Novinky

Toyota už si zase rýpla do BEV. Hybridy prý mají menší emise.

Toyota je automobilkou s asi největší averzí vůči bateriovým elektromobilům – a to i přesto, že čelí výhružkám akcionářů a nevraživosti klimaalarmistů. Teď už sice také prodává první elektromobily, ale nadšení z nich neroste, přetrvávají pochybnosti o zájmu zákazníků a ceně, která je samozřejmě jedním z klíčových důvodů zdrženlivosti zájemců. Jenže Toyota dokonce tvrdí, že BEV nejsou ani takovým přínosem pro snižování produkce CO2, jak se nám vlády a aktivisté snaží namluvit.

Toyota ústy vicepresidenta pro prodej a marketing v Austrálii Seana Hanleyho vypustila do světa informaci, že má spočítáno, že emise oxidu uhličitého jednoho BEV převyšují emise tří(!) hybridních modelů. Konkrétně informoval, že „300 tisíc doposud prodaných hybridů v Austrálii funguje na snižování CO2 stejně, jako 90 tisíc bateriových elektromobilů.“ Neznám energetický mix výroby elektřiny v Austrálii, ale je jasné, že do emisí BEV extrémně promlouvá výroba velkého množství akumulátorů. Škoda, že Toyota toto zjištění podrobněji nerozvedla a neukázala, jak k tomuto výsledku došla. Existuje spousta studií, které hovoří ve prospěch i neprospěch BEV, stejně jako tomu bylo před lety u hybridů a určitě by nebylo špatné se lépe seznámit i s pohledem Toyoty.

2 komentáře: „Toyota už si zase rýpla do BEV. Hybridy prý mají menší emise.

  • Do emisí především promlouvá výroba elektřiny, která je v Austrálii ještě horší než u nás – plných 71% jede z fosilních paliv. A to ještě kdo ví, kolik z „renewables“ (29%) je biomasa.

    Takže zatímco u nás žere Tesla 12 kg uhlí na 100 km, v Austrálii to bude tak 16-20. To je naprosto brutální a z pohledu údajné ekologie pochopitelně zcela směšné.

    • Tak to je krása… :-O

Komentáře nejsou povoleny.