Novinky

Honda chystá nejdrsnější SUV v historii značky

Ačkoli mají japonské automobilky značný kredit v oblasti výroby terénních vozů a SUV, Honda do této společnosti moc nezapadá. První SUV Passport měla až v roce 1993 a to ještě ani nebyla honda, ale Isuzu Rodeo. O rok později se zase začalo prodávat Isuzu Trooper v Japonsku jako Honda Horizon a v roce 2005 (bohužel) i jako Acura SLX. První vlastní SUV tedy bylo v roce 1995 až CR-V, které se stalo společně s RAV4 průkopníkem soft-roadů, určených spíše pro silnice, než terén.

A u tohoto receptu Honda zůstala i v dalších letech a u dalších modelů. Její SUV a crossovery nikdy neohromovaly drsným vzhledem, světlou výškou a neměly sofistikované systémy pohonu všech kol se závěrkami diferenciálů nebo samosvory a když pro prémiovou značku Acura vyvinula špičkovou čtyřkolku SH-AWD, i její zaměření bylo primárně na zlepšení jízdních vlastností.

A před pár lety si Honda uvědomila, že je to chyba a je třeba udělat něco s tím, že zákazník, který hledá auto s nějakými schopnostmi mimo silnice, prostě k dealerovi značky vůbec nepřijde. A tak se v roce 2018 představil model s oprášeným označením Passport, postavený na technice pilotu (včetně AWD systému i-VTM4, což je starší verze SH-AWD od Acury), ale menší a s drsnějším vzhledem. Naštvaněji se tváří i modernizovaný pick-up Ridgeline a vloni zašla Honda ještě dál, když uvedla na trh model Passport TrailSport, jenž už skutečně má na to, oslovit i zákazníka, jenž nejezdí jen po asfaltkách.

Letos Honda na tento vůz naváže dalším modelem. Zatím se o něm zmínila jen jednou větou, v níž stojí: „The most rugged and capable Honda SUV ever is coming soon to round out the year of the SUV.“ Asi není třeba to překládat, tak pouze doplním, že půjde o další vůz z rodiny TrailSport, tentokrát odvozený od největšího SUV Pilot. K dispozici je i teaserová fotka, ale není na ní naprosto nic vidět, tak jsem jí ani nestahoval, počkejme si na premiéru, která tu bude každým dnem. 😉

7 komentářů: „Honda chystá nejdrsnější SUV v historii značky

  • No už bylo na čase. Nechci říct, že je pozdě. Takové auto dneska frčí a ne jen v USA. Vždyť v USA je nejprodávanější auto fullsize pickup ford f150 a prodá se jich přes milion ročně!!! Je pravdou, že toyota má těch modelů nespočet tak hurá do nich a ať nový ridgeline stojí za ohlédnutí!

    • Ono to není tak jednoduché. Toyota i Nissan mají naprosto srovnatelného konkurenta pro F150 a neprodávají téměř nic… A nikdo neví proč. 😉
      Ale Ridgeline potřebuje trošku péče, to je bez debat. 😉

      • TO KING: No co si budeme povídat F150ka je neskutečná kráva a ani japonci se svým titanem nebo něčím od Toyoty tohle nikdy neporazí. U nás taky pojede kodiaq 🙂 a ne crvčko.

        • Legend: F150 není větší kráva než Tundra. Problém je přesně ten, co píšeš – kaďák bude v ČR vždy prodávanější než CR-V, jedno, jak velká to bude plečka. A stejně tak Tundra nikdy nebude prodávanější než

          Ad jiná auta – Toyota vzkřísila 4Runner, takže tohle je reakce na ně – TRD verze je hodně drsná a Honda nechce s Passportem moc zaspat. V SUV mají Japonci obecně o dost větší podíl než v pick-upech a tím i větší šanci tam „udat“ podobné kreace.

          Mimochodem škoda, že se king nedal tu fotku – docela slušně jsem se zasmál, když jsem to viděl:
          https://sohc.vtec.net/news_files/1479091/23pilot-00.jpg

          • Jo máš pravdu. Ten link už nefunguje. Na webu jsem zahlédl video a v něm figuruje crv type r 😎 a vypadá skvěle!!!!!! Sice to asi nebude pravda ale kdo ví??? Nevíte něco? Vypadá fakt úžasně.

          • Legend: fotka tam je pořád, ale asi mají zablokované přímé otevření – když to stejné klikneš na vtec.net, tak se to normálně otevře:
            https://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=1479091

            CR-V Type R nedává smysl, kdes to viděl? Na YT jsem to zkusil vyhledat a našel jsem jen spoustu amatérských blbostí, nic, co by vypadalo aspoň trochu reálně…?

Komentáře nejsou povoleny.