Novinky

Nissan GT-R MY2024: facelift a dvě speciální edice

Nissan představil model GT-R pro modelový rok 2024 a už jsem zaznamenal překvapivě velké množství smutných komentářů, že je to jen další modernizace 15 let starého auta. On opravdu někdo čekal něco jiného? Vždyť je naprosto jasné, že nová generace dorazí až někdy koncem desetiletí. Facelift je to poměrně důkladný, na přídi zůstaly původní pouze světlomety a kapota, auto přišlo o svou typickou masku a místo ní je jen úzká štěrbina a klasicky tvarovaný nárazník s nasávacím otvorem ve spodní části. Auto na první pohled odlišuje také denní svícení, tvořené sedmi voštinami. Důkladně přepracována byla i záď s novým nárazníkem a pozměněným křídlem. Výsledkem je zvýšení přítlaku bez nárůstu koeficientu odporu vzduchu. Verze Nismo navíc dostala novou barvu laku Stealth Grey.

Mimo to byly na výstavě Tokyo Auto Salon 2023 představeny dvě speciální edice. Vrací se GT-R T-Spec, odvozená od GT-R Premium, u níž lze zvolit retro barvy Millennium Jade a Midnight Purple, kovaná 20″ kola mají zlaté provedení a za nimi jsou instalovány karbonkeramické brzdy z GT-R Nismo. Model má také širší přední blatníky a Nismo naladilo systém jízdní dynamiky. Nechybí příslušná loga a v interiéru byla použita semi-aniline kůže Mori Green v kombinaci se semišem.

Druhou novinkou je edice GT-R Nismo special edition. Má 20″ kovaná kola s červenými prvky, karbonovou kapotu s čirým krycím lakem a speciální kryt motoru. Mimo to dostala, stejně jako ostatní GT-R Nismo MY2024 také lépe naladěný podvozek a nový diferenciál se zvýšenou svorností. Motor V6 3.8 twin-turbo má ve verzi Nismo výkon 608 k a točivý moment 651 Nm, standardní motor dává 573 koní a 632 Nm. Obě edice jsou určeny pouze pro Japonsko, i když USA údajně dostanou něco velmi podobného, samotná modernizace bude samozřejmě k dispozici všude, kde se GT-R ještě prodává.