Novinky

Mazda stále sní o sportovním autě s rotačním motorem

Mazda před pár dny představila crossover Mazda MX-30, změněný v plug-in hybrid s rotačním motorem. je fajn, mít wankel zpátky v portfoliu Mazdy, ale je jasné, že většina fandů doufala v něco víc. Takže je vám asi jasné, že zase přišlo na přetřes téma sporťáku s touto pohonnou jednotkou. V Bruseli, kde se auto představilo, se Autocar zeptal asistenta manažera vývoje pohonných jednotek Mazdy. Yoshiaki Noguchi řekl, že „…rotační motor je náš symbol. Je snem inženýrů Mazdy mít sportovní auto s rotary. Nyní na to není čas“. A hotovo, tečka. Tohle přece už nějakou dobu dobře víme.

Mazda v současnosti obětovala i sportovní sedan s pohonem zadních kol (nástupce Mazdy 6), jen aby mohla vyvíjet a vyrábět crossovery, které dnes zákazníci chtějí a jež přináší největší marže. Současně musí, ať chce nebo ne, vyvíjet různé formy elektrifikace pro budoucí masově produkované modely. Chtít v této chvíli, aby se věnovala sporťáku s rotačním motorem, je naprosto nereálné, můžeme být rádi, že stále drží v nabídce alespoň MX-5. A až bude vše potřebné vyvinuto a crossovery vydělají dostatek peněz na petrolheadskou hračku, už nejspíš legislativa prodej takového auta neumožní. Je teď prostě blbá doba. 🙁 Buďme rádi, že se wankel coby symbol značky vůbec vrátil.