Novinky

Mitsubishi se propadl zisk o 89 %, chystá úsporná opatření

Mitsubishi oznámilo ekonomické výsledky za fiskální rok 2019 – a není to vůbec dobré, vlastně jsou dost alarmující. Meziroční pokles prodeje automobilů byl sice jen 9 % na celkových 1,13 milionu kusů, avšak propad zisku činil dramatických 89 % na 12,8 miliard jenů. Tři diamanty tak svými výsledky Nissanu, který je většinovým vlastníkem, radost také nedělají.

Reakce Mitsubishi na sebe nenechala dlouho čekat. Má v plánu snížit náklady v následujících dvou letech minimálně o 20 % a už přišla i s prvním konkrétním projektem – chce zredukovat počet zaměstnanců v továrně v Thajsku. Těm, kdo dobrovolně odejdou do předčasného důchodu, nabídne finanční náhradu ve výši 8 až 35 měsíčních platů podle věku a odpracovaných let. Mitsubishi je druhý největší výrobce aut v Thajsku hned za Toyotou, vyrobí tam cca 400 tisíc vozů ročně a vyváží je do více než stovky zemí. Ale v asijsko-pacifickém regionu, kde je značka velmi silná, také čelí poklesu poptávky.

Další konkrétní plány nejsou zatím známy, ale je jisté, že dojde k posílení unifikace dílů a vývoje v rámci aliance s Nissanem a Renaultem a vzhledem k tomu, že Mitsubishi má v rámci tohoto uskupení na starosti primárně oblast jihovýchodní Asie, bude věnovat více pozornosti této části světa (samozřejmě ale nechce příliš vyklízet pozice v Japonsku ani v Číně) na úkor ostatních, podobně jako Nissan. V případě Mitsubishi by to však nemuselo být tak bolestné, škála modelů v Evropě je totiž dost hubená už teď. Tipoval bych, že to u nás bude mít nahnuté pick-up L200 i malý Space Star…