Novinky

Honda Civic XI: neuhodnete, kdy se bude prodávat v Evropě

Po představení nové generace liftbacku v Americe a Japonsku přispěchala s oznámením novinky i Honda v Evropě. Zveřejnila jednu fotku, ale hlavně mě doslova šokovala informací o zahájení prodeje v této části světa. Proto také ten nadpis s poněkud bulvárním nádechem… Sedíte? Tak se ještě pro jistotu něčeho přidržte – Civic 5D s hybridním systémem pohonu e:HEV jde v Evropě do prodeje NA PODZIM 2022!(!!). Ne není to překlep, raději jsem se na to ještě přeptal – fakt 2022. Takže zhruba za rok a čtvrt!

Jen pro osvěžení paměti – prodej sedanu v Americe už začal a 5D jde k dealerům na podzim, ovšem letos… Ti lépe informovaní se možná ptají, proč to překvapení, na roční zpoždění oproti USA a JDM už jsme si přece zvykli. Jenže je to trošku problém – současný Civic X už je docela problém sehnat někdy od loňského podzimu, tedy pokud jste chtěli 1.5 Turbo a ne tříválec. V současnosti se vyprodávají poslední skladové vozy s motorem 1.0 VTEC Turbo a poté bude Honda v Evropě úplně bez kompaktu. Jaká se situace u sedanu nevím, ale předpokládám, že ten už figuruje v nabídce na honda.cz spíš nedopatřením. Takže mezi koncem desítkové generace a náběhem jedenácté bude de facto dvouletá pauza, tedy minimálně pokud jste chtěli výkonnější verzi.

Když si k tomu přidáme příchod nového HR-V někdy na přelomu letošního a příštího roku, tak Honda aktuálně prodává v Evropě vlastně jen Jazz a CR-V. A CR-V, ačkoli jde stále o auto na špici své kategorie, koncem roku oslaví už páté narozeniny (počítáno od zahájení výroby, ne prodeje v Evropě). Takže je už vlastně výběhový model. Přemýšlím, jestli se Honda snaží nenápadně zlikvidovat evropskou prodejní síť a naštvat i ty zbytky příznivců z řad zákazníků, kteří jí ještě zůstali. Okázaleji snad už nedůležitost evropského trhu Honda dávat najevo ani nemůže. 🙁

Ale změňme téma, jsou tu i méně depresivní zprávy. Sportovní Civic Type R s benzinovým turbomotorem a manuálním šestikvaltem se představí v příštím roce, tedy minimálně pro USA a JDM, do Evropy se asi podívá až v roce 2023. A ještě dříve – letos na podzim – dostane Amerika sportovnější verzi sedanu Civic Si.

13 komentářů: „Honda Civic XI: neuhodnete, kdy se bude prodávat v Evropě

  • Na 11G s e:hev stejně nikdo nečeká, takže jakej spěch 🙂 Si říkám, že jsem měl ten Civic 4D z Maďarska vzít do zásoby a hodit do garáže, abych to po ojetí 5D vytáhl a měl čím jezdit. Nic proti e:hev, ale že to vedle 1.5t bude děs je vcelku jasné. Nakonec ještě budu jezdit se Suzuki…

    • Než vy ojedete Civic, tak už bude 12G jezdit na prdíky z jednorožců. 😀

  • Docela se obávám, že se blíží doba, kdy to Honda v Evropě zabalí úplně. Poslední civicy, co u nás na maloměstě potkávám, jsou 9G (a většina kombíky). Z novější produkce jen pár CR-V, jazze jsem ještě nepotkal snad vůbec, natož „e“.

    Věřím, že Honda nasadí do Civicu hybrid s dvoulitrem (ani mě nenapadlo uvažovat o 1.5), ale na základě zkušenosti s CR-V si nemyslím, že to bude spása. Ve městě paráda, na menších silnicích ok, ale na dálnicích a rychlostních silnicích to bude jen o tahání baterek. I z testů vychází hondí hybridy ve vyšších rychlostech třeba ve srovnání s Toyotou výrazně hůře.

    A propos – ty 1.0 v Civicu fakt někdo kupuje? Existuje statistika o poměru prodejů 1.0 a 1.5 VTECů?

    • Nevím, kolik jsi toho s CR-V e:HEV najezdil, ale v rámci místních rychlostních limitů jede velice slušně. Že neakceleruje na 160-180 tak dobře, jako RAV4 sice může někomu vadit, ale mně ne, já jezdím dálnice na tempomat max. 140. A ve chvíli, kdy si někdo usmyslí, že každá brána na dálnici bude úsekovka, nebude to vadit už vůbec nikomu. 😉

      BTW negativní hodnocení dynamiky e:HEV vůči Toyotě u Jazzu i CR-V mě překvapuje, protože reálně v provozu mají dynamiku lepší, navíc jsou při akceleraci zvukově kultivovanější. Takže vše jde na úkor chování v rychlostech, které nejsou povoleny. Možná zním jako důchodce, ale na dálnicích už dávno nezávodím. Na druhou stranu na okresce těch +-120 klidně dám. 😀

      • O těch termínech pro EU jsem se dozvěděl už v tomto článku:
        https://www.auto.cz/nova-honda-civic-type-r-dorazi-v-pristim-roce-139721
        Myslel jsem si, že jde o překlep v roce, ale ne :).
        Jen doufám, že na TypeR ve 2023 nebude kvůli emisím pozdě.

