Novinky

Acura ARX-06: 680 koní a 10.000/min

Acura jako poslední automobilka představila závodní LMDh speciál pro novou top kategorii vytrvalostních závodů IMSA GTP, která startuje příští rok v Americe 24hodinovkou na okruhu Daytona. Acura pokračuje v zavedeném stylu označení, jmenuje se tedy ARX-06 a sportovní značka Hondy při jeho stavbě zase dělá věci po svém. Mám teď na mysli pohonnou jednotku.

Americká závodní divize Hondy HPD vyvinula motor Acura AR24e, což je dvěma turby přeplňovaný V6 o objemu 2,4 l, což vypadá jako vtip, když uvážíme, že BMW nasadí do stejných závodů V8 4.0 twin-turbo, Porsche V8 4.8 twin-turbo a Cadillac dokonce V8 5.5 (zde typ plnění nebyl zatím upřesněn). Technické regule typ a objem motoru nijak neupřesňují, je na libovůli jednotlivých značek, jaký použijí, je však stanoven maximální výkon pohonného systému 500 kW (680 k) a maximální otáčky motoru 10 000 za minutu, čehož Acura plně využila. Tak snad ví, co dělá. 🙂

Elektromotor a akumulátory jsou kvůli nákladům (a lepší kontrole regulérnosti) univerzální, jedná se o Bosch Motor Generator Unit a baterky od Williams Advanced Engineering. Karbonový monokok dodává (stejně jako u předchozího ARX-05) Oreca, jeden ze čtyř povinných výrobců šasi a na něm je připevněna karoserie s tvary, pocházejícími z designcentra Acury v L.A.

Acury ARX-06 budou v americkém šampionátu IMSA GTP 2023 provozovat soukromé týmy Wayne Taylor Racing a Meyer Shank Racing. Acura před časem slíbila, že se zúčastní i závodu 24 hodin Le Mans, patřícího do šampionátu WEC, který by chtěla vyhrát, ale zřejmě se tak nestane hned v úvodním ročníku. Není také zcela zřejmé, zda by se tam vypravila Acura jako tovární tým nebo opět půjde o kooperaci s WTR a MSR. Není samozřejmě vyloučeno, že o ARX-06 projeví zájem také nějaký tým, působící ve WEC.

6 komentářů: „Acura ARX-06: 680 koní a 10.000/min

  • Hmm, možná lepší rozložení hmotnosti..? Ze SuperGT ale musí vědět, že při omezeném max výkonu rozhoduje, v jak širokém pásmu to ten výkon bude dávat a jak to bude ovladatelné. Proč asi v GT300 vyhrávalo Z4 s V8 a AMG GT (či co to bylo, novodobý gullwing) s V12? Jsem na to fakt zvědav.

    • Přesně tahle výhoda i nevýhoda mě taky napadla. Uvidíme, čas ukáže. 😉

  • designove moooocinky husty, davam 15 z 10ti bodu. Doufam, ze pristi ruzny futuristicky mobily budou z pera toho, kdo delal tohle.

  • „mooocinky husty“? Ti ukradla nick nějaká třináctka?

    • 😀 jj, chtel jsem to tu trosku rozproudit 🙂

Komentáře nejsou povoleny.