Mazda MX-30: přichází benzinová verze s elektro asistencí

Mazda rozhodně nemá v úmyslu udělat z crossoveru MX-30 pouze elektrickou záležitost (škoda, že stejné úmysly nemá také Honda s hatchbackem e…). Na rok 2022 je naplánována MX-30 s rotačním motorem v roli range extenderu, ale Japonci mají v rukávu ještě něco mnohem aktuálnějšího – pro JDM právě představili verzi MX-30 e-Skyactiv-G, tedy benzinovou variantu s mild-hybridem.

Mazda MX-30 má v této specifikaci atmosférický dvoulitr o výkonu 141 koní, jemuž pomáhá posílený elektrický systém vozu, tvořený sedmikoňovým elektromotorem (v roli startovacího generátoru a alternátoru) a větším 355V Li-Ion akumulátorem. Podrobné specifikace budou k dispozici později, avšak až na zmíněný pohonný systém je tato varianta identická s dříve představeným BEV.

Mazda MX-30 e-Skyactiv-G začíná na částce 2 420 000 jenů (cca 533 tisíc korun) a výrobce předpokládá, že na JDM prodá minimálně 12 tisíc těchto verzí ročně. O možnosti vývozu do dalších zemí se zatím nehovoří, ale v Japonsku půjde o jedinou MX-30, která půjde koupit (a ponechat si ji), elektrická verze bude od příštího roku k dispozici pouze na operativní leasing, po jehož ukončení Mazda auta od nájemců odebere zpět.