Která auta najezdí nejvíce kilometrů? Dominují Toyota a Honda
Americký server iSeeCars čas od času udělá fakt zajímavé průzkumy a nyní se díky němu dozvídáme, které auta v USA mají potenciál najet největší počet kilometrů. To se dnes rozhodně hodí, protože ceny nových vozů stoupají a je jich nedostatek, je tedy potřeba pořízení dobře zvážit, pokud plánujete se vůz pár let nechat. Analytici shromáždili data o více než 2 milionech vozů, vyrobených v posledních 20 letech a vybrala ta s největším počtem najetých kilometrů. Metodika analýzy nebyla zveřejněna, ale to asi není úplně podstatné. Vozy byly rozděleny do několika typických kategorií a auta v nich mají jeden společný jmenovatel – většina z nich nese označení Toyota a Honda. 😉
V kategorii sedanů a hatchbacků je dominance Japonců naprosto drtivá, Tři toyoty a stejný počet hond doplňuje ještě lexus a mazda, jediný nejaponský model pochází od Chevroletu – ale zato je pěkně vysoko. Určitě není bez zajímavosti, že první dvě auta v pořadí jsou typickými sedany amerických penzistů. 😉
Pořadí | Vůz | Životní cyklus (km) |
1 | Toyota Avalon | 395 437 |
2 | Chevrolet Impala | 370 621 |
3 | Honda Accord | 363 904 |
4 | Toyota Camry | 359 207 |
5 | Lexus GS 350 | 334 345 |
6 | Honda Fit | 333 434 |
7 | Honda Civic | 330 384 |
8 | Lexus ES 350 | 329 268 |
9 | Toyota Corolla | 328 567 |
10 | Mazda6 | 326 874 |
Segment automobilů SUV je obrovský, v tomto případě tedy iSeeCars zveřejnil dokonce TOP 20 největších žroutů kilometrů. Dominantní je překvapivě koncern General Motors a jeho značky Cadillac, GMC a Chevrolet se šesti exemmpláři. Toyota je s pěti sice až druhá, co do počtu, ale obsadila první dvě místa. Honda má ve dvacítce nejlepších tři auta (jako Ford/LIncoln). Ale i na další japonské značky něco zbylo – v žebříčku najdete Nissan Armada a Subaru Outback.
Pořadí | Vůz | Životní cyklus (km) |
1 | Toyota Sequoia | 477 082 |
2 | Toyota Land Cruiser | 450 899 |
3 | Chevrolet Suburban | 427 562 |
4 | GMC Yukon XL | 406 047 |
5 | Chevrolet Tahoe | 402 793 |
6 | Toyota Highlander Hybrid | 394 114 |
7 | Ford Expedition | 393 693 |
8 | Toyota 4Runner | 393 665 |
9 | GMC Yukon | 384 480 |
10 | Honda Pilot | 381 022 |
11 | Acura MDX | 367 611 |
12 | Cadillac Escalade ESV | 367 574 |
13 | Cadillac Escalade | 361 674 |
14 | Lincoln Navigator | 354 493 |
15 | Nissan Armada | 354 256 |
16 | Toyota Highlander | 350 882 |
17 | Honda CR-V | 347 431 |
18 | Lincoln Navigator L | 344 874 |
19 | Subaru Outback | 335 151 |
20 | Hyundai Santa Fe | 332 094 |
Co se pick-upů týče, tam sice nevedou obě zmíněné značky co do počtu zástupců, zadařilo se Nissanu (a Fordu) se dvěma auty, ale patří jim první dvě příčky. Zajímavé je to hlavně u Hondy Ridgeline, protože ta se vyrábí teprve 18 let a může tedy být trochu v nevýhodě.
Pořadí | Vůz | Životní cyklus (km) |
1 | Toyota Tundra | 411 939 |
2 | Honda Ridgeline | 400 108 |
3 | Toyota Tacoma | 378 227 |
4 | Nissan Titan | 375 371 |
5 | Ford F-150 | 374 333 |
6 | Chevrolet Silverado 1500 | 370 898 |
7 | GMC Sierra 1500 | 358 309 |
8 | Ford Ranger | 355 506 |
9 | Nissan Frontier | 347 181 |
10 | Ram 1500 | 346 773 |
Kategorie minivanů má pouze čtyři zástupce, Toyota Sienna vede s 385 527 km, následovaná Hondou Odyssey s 379 485 km, Dodge Caravan už trochu ztrácí (336 844 km), poslední je Kia Sedona (335 661 km). V segmentu hybridů jasně vede Toyota (první 4 místa z 10), ale vzhledem k tomu, že byla donedávna prakticky jedinou značkou, která je v Americe prodávala, nemusí to být úplně objektivní. Avšak vzhledem k výsledkům v jiných třídách lze předpokládat, že i v tomto ohledu bude reálně špičková. První Prius má 403 217 km, což je jeden z nejlepších výsledků vůbec. Poslední analyzovanou kategorií jsou elektromobily, tam je pouze Tesla Model S a Nissan Leaf a momentálně to vyznívá lépe pro Muska (215 602 vs 157 812 k).
Takhle to vypadá, že jsou odolná auta rozdělena vcelku zajímavě mezi řadu značek, analýza však ještě seřadila ta vůbec nejlepší vozidla ze všech kategorií a Toyota zbytek světa jednoznačně smázla. Jestli chcete vidět celkové pořadí a výsledek v segmentu hybridů, klikněte na webovou stránku analýzy. Mimochodem – bylo také zjištěno, že se s postupem času počet najetých kilometrů zvětšuje, takže ani náhodou neplatí „stará dobrá auta“, ale spíše „nová dobrá auta“, díky technickému pokroku totiž novější vozy vydrží déle. Možná budou časem trochu zlobit nějaké ty infotainmenty nebo asistenty, ale mechanická odolnost vozů se stále zlepšuje. A na priusu je vidět, že ani akumulátory hybridů to toho nebudou zásadním způsobem házet vidle. Pokud tedy jsou původní. 😉
Mě z toho plyne, že z toho nic neplyne. Co totiž zcela chybí je průměrná doba, za kterou to ta auta najedou. Auto přece kromě „ojetí“ stárne taky věkem. Když bych se podíval na podobnou tabulku u nás, tak na špici budou služební ochcávky a možná superby/fabie. Plus cokoliv dalšího, co nakupuje státní správa a velké firmy (různé hyundaie apod.) . Přitom „najet a zahodit za 10 let“ nebo „jezdit plynule 20 let“ je dost podstatný rozdíl, ač celkový nájezd bude stejný.
Bohužel nevíme, jak se vůbec k té „mileage“ dostali. Asi to nebylo tak, že by našli kousek s největší kilometráží a ten dali to tabulky. To by tam byl ten exot s Volvem z roku Nebreč. Asi nejde o to, za jak dlouho, ale jestli vůbec. Dá služební hnujdaj 400 tisíc?
Já bych se v tom nevrtal. Prostě to nějak takhle dopadlo a jestli chceš auto na fakt dlouho, sháněj sekvoj. 😀
King: to je právě to, co z toho poznat není. I to v tabulce poslední Santa Fe najede výrazně víc, než kolik bych chtěl vidět na tachometru svého auta. Tj. pro mě z toho v tomto směru plyne akorát to, že je úplně jedno, co koupím, stejně to v době konce životnosti mít dávno nebudu.
Toto se pochopitelně může změnit s nástupem zeleného socíku, jenže ten zase tyhle auta zruší úplně a zůstanou elektroplečky, které nikam nedojedou. Takže mě napadá, že z toho přecejen něco plyne – že jsou auta se spalováky díky své životnosti mnohem ekologičtější, než elektrodebily, které spotřebuješ dva.