Novinky

Acura ARX-06: double v historicky prvním závodě GTP Daytona 24!

O uplynulém víkendu se konal na ikonickém okruhu Daytona první podnik letošního seriálů závodů IMSA SportsCar Championship a v jeho rámci proběhlo vůbec první měření sil prototypů nové třídy LMDh (Le Mans Daytona hybrid). které společně s vozy Le Mans Hypercar mohou soutěžit v nejvyšší třídě vytrvalostních závodů. V Americe se jmenuje Grand Touring Prototype (GTP), ve Evropě (a zbytku světa WEC) Hypercar.

Tak, jako je nejslavnějším závodem WEC čtyřiadvacetihodinovka Le Mans, v případě GTP je to právě Daytona 24 Hours. Acura tento závod vyhrála už vloni, kdy získala double a trumfovala i předloni, ale to měřila v top kategorii DPi (Daytona Prototype) síly už pouze s Cadillacem. Letos však závod sliboval mnohem napínavější průběh, protože se kromě těchto dvou značek objevilo na startu i Porsche (Penske) a BMW (RLL), třída GTP tak čítala devět speciálů. Kvalifikaci vyhrál Tom Blomqvist s Acurou ARX-06 týmu Meyer Shank Racing, druhá acura týmu Wayne Taylor Racing skončila třetí a mezi ně se vklínilo Porsche 963.

Pro závody není nic lepšího, než když se bojuje do posledního kola a přesně to se stalo teď na Daytoně. Stejný počet kol jako vítěz měla další tři auta, která si byla navzájem doslova na dohled – druhá Acura ARX ztratila pouze 4,19 s a v zrcátku měla dvojici Cadillaců V-LMDh (ztráta na vítěze 9,63 a 11,18 s). Nejlepší BMW M Hybrid V8 mělo problémy s hybridem a nabralo ztrátu 5 kol a to lepší Porsche 963 kvůli technickým problémům a nutnosti vyměnit baterii ztratilo 35 kol. Když vidím famózní formu a výsledek Acury, je škoda, že se nechystá do Le Mans už letos, kdoví, jak na tom budou jednotlivé vozy v dalších letech…

Acura je zastoupena dvojicí NSX GT3 Evo22 i v kategorii GTD, tam vozy v kvalifikaci vybojovaly 4. a 5. místo, vůz týmu Gradient Racing měl stejný počet kol jako vítěz GTD, ale skončil až čtvrtý, Racers Edge Motorsport dojel šestý s dvoukolovou ztrátou. V GTD závodí také Lexus RC F GT3, jenž skončil hned za NSX, zástupce Lexusu v GTD-PRO dojel ve třídě na 3. místě.