        Jinak docela vážně uvažuji, že si jako víkendvku na okresky udělám ze svého současného Civicu sedan 10G.
        – Po drobných úpravách (samosvor, sportovní podvozek Bilstein B14, kulisa řazení od Acuity…).
        A na normální ježdění koupím Civic 1.8 8G (po FL)/9G.
        Původně jsem jako víkendovku chtěl TypeR 9G/10G. Ale obyč. sedan jezdí tak skvěle, že na občasné blbnutí po okreskách v ostřejším tempu pro radost bude bohatě stačit. Myslím, že potenciál TypeR na běžných silnicích se ani nedá využít a okruhy jezdit nehodlám.
        Jsem divnej :)?

  • Přemýšlím proč vlastně…to bude EU Civic tak odlišný? Nebo by to tady bez hybridu už nedali, že by přešvihli emisní limity?
    Civic X potkávám čím dál tím častěji, to auto si cestu k lidem nějak našlo i přes svou vyhraněnost…a je jasné, že to nejjednodušší co Honda může udělat je, udržet si tyto lidi tím, že jim VČAS nabídne možného nástupce. Ale s takovou jí zase polovina těch, co si CX koupili v době nástupu, koupí jako nástupce konkurenci a Honda bude zase polovinu své klientely verbovat složitě z řad konkurence…bravo

    • Předpokládám, že hybrid pro Civic ještě neexistuje. Z toho bych vyvozoval, že to nebude e:HEV z CR-V, ale něco jiného, popřípadě jeho evoluce. Nic logičtějšího mě nenapadá. :-/

      Tvoje teorie má jednu slabinu – z počátku nástupu aut moc nejezdí. Dobře první rok rok a půl, si dealeři rvali vlasy, že prodeje za nic nestojí. Nejdřív probíhalo „zvykání“. Samozřejmě se s tím nikdo ze stávajících majitelů nechlubí. Najednou se to každému z nich vlastně líbilo od začátku. 😀

      • King: však zezadu je to hnusné pořád 🙂 A důvod, proč se neprodával, nebyl jen kvůli designu, ale hlavně kvůli nesmyslné ceně, kdy za cenu velmi dobře vybavené 9G 1.8 najednou byl warťas a 1.5t stála nesmysl. Hondě paradoxně (a jen chvilkově) pomohlo ekofašounské běsnění, při kterém se po slevách z 10G 1.5t stala velmi rozumně dostupná motorizace. Konkurence o podobná auta buď úplně přišla nebo cenově vyletěla natolik, že Civic už takový úlet nebyl. Teď po faceliftu už je to zase prodejní tragédie, 1.5t byl drahý, prakticky nepřinesl nic navíc a slevy taky nic moc.

        Uvidíme, co 11G, vidím to spíš bledě, ale pokud se k lizu dostanou Pyráti, je dost možné, že se situace zase změní a okradením lidí se spalováky se popoženou prodeje hybridů. Ty už ale nebudou celkově úžasné, protože auta budou v cenových relacích, které si většina lidí nemůže dovolit (k novému hybridu bude nutné ještě vysolit pár desítek tisíc za daň z nemovitosti a tak). Nakonec testovaný Jazz je s ceníkovkou na úrovni C9G 1.8 Lifestyle naprostý úlet. Až se do stejné sféry posune HR-V (které bylo ujeté už teď) a po něm Civic, uvidíme, jestli tady Honda vůbec ještě bude. Jedinou šancí se v novém komunismu stane fleetový prodej firmám a ten nikdy neuměla a nemá v něm žádnou tradici. Spíš si to zase rozebere koncern, Toyota a korejci.

    • V Japonsku i Americe uvedli jen benzinove verze, primarne s 1.5 turbo kterou v Evrope kvuli pokutam Honda nechce nabizet uz ted. Evropsky civic se navic bude vyrabet v Japonsku kdyz zbydou kapacity, a logicky i diky ocekavanym prodejum v Evrope specialita v podobe hybridu bude delat pozdeji.
      Posledni civic v evropske rezii byla 9.generace.

  • Což o to, Civic 11 je parádní auto. Ten hybrid je už pro EU zcela jasný a každému musí být jasné i to, že i u ostatních modelů končí jak 1,5T tak i 1,0T. Nová doba elektrická je tady a nebude to jenom u Hondy. Ostatní na elektrifikaci přejdou tak rychle, že se ani nenadějeme. Teoreticky by mohli rozjet trochu více elektrického marketingu a ještě toho využít. Rok 22 je skoro za rohem. Kdyby Honda ČR trochu zainvestovala do reklamy aby podpořila el image značky, mohlo by být zase veseleji. Bude portfolio pěkných aut-nový Civic 11g etech, jazz hybrid tu je, nové HRV bude taky jenom v hybridu a další generace CRV jakbysmet a ještě bude zřejmě větší než současné. Neházím flintu do žita a naopak si myslím, že bude mít Honda od r 22 nejhezčí portfolio modelů všech dob. Ovšem už né sportovních. Na to jsou jiné značky. Bohužel.

    • Obávám se, že Honda té skutečnosti, že bude jako jedna z prvních plně elektrifikovaná, marketungově využít bohužel opět nedokáže. Navíc jí to bude kazit Civic Type R. Naštěstí. 😉

    • Legend: jestli bude mít Honda nejhezčí portfolio je zaprvé otázka a za druhé věc osobního vkusu. Ale i kdyby to tak bylo (při pohledu na Jazz s tím nesouhlasím už teď), k čemu je to dobré, když ta auta fungují hůř než ta dnešní a přitom jsou dražší? Design je sice důležitý, ale nejezdí to na něj. Proto nakonec máme 10G, protože pořád lepší ten hroznej zadek než hybrid pod kapotou a cena jak před pár lety Accord.

      Jsem zvědav na HR-V, už jsem i slyšel, že se někdo těší, až to koupí právě místo C10G, ale bude zajímavé vidět, co bude k dispozici za 650k (cena bývalého HR-V Sport 1.5t, který jsme vedle 10G zvažovali).

Komentáře nejsou povoleny.