Novinky

Toyota GR Yaris: do WRC 2022 s novým designem a technikou

Toyota malinko propásla obrovskou šanci spojit existenci ostrého hatchbacku GR Yaris se světem WRC a vloni jezdila mistrovství světa ještě se speciálem s designem minulé generace, ale vzhledem k letošním změnám pravidel se to dá vcelku pochopit. Naštěstí to navíc vypadá, že to vůbec nevadí, GR Yaris sklízí ovace, kdekoli se objeví i bez nálepky WRC, navíc v příští sezoně už na tratích rychlostních zkoušek uvidíme nový WRC speciál s designem aktuálního yarisu, takže možná dojde i nějakou tu WRC edici. 😉

Toyota nové WRC nářadí zatím představila s dnes už tradiční Gazoo kamufláží, která ještě trochu maskuje detaily, ale to zásadní už je vidět. A GR Yaris, jenž nastoupí do soutěží už s povinným hybridním systémem pohonu, potěší kromě výrazně vytažených blatníků a výrazného lipu také obřími nasávacími otvory za dveřmi, jako by šlo o auto s motorem uprostřed. GR Yaris má samozřejmě motor vpředu, ale kapsy budou zřejmě zajišťovat chlazení akumulátorů.

GR Yaris Rally1 nebude moci použít motor sériového hot-hatche, pravidla totiž vyžadují čtyřválec 1,6 l. Ten bude doplněn elektromotorem o výkonu 136 k a točivým momentem 180 Nm v kombinaci s 3,9kWh akumulátorem, umístěným u zadní nápravy. Yaris bude v top třídě WRC závodit s Fordem Puma Rally1 a Hyundaiems i20 Rally1. Toyota nasadí hned čtyři auta s posádkami ve sloužení Sébastien Ogier / Benjamin Veillas, Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen, Elfyn Evans / Scott Martin a Esapekka Lappi / Janne Ferm. Tovární stáji bude šéfovat Jari-Matti Latvala.