Honda Civic X: na srazy nejezdí jen youngtimery

Stalo se tak nějak pravidlem, že v komunitách příznivců automobilových značek se vyskytují převážně majitelé starších aut. Důvodů asi bude spousta, ale jedním z hlavních bude nejspíš fakt, že současná nová auta nenabízí petrolheadům taková potěšení, jako ta starší ( nebojte se, že je to problém jen vaší značky, jedná se bohužel o fenomén, který trápí třeba i fandy Porsche). S věkem samozřejmě získávají na zajímavosti i vozy dříve odmítané, jednak proto, že se někdy může ukázat, že oproti těm nejnovějším přece jen mohou nabídnout nějaké ty petrolheadské zážitky nebo prostě jen proto, že ta opravdu stará auta už dosloužila a chtě-nechtě je nutné upgradovat.

Honda a její klíčový model, na němž si v osmdesátých a devadesátých letech vybudovala image značky se sportovním švihem, udělala obrovskou chybu. Chybu jménem Civic 7G (EP). Auto, které přišlo počátkem tisíciletí, šokovalo odklonem od dosavadní filozofie, ať už jde o vzhled nebo celkovou koncepci. Jakž-takž se dal ještě akceptovat třídveřový model, ale nebýt dnes už ikonického Civicu Type R (EP3), bylo by to s Hondou asi hodně špatné. Zvlášť když ani původní verze sedanu a kupé (před faceliftem) nebyly zrovna dvakrát sexy.

O to větší šok přišel s osmou generací (FN), známou též jako UFO. 😉 Po té okamžitě skočila spousta těch, kteří zakonzervovali civicy z devadesátek a složení aut na srazech se výrazně omladilo. Jenže historie se tak trochu zopakovala. Devátá generace nedokázala přesvědčit majitele osmiček k výměně a rozjezd podařeného faceliftu zase přibrzdil fakt, že svého času geniální motor R18 i-VTEC už byl oproti konkurenci poněkud slabý.

A přišla aktuální desítka. Civic X šokoval podobně jako svého času 8G – designem ve stylu manga komiksů, ale i přechodem na turbomotory, včetně tříválcového. Samozřejmě zpočátku nic pro Honda-Ultras, jenže rychle se ukázalo, že Civic je nejsportovnější a s přeplňovaným čtyřválcem také nejrychlejší auto své kategorie a fandovská základna zareagovala. Vlastně se dá říci, že tvoří významnou část zájemců, protože desítka se hitem u manželek a důchodců na rozdíl od osmičky nestala, zvlášť když nepatří zrovna k nejlevnějším kompaktům.

A tak se stalo, že se poměrně rychle vytvořila komunita majitelů a příznivců Civicu X a ta má za sebou první oficiální sraz, když už letos kvůli covidu nemůže zazářit na akci HONDAy, která byla poprvé po 17 letech zrušena. Při premiéře se sešlo 24 aut, což rozhodně není špatný začátek. Že si Civic X pořízují nadšenci, prozrazuje i fakt, že z tohoto počtu byly čtyři ďábelské Type R a 14 exemplářů ve verzích Sport a Sport Plus. A protože dorazily i dva sedany, z celkového počtu účastníků byla jen čtyři auta s litrovým motorem …a diesel žádný, mimochodem. 😉

Auta se sešla u kolínského dealera Hondy Styx Car, jehož majitel pan Ditrich patří k těm, kteří mají Háčka nejen jako byznys, ale i vášeň a po úvodní prohlídce účastnických vozů a nezbytné diskuzi se vyrazilo na roadtrip. Ten vedl přes Český Šternberk, kde proběhl společný oběd, na Slapy a část kolony pak ještě pokračovala na střechu pražského OC Šestka. Akce se vydařila, takže už je naplánováno další podzimní setkání. Honda se prostě s tímhle autem do vkusu řady svých skalních příznivců trefila, tak hlavně aby to vydrželo i u jedenácté generace, oznámené už na rok 2021. Pokud také máte Civic X a chcete se stát součástí komunity nebo autu prostě jen fandíte a chcete vědět, co se řeší, požádejte o členství ve fcb skupině. 😉

4 komentáře: „Honda Civic X: na srazy nejezdí jen youngtimery

  • 11.9.2020 (8:49)
    Permalink

    Krásné fotky ze srazu, to musí být podívaná naživo! Škoda, že neměla akce větší promo. Jsem z Kolína, mám rád Hondy, ale tohle mě minulo. Větší propagace (třeba oznámená “spanilá jízda” by možná přilákala pár nových fandů / kupců Civiků.

    Tak snad základna i tak poroste dál!

    Reagovat
    • 11.9.2020 (9:01)
      Permalink

      Když mi kluci dají echo, hodím zprávičku na fcb stránku. 😉

      Reagovat
    • 11.9.2020 (10:45)
      Permalink

      Jo, lidi koukali s “otevřenou hubou” a jeden málem spadl ze střechy garáže. Největší haló bylo ve Šternberku při příjezdu.

      Reagovat
  • 11.9.2020 (11:35)
    Permalink

    super, ze to desitka ozivila zase… az bude vsechno elektricky a nevimjaky, tak desitka bude neco jako 5Gcko mozna.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *