Novinky

Suzuki Eeco 2023: modernizace pro minivan z 90. let

Asijské automobilové trhy mají své specifické kouzlo, zejména pokud jde o požadavky na levné a nenáročné vozy. Řada značek tam nabízí stejné modely, jako ve zbytku světa, jiné však moderní portfolio doplňují auty, která vypadají jako desítky let stará – a často opravdu jsou. Indická automobilka Maruti Suzuki teď představila facelift modelu Eeco a je to nefalšované retro. Malinký (délka 3675 mm) model Eeco už je sám o sobě starý, prodává se od roku 2010. Jenže on vypadal jako starý už v roce 2010. Design eeca by se hodil spíš do devadesátých let a v podstatě tomu tak je. Karoserie vychází z modelu Suzuki Carry z konce 90. let, které se následně v Indii prodávalo jako Maruti Suzuki Versa a v roce 2010 bylo přejmenováno. Nic moc, říkáte si? Indové si to nemyslí, je to nejprodávanější van v zemi, patří mu téměř 90 % segmentu. 😉

A co je tedy nového pro modelový rok 2023? Po stránce designu téměř nic. Přední a zadní nárazník přišel o lak, stejně jako maska chladiče a změnil se tvar paraboly předních světlometů. A to je vlastně všechno, když nepočítáme nový lak Brisk Blue. Ale design je jen část skládačky. Ve výbavě pěti- nebo sedmimístného interiéru se objevilo hi-tech v podobě dvojice airbagů, digitální přístrojový štít z modelu Suzuki Alto, imobilizér v klíčku, nový volant a zadní parkovací senzory. Nový tvar mají ale i sedadla a úpravou podlahy kufru se získalo 60 l objemu navíc. Nejzásadnější novinkou je však nejmodernější atmosférický motor Suzuki – K-Series Dual Jet s proměnným časováním ventilů sání i výfuku. Má objem 1,2 l, výkon 81 koní při 6000/min a točivý moment 104 Nm při 3000 otáčkách. Při zvýšení výkonu o 10 % má o 25 % menší spotřebu, než předchozí pohonná jednotka. I nadále se kombinuje s pětistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Existuje i varianta na zemní plyn s mírně sníženými parametry.

A cena? Ta asi hraje klíčovou roli v oblibě modelu Eeco, začíná totiž v přepočtu na částce 147 tisíc korun.