Honda HR-V: nové informace o elektrickém modelu e:Ny1

Honda už skoro dva roky slibuje elektrickou verzi malého crossoveru HR-V. Vloni byl představen reálně vypadající koncept SUV e:Prototype a nedlouho poté byly ukázány dvě varianty tohoto auta pro čínský trh, kde se budou prodávat pod označením e:NP1 a e:NS1. Letos automobilka navíc potvrdila, že elektrické HR-V bude v prodeji od roku 2023 i v Evropě, kde ponese zřejmě označení e:Ny1:

V Číně se Honda e:NS1 oficiálně prodává už tři dny a typ e:NP1 půjde objednávat od května. Díky tomu jsou k dispozici nové informace, i když bohužel ne ty, na které jsme u elektromobilů zvědaví nejvíce… Auta jsou prezentována tak, že spojují monozukuri (umění vytvářet věci) Hondy se špičkovou čínskou elektrifikací a IT technologiemi. Vozy využívají platformu e:N Architecture F, není to ale nová platforma, to jen klasická háervéčková umožňuje zástavbu akumulátorů do podlahy a pod zadní sedadla. Auto tak zřejmě přijde o Magic Seats, ale zatím to nebylo potvrzeno. Ačkoli se auto už prodává, překvapivě není znám ani výkon motoru, ani velikost akumulátorů, takže se musíme spolehnout na zákulisní informace.

Ty říkají, že elektrické HR-V bude mít dvě verze. Základní s výkonem 182 koní a točivým momentem 310 Nm, disponující 53,6 kWh Li-Ion akumulátorem, jenž zajistí dle čínské metodiky dojezd až 420 km. Silnější verze má mít 204 koní, stejný točivý moment a 68,8kWh baterii, která zajistí dojezd až 510 km. Hondy e:NS1 a e:NP1 dostanou nejnovější infotainment Honda Connect 3.0, navržený speciálně pro elektromobily a bude se ovládat pomocí obřího centrálního tabletu s úhlopříčkou 15,1″. Bohužel HR-V tím pádem přijde o veškeré mechanické ovladače – a to to vypadalo, že se Honda ohledně dotykových ovladačů u HR-V a Civicu poučila. 🙁 Je téměř jisté, že se v Evropě bude prodávat e:Ny1 v úplně stejných specifikacích. Novinkou je systém DMC (Driver Monitoring Camera), sledující chování řidiče. Tak zase bude crashtestech 5 hvězdiček (nové HR-V kvůli jeho absenci v EuroNCAP dostalo jen čtyři) . 🙂

Honda chce e:NS1 a e:NP1 prodávat trochu jiným způsobem, než ostatní modely. Připravuje online showroom, kde bude možné si auto prohlédnout, nakonfigurovat a objednat, GAC Honda (prodává e:NS1) postaví nové kamenné showroomy, zaměřené na elektrifikované modely a otevře showroomy v nákupních střediscích velkých čínských měst. Dongfeng Honda zaujme konzervativnější přístup a bude e:NP1 prodávat v existující síti, kde jim pouze vyhradí speciální část prodejen.