To to letí – představte si, že Honda už šest let dráždí svět sportovním roadsterem S660 s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, určeným pouze pro Japonsko a patřícím do kategorie kei. S660 se představilo v březnu 2015 jako projekt k 50. výročí založení R&D oddělení Hondy a od té doby vznikla řada speciálních edic auta, proběhly modernizace a tovární individualizace samozřejmě také úprava od Mugenu. Japonci už koupili více než 30 tisíc exemplářů tohoto auta, na jehož vývoji se podílel i dobře známý Drift King Keiichi Tsuchiya. A teď ta špatná zpráva – S660 má před sebou poslední rok výroby, produkce bude ukončena v březnu 2022 a vypadá to, že nástupce se neplánuje, přece jen je to velmi okrajový model a Honda potřebuje investovat peníze jinam. Třeba do plnotučného roadsteru S2000 … 😉
Pro poslední rok výroby připravila Honda speciální edici s dost nesexy označením S660 Modulo X Version Z, ale nenechte se mýlit – je hodně sexy. 😉 Jak název napovídá, vychází z tovární tuningové verze Modulo X (viz odkaz níže) a k ní navíc přidává řadu speciálních prvků. V první řadě je to povedený modro-šedý lak Sonic Grey Pearl, