Novinky

Acura Integra: je to poslední benzinové auto značky?

Acura si před pár lety vzpomněla na to, co jí zajistilo úspěch při vzniku značky koncem 80. let a výsledkem je portfolio, které nabízí v kategorii prémiových značek ta nejsportovnější auta, ať už je to SUV MDX, sedan TLX nebo nejnověji Integra. Navíc mají prvně jmenovaná dvojice k dispozici i sportovní verzi Type S s přeplňovaným V6 a tegra dostane sportovní verzi odvozenou od Civicu Type R příští rok. Acura dokonce zavrhla i přechod na výkonné hybridy a plug-in hybridy, aby si zákazníci mohli tenhle návrat ke kořenům jaksepatří užít. Ale bez ohledu na to už má Acura budoucnost jasně nalajnovanou – bude elektrická.

Jen jsme asi netušili, že to bude tak brzo. Samozřejmě – příchod elektrického ZDX už byl oznámen, ale nevěděli jsme, že po něm budou následovat už jen elektromobily, což tvrdí renomovaný Automotive News. Takže momentálně nejnovější acura v portfoliu – fastback Integra, by měla být poslední auto, které bude mít spalovací motor; tedy přesněji řečeno Integra Type S, která bude představena příští rok. Jejím úkolem tak je konsolidovat loajální zákazníky a připravit je na příchod plošné elektrifikace. Acura tak výrazně předběhne mateřskou Hondu, která se bude k plné elektrifikaci propracovávat ještě deset, patnáct, možná i dvacet let.

Ono to není až tak šokující, sedan TLX se vyrábí dva roky a bez problémů vydrží další čtyři, crossover MDX je loňská novinka, takže vydrží ještě déle, akorát mi v tom plánu nesedí kompaktní crossover RDX. Ten už má za sebou tři a půl roku a nějak si neumím představit, že by jej Acura nechala vyhnít až do roku 2026, kdy má být dokončen vývoj nové generace elektrické techniky. Přece jen jde dlouhodobě o druhý nejprodávanější model značky, i když teď ho předstihla integra. Tak kdoví, možná se Automotive News plete a na RDX zapomnělo. Doufám, protože osmiletý životní cyklus by RDX asi neprospěl.