Novinky

Prodrive P25 je restomod Subaru WRX ve stylu 22B

Po květnovém teaseru firma Prodrive na Festivalu rychlosti v Goodwoodu? jenž probíhá o tomto víkendu, kompletně představila model P25, jenž má být takovým po všech stránkách lepším novodobým Subaru WRX STI 22B, představeným v roce 1998 na počest zisku titulu ve WRC v omezeném počtu 424 kusů. To Prodrive P25 vznikne v počtu (prý 😉 ) pouhých 25 kusů a cena každého z nich je stanovena minimálně na 460 000 liber, tedy lehce přes 13,2 milionu korun. To jen tak na začátek, abyste si nechali zajít chuť. 😉

Prodrive zkoupilo 25 obyčejných třídveřových Subaru WRX a začalo si hrát. Karoserii nahradily karbonové panely z tužky Petera Stevense, což společně s Li-Ion akumulátorem a karbonovými sedadly srazilo váhu auta na 1200 kg, tedy o 45 kg méně, než mělo 22B. Čtyřválcový 2,5litrový boxer současné generace byl kompletně přepracován a dostal turbodmychadlo Garrett, účinný mezichladič a titanový výfuk Akrapovič. Výsledkem je výkon 406 koní a točivý moment 600 Nm. Chudák 22B mělo jen 280 k. Převodovka je šestistupňová sekvenční, schopná přeřadit za 80 ms, auto disponuje systémem launch control a na stovku zrychlí za 3,5 s, tedy o sekundu lépe, než 22B.

Elektronický plyn umožňuje také naprogramovat různé režimy motoru, jenž posílá sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím samosvorných diferenciálů na obou nápravách a aktivního středového difu. Tlumiče Bilstein jsou plně stavitelné, brzdy AP Racing mají vpředu 380mm kotouče a šestipístkové třmeny, vzadu 350mm disky se čtyřpístky.

Jeden myslel na “Prodrive P25 je restomod Subaru WRX ve stylu 22B

  • Čekal bych za tu cenu podstatně větší přepracování. Sice auto odlehčili o 45 kilo, ale to turbo s intercoolerem přinesly naopak váhu navíc. No prostě kdo je normální, má prachy a je fanda 22B, koupí si ho sám a za půl mega zmodifikuje na podobný parametry.

Komentáře nejsou povoleny.