Novinky

Trumpova éra skončila, Toyota se teď chce environmentálně polepšit…

Běžný člověk asi vnímá Toyotu jako vůbec nejvíce eko-značku na planetě, vždyť stála u zrodu hybridů a je nejaktivnější v zavádění vodíkové techniky do masové produkce. Ale ten, kdo se více zajímá, ví, že je automobilka (společně s Hondou) také dost skeptická vůči elektromobilům a jen málo lidí ví, že Toyota u Trumpovy administrativy lobovala za zpomalení jejich nástupu a omezení podpory s cílem zachovat co nejvíce spalovací motory. Takže se v očích řady (zejména) aktivistů zařadila mezi odmítače. Jenže Trump je ze hry a Bidenova vláda demokratů od začátku tvrdí, že bude pokračovat v Obamově strategii zpřísňování emisních limitů a omezování spalovacích motorů. A to Toyotu staví do špatného světla – obává se, že by mohla být zařazena mezi kverulanty, což by jí poškozovalo image …a tak se rozhodla změnit strategii.

U nás se tomu říká „kam vítr, tam plášť“, ale Toyotě se nelze divit. Její dosavadní postoj byl samozřejmě velmi rozumný, ale byla by chyba bojovat s větrnými mlýny, směr byl shora nalajnován a každý odpor je marný. Toyota tedy slibuje, že přehodnotí svou klimatickou strategii a lobovací aktivity s cílem dosáhnout uhlíkové neutrality. Rozhodnutí přišlo po tlaku investorů, fondy mají na fungování největší světové automobilky významný vliv. Takže očekávejte více zelených aut a zachráněných ledních medvědů – a prototypem bZ4X to celé začne, uvidíte. 😉