K i CR v Apex Blue, tuším, že snad i několik ITR, NSX a to i vč. vzácné Zanardi edition. Na druhou stranu, je fajn, že i u nás v ČR máme stále jednu, ne-li více, S2K v takto dokonalém stavu a s podobně nízkým nájezdem 😉

    • Japan Cars

      Kouknu, díky za tip 🙂

      Jo, naše scéna je docela fajn, ale na HONDAy se to moc neukazuje. 😉

Komentáře jsou uzavřeny.