Novinky

Toyota Tundra 2022: nová generace oficiálně

Před pár dny jsem psal článek o drsnější verzi nového full-size pick-upu Toyota Tundra TRD Pro a teď je na řadě slíbený článek o nové generaci Tundry MY2022 jako takové. Dost jsme toho už viděli, takže se zaměříme spíš na rozdíly. 😉 Tundra se bude vyrábět ve dvou verzích karoserie – Double Cab and CrewMax. Příď standardního modelu dostala spoustu chromu, mohutné nelakované nástavce blatníků nahradily menší (u některých výbav lakované), pod prahy jsou namontovány ochranné rámy, u nárazníků naopak ochrany chybí, zadní nárazník místo toho dostal trochu chromu a zadní čelo ložné plochy zase trochu barvy. 😉

Liší se také design kol a technika podvozku samozřejmě není tak sofistikovaná. Tundra podle očekávání přišla o osmiválec, k pohonu nově slouží motor V6 3,5 l se dvěma turby, jenž drtí původní jednotku ve všech ohledech. Dává výkon 394 k a točivý moment 649 Nm (doposud 386 k a 544 Nm). A pokud by se to snad někomu mohlo zdát málo, k dispozici bude i nový hybridní systém i-Force Max s elektromotorem, umístěným mezi motorem a převodovkou. Ten se chlubí celkovým výkonem 443 k a točivým momentem 790 Nm a je dostupný i pro již zmíněné TRD Pro. Oba motory jsou zkombinovány s desetistupňovým automatem.

Je trošku překvapivé, že je hybrid zkombinován s NiMH akumulátorem (uloženým pod zadními sedadly), důvodem asi bude snížení nákladů. V nízkých rychlostech zvládne hybridní tundra jízdy na elektřinu, ale od mild-hybridu nelze očekávat nějaké zázraky, uplatní se spíš při asistenci spalováku. Tundra může táhnout přívěs o hmotnosti až 5443 kg a užitečná hmotnost vzrostla na 880 kg. Dost důležitou novinkou je přechod z listových pružin na nezávislé zavěšení s vinutými pružinami. Některé verze dostanou dokonce vzduchové odpružení zadní nápravy.

Design interiéru ladí s exteriérem – je hranatý, drsný, neotesaný, možná až surový, ale přitom zhotovený z kvalitních materiálů. V téhle kategorii už to ani jinak nejde. Kromě výrazného volantu a palubní desky na sebe v kabině upozorňuje i 14″ centrální displej, v němž se prezentuje zcela nový infotainment Toyota Audio Mulitimedia, kompatibilita s oběma rozhraními pro smartphony je bezdrátová a nesmí chybět kompletní balíček asistentů. Auto se bude v Americe prodávat ve verzích SR, SR5, Limited, Platinum, 1794 a TRD Pro a to ještě před koncem letošního roku, kdy budou k dispozici všechny detaily.

Jeden myslel na “Toyota Tundra 2022: nová generace oficiálně

  • se nejak ztracim v tech jejich pickupech… je jich nejak hodne od ty Toyoty.

Komentáře nejsou povoleny.