Novinky

Která auta najezdí nejvíce kilometrů? Dominují Toyota a Honda

Americký server iSeeCars čas od času udělá fakt zajímavé průzkumy a nyní se díky němu dozvídáme, které auta v USA mají potenciál najet největší počet kilometrů. To se dnes rozhodně hodí, protože ceny nových vozů stoupají a je jich nedostatek, je tedy potřeba pořízení dobře zvážit, pokud plánujete se vůz pár let nechat. Analytici shromáždili data o více než 2 milionech vozů, vyrobených v posledních 20 letech a vybrala ta s největším počtem najetých kilometrů. Metodika analýzy nebyla zveřejněna, ale to asi není úplně podstatné. Vozy byly rozděleny do několika typických kategorií a auta v nich mají jeden společný jmenovatel – většina z nich nese označení Toyota a Honda. 😉

V kategorii sedanů a hatchbacků je dominance Japonců naprosto drtivá, Tři toyoty a stejný počet hond doplňuje ještě lexus a mazda, jediný nejaponský model pochází od Chevroletu – ale zato je pěkně vysoko. Určitě není bez zajímavosti, že první dvě auta v pořadí jsou typickými sedany amerických penzistů. 😉

PořadíVůzŽivotní cyklus (km)
1Toyota Avalon395 437
2Chevrolet Impala370 621
3Honda Accord363 904
4Toyota Camry359 207
5Lexus GS 350334 345
6Honda Fit333 434
7Honda Civic330 384
8Lexus ES 350329 268
9Toyota Corolla328 567
10Mazda6326 874

Segment automobilů SUV je obrovský, v tomto případě tedy iSeeCars zveřejnil dokonce TOP 20 největších žroutů kilometrů. Dominantní je překvapivě koncern General Motors a jeho značky Cadillac, GMC a Chevrolet se šesti exemmpláři. Toyota je s pěti sice až druhá, co do počtu, ale obsadila první dvě místa. Honda má ve dvacítce nejlepších tři auta (jako Ford/LIncoln). Ale i na další japonské značky něco zbylo – v žebříčku najdete Nissan Armada a Subaru Outback.

PořadíVůzŽivotní cyklus (km)
1Toyota Sequoia477 082
2Toyota Land Cruiser450 899
3Chevrolet Suburban427 562
4GMC Yukon XL406 047
5Chevrolet Tahoe402 793
6Toyota Highlander Hybrid394 114
7Ford Expedition393 693
8Toyota 4Runner393 665
9GMC Yukon384 480
10Honda Pilot381 022
11Acura MDX367 611
12Cadillac Escalade ESV367 574
13Cadillac Escalade361 674
14Lincoln Navigator354 493
15Nissan Armada354 256
16Toyota Highlander350 882
17Honda CR-V347 431
18Lincoln Navigator L344 874
19Subaru Outback335 151
20Hyundai Santa Fe332 094

Co se pick-upů týče, tam sice nevedou obě zmíněné značky co do počtu zástupců, zadařilo se Nissanu (a Fordu) se dvěma auty, ale patří jim první dvě příčky. Zajímavé je to hlavně u Hondy Ridgeline, protože ta se vyrábí teprve 18 let a může tedy být trochu v nevýhodě.

PořadíVůzŽivotní cyklus (km)
1Toyota Tundra411 939
2Honda Ridgeline400 108
3Toyota Tacoma378 227
4Nissan Titan375 371
5Ford F-150374 333
6Chevrolet Silverado 1500370 898
7GMC Sierra 1500358 309
8Ford Ranger355 506
9Nissan Frontier347 181
10Ram 1500346 773

Kategorie minivanů má pouze čtyři zástupce, Toyota Sienna vede s 385 527 km, následovaná Hondou Odyssey s 379 485 km, Dodge Caravan už trochu ztrácí (336 844 km), poslední je Kia Sedona (335 661 km). V segmentu hybridů jasně vede Toyota (první 4 místa z 10), ale vzhledem k tomu, že byla donedávna prakticky jedinou značkou, která je v Americe prodávala, nemusí to být úplně objektivní. Avšak vzhledem k výsledkům v jiných třídách lze předpokládat, že i v tomto ohledu bude reálně špičková. První Prius má 403 217 km, což je jeden z nejlepších výsledků vůbec. Poslední analyzovanou kategorií jsou elektromobily, tam je pouze Tesla Model S a Nissan Leaf a momentálně to vyznívá lépe pro Muska (215 602 vs 157 812 k).

Takhle to vypadá, že jsou odolná auta rozdělena vcelku zajímavě mezi řadu značek, analýza však ještě seřadila ta vůbec nejlepší vozidla ze všech kategorií a Toyota zbytek světa jednoznačně smázla. Jestli chcete vidět celkové pořadí a výsledek v segmentu hybridů, klikněte na webovou stránku analýzy. Mimochodem – bylo také zjištěno, že se s postupem času počet najetých kilometrů zvětšuje, takže ani náhodou neplatí „stará dobrá auta“, ale spíše „nová dobrá auta“, díky technickému pokroku totiž novější vozy vydrží déle. Možná budou časem trochu zlobit nějaké ty infotainmenty nebo asistenty, ale mechanická odolnost vozů se stále zlepšuje. A na priusu je vidět, že ani akumulátory hybridů to toho nebudou zásadním způsobem házet vidle. Pokud tedy jsou původní. 😉

3 komentáře: „Která auta najezdí nejvíce kilometrů? Dominují Toyota a Honda

  • Mě z toho plyne, že z toho nic neplyne. Co totiž zcela chybí je průměrná doba, za kterou to ta auta najedou. Auto přece kromě „ojetí“ stárne taky věkem. Když bych se podíval na podobnou tabulku u nás, tak na špici budou služební ochcávky a možná superby/fabie. Plus cokoliv dalšího, co nakupuje státní správa a velké firmy (různé hyundaie apod.) . Přitom „najet a zahodit za 10 let“ nebo „jezdit plynule 20 let“ je dost podstatný rozdíl, ač celkový nájezd bude stejný.

    • Bohužel nevíme, jak se vůbec k té „mileage“ dostali. Asi to nebylo tak, že by našli kousek s největší kilometráží a ten dali to tabulky. To by tam byl ten exot s Volvem z roku Nebreč. Asi nejde o to, za jak dlouho, ale jestli vůbec. Dá služební hnujdaj 400 tisíc?
      Já bych se v tom nevrtal. Prostě to nějak takhle dopadlo a jestli chceš auto na fakt dlouho, sháněj sekvoj. 😀

      • King: to je právě to, co z toho poznat není. I to v tabulce poslední Santa Fe najede výrazně víc, než kolik bych chtěl vidět na tachometru svého auta. Tj. pro mě z toho v tomto směru plyne akorát to, že je úplně jedno, co koupím, stejně to v době konce životnosti mít dávno nebudu.

        Toto se pochopitelně může změnit s nástupem zeleného socíku, jenže ten zase tyhle auta zruší úplně a zůstanou elektroplečky, které nikam nedojedou. Takže mě napadá, že z toho přecejen něco plyne – že jsou auta se spalováky díky své životnosti mnohem ekologičtější, než elektrodebily, které spotřebuješ dva.

Komentáře nejsou povoleny.