Lexus IS 500 F Sport Performance: nový sportovní sedan s V8
Lexus IS F má konečně nástupce! Sice si dal jednu generaci pauzu a už se nejmenuje IS F, ale je to (víceméně) IS F. Lexus IS modelového roku 2022 dostane verzi, pojmenovanou IS 500 F Sport Performance a to podstatné bude mít – atmosférický benzinový V8 z kupé RC F o výkonu 482 koní při 7100 otáčkách a točivém momentu 536 Nm při 4800/min, jenž roztáčí zadní kola prostřednictvím osmistupňového automatu.
Co IS 500 F Sport Performance nemá, je agresivní bodykit, liší se pouze černými rámy oken, dvěma páry koncovek výfuku a výraznějším difuzorem zadního nárazníku, dokonce i design 19″ kol Enkei je spíše elegantní, než sportovní. Ani sedadla nešokují výraznými bočnicemi, barevnými kombinacemi čalounění nebo kontrastním prošíváním. Je tedy jasné, že se nechce měřit s auty jako je BMW M3 nebo Mercedes-AMG C63, ale současně chce nabídnout podobnou dynamiku. Sedan váží 1765 kg, tedy o 65 kg více, než verze s V6, ale třeba zmíněná kola ušetřila celkem 3 kg neodpružených hmot.
IS F Sport Performance umožňuje řadu různých režimů mapování elektroniky auta včetně módů Sport a Sport+, které potřebným způsobem upraví nastavení motoru, převodovky a řízení. Podrobnější informace budou k dispozici později, prodej je naplánován až na podzim letošního roku.
Tak to je paráda! Moc mě neberou kola, ale to je fuk, důležité je V8 pod kapotou. Sedačky určitě taky půjdou i v jiné barvě, ale to je vlastně úplně jedno, protože to tady stejně nebude… Zkurvený ekofašismus:-((
Jo, kola jsou divná, ale na zimu postačí. 😉
To už je přece jedno, když se do dá dovézt, akorát se to prodraží…
hlavne ze to existuje… spousta automobilek na to kadi a z V8 je uz davno V6 turbo. Lexus saves the day.
Spousta? V8 snad už do nového auta nedává nikdo, možná Cadillac. Kdo by to od „hybridního“ Lexu čekal…