Novinky

Honda Pilot (2023): drsné SUV se terénu nebojí

Honda právě představila novou generaci velkého SUV Pilot pro modelový rok 2023 a je to právě ten vůz, na který nedávno lákala oznámením, že půjde o nejschopnější auto v terénu, jaké kdy tato značka vytvořila. Tím drsňákem má být konkrétně verze Honda Pilot TrailSport, která je vybavena celou řadou funkčních off-roadových doplňků. Ale o nich za chvíli.

Honda Pilot MY2023 má úplně nový, robustní design s přídí ve stylu nového CR-V, zádí s moderně působícími svítilnami (trošku Land Rover styl, řekl bych) a profilem s prémiovými proporcemi – dlouhou, téměř vodorovnou kapotou, málo skloněným čelním sklem a vzad posunutou kabinou. Trošku polarizovat názory možná bude tvar zadní části bočního prosklení. okno mezi C a D sloupkem je lichoběžníkové a nenavazuje spodní linií na okna pro posádku. Bude to zcela jistě výrazný rozlišovací prvek a …asi se mi to líbí. 😉 Karoserie má rozměry 5085 x 1994 x 1800 mm a rozvor 2890 mm a stojí podle výbavy na 18″ nebo 20″ kolech.

Už jste zkoukli video? 😉 Tak jdeme dál. Interiér jede na současné hondí minimalistické vlně, je jednoduchý, elegantní a výdechy ventilace s masivními rámečky jsou asi jediným odkazem na to, že jde o SUV. Honda slibuje „sofistikované materiály a prémiové povrchy“, má je jednat o nejvíce „upscale“ SUV, jaké doposud Honda vyrobila. Je prostornější než předchůdce, má výrazně lepší sedadla, komfortnější nastupování a vystupování a jako jediný ve své třídě převeze až osm lidí – a to ještě za nimi zbývá kufr o objemu 635 l(!). Top verze Elite má konečně také ventilovaná přední sedadla a 12reproduktorový audiosystém Bose s 15,7litrovým subwooferem (tím disponuje i výbava Touring). Má se výrazně zlepšit komfort a ticho v kabině.

Sedíte? To je dobře. Představte si, že Honda v modelu Pilot představuje úplně nový motor V6 3,5 l. Je to tak, vypadá to, že motory s blokem J mají po 27 letech existence nástupce (jakmile doběhnou v modelech, jako je Odyssey, Ridgeline a Acura MDX). Nový vidlicový šestiválec se čtyřventilovou technikou je velmi úzký, má rozevření válců jen 35 stupňů (to je víc řadový, než vidlicový 😉 ), což má zajistit lepší spalování. Další specialitou je velmi nízká hlava válců (o 30 mm) a byla použita i celá řada dalších speciálních řešení, doufám, že se Honda později pochlubí podrobněji. Rozvod je samozřejmě DOHC a nechybí deaktivace válců VCM. Novinka je doposud nejvýkonnějším V6, jaký Honda kdy měla (i když jen o 5 koní), dává 289 koní už při 6100/min a 355 Nm při 5000 otáčkách. Nebude tedy točit nějak extrémně moc, ale bude asi mít moc pěknou špičku. Zkombinován je s desetistupňovým automatem a volitelně s druhou generací stálého pohonu všech kol i-VTM4 s torque vectoringem na zadní nápravě (de facto starší generace SH-AWD od Acury). U TrailSport a Elite je čtyřkolka ve standardu. Systém i-VTM4 nově umí až 70 % točáku na zadní nápravu a až 100 z něj na jedno zadní kolo. Funguje společně s dalšími systémy vozy ve volitelných módech Normal, ECON, Sport, Trail, Snow, Sand a Tow. Pilot také umí táhnout na kouli až 5000 liber (2270 kg), což stačí pro většinu lodí, karavanů nebo jiných přívěsů.

Nová platforma pro trucky (jde téměř jistě o platformu z Acury MDX) má delší rozvor a větší rozchod kol a výrazně zvyšuje tuhost auta, zadní podélná se zlepšila o 29 % a přední svislá o 8 %. Zavěšení s McPhersony vpředu a víceprvkem vzadu jsou také pevnější, přední boční tuhost šla nahoru o 60 % a zadní o 30 %. A aby jich nebylo málo, celková tuhost v náklonu vzrostla o 12 %. Čert ví, co to všechno znamená, ale pilot prostě bude pevný jako skála, což zlepší jak ovladatelnost a jízdní vlastnosti, tak kvalitu jízdy. Všechny piloty jsou vybaveny systémem Hill Descent Control pro slézání prudkých svahů.

A teď ta verze TrailSport. Má světlost zvýšenou o 25 mm, jiné stabilizátory, ocelové ochrany spodku auta, terénní pneumatiky Continental TerrainContact AT 265/65 R18, kameru TrailWatch na podvozku, speciální odolný design kol a konečně speciální režim Trail. V něm se ke čtyřkolce i-VTM4 přidává ještě funkce brake vectoringu na přední nápravě, což pomáhá omezovat prokluz kol a zlepšit trakční schopnosti podvozku. V interiéru je kůže kombinována s oranžovým prošíváním a exkluzivně pro TrailSport je určen lak Diffused Sky Blue. A komu by to bylo málo, může se těšit na řadu dalších doplňků, včetně paketu od HPD.

6 komentářů: „Honda Pilot (2023): drsné SUV se terénu nebojí

  • hmmm, novej motor V6 v roce 2022 je opravdu slusny prekvapko.

    • žejo? 🙂
      Asi mají v plánu s nimi ještě chvíli vydržet…

    • Taky se divím, se Japonci nějak rozjeli (Mazda a ten jejich dokonce řadovej, to je taky úlet). Každopádně na dva roky to určitě nedělali.

  • Tak šup, šup, ať je to samé v novém Ridgelinovi.

    • Jo, jestli bude mít podobný design, bude to fakt parádička 🙂

Komentáře nejsou povoleny.