Novinky

Mitsubishi ASX: nová generace bude …Captur

Německé zastoupení značky Mitsubishi prozradilo některá technické podrobnosti, týkající se nové generace modelu Mitsubishi ASX. Jak si určitě vzpomínáte, Mitsubishi Motors mělo v plánu to v Evropě zabalit, dominantní alianční značka Renault však byla jiného názoru a Třem diamantům navzdory se rozhodla v Evropě i nadále brand Mitsubishi držet prostřednictvím modelů Renault s designem Mitsubishi. Mitsubishi Motors s tím samozřejmě musí souhlasit. Teď je otázkou, co je pro fandy Mitsu v Evropě lepší – konec značky nebo její zachování za tu cenu, že už to nebude Mitsubishi? Osobně nemám tyhle hry s logy a technikou rád, ale posouzení nechám na každém z vás. Ať tak nebo tak – pojďme se podívat, co nás už na podzim čeká.

Už dříve tmavý teaser naznačil podobu designu, auto má jasné proporce Renaultu Captur, takže si myslím, že bude použita nejen platforma CMF-B, ale i samonosná karoserie capturu, změní se pouze panely karoserie. Co se pohonných jednotek týče, škála bude sympaticky široká, ale …Renault. Základem se stane přeplňovaný litrový tříválec s 91 k se šestistupňovým manuálem, zajímavější bude čtyřválec 1.3 DI-T se 140 k (6MT), respektive 158 k (DCT7). Nestačí? Tak to bychom tu měli (francouzskou) elektrifikaci v podobě hybridní a plug-in hybridní verze. Základem je v obou případech atmosférická šestnáctistovka se dvěma elektromotory.

Rozdílem je velikost akumulátoru. Li-Ion články s kapacitou 1,3 kWh jsou určeny pro samonabíjecí hybrid s výkonem 145 koní, plug-in hybrid s 10,5kWh má výkon 160 koní a ujede na elektřinu až 50 km. Mitsubishi ASX bude kompletně představeno v září a prodej bude zahájen v březnu 2023. Podobný osud čeká někdy v blízké budoucnosti i vůz Mitsubishi Colt, jen pro změnu v souvislosti s Renaultem Clio…

3 komentáře: „Mitsubishi ASX: nová generace bude …Captur

  • Hmm… A co Outlander a Eclipse Cross? Tam si moc nedovedu představit, že by to bylo něco z portfolia rencka. Že by nějaká ze zrůd Arkana-Koleos-Kadjar-Austral? Ani jedno z nich ale nemá plug-in, přitom zrovna tohle je hlavní deviza Mitsu už snad 8 let co se objevil minulý Outlander. Přitom jediný plug-in, co teď Rencek má, je s 1.6 atmosférou, co nejspíš sotva pojede a ve větším autě to těžko bude. Jsem zvědav, co s tím vymyslí.

    ASX se mi nikdy vyloženě nelíbilo (předek poface je moc pěkný, ale celkově a interiér průměr), ale když to bude Captur, tak to je konečná. Ale aspoň to bude mít ten PHEV, co k Mitsu patří. Za 775k je to dokonce rozumně drahé (co by za to člověk dal u Hondy, kdyby HR-V bylo za ty stejné peníze PHEV a ne jen HEV).

  • jo tyhle aliancni nesmysly taky nemam rad… to logo na predku nema zadnou vypovidajici hodnotu defakto. Driv si clovek kupoval japonsky auto pro kvalitu a ted si koupi mitsu a bude to stejny jako si koupit rencka…

  • Přesně tak, dokud budou Mitsu a Nissan dělat auta s Renckem, tak to jsou naprosto zbytečné a nekoupitelné auta, bohužel…

Komentáře nejsou povoleny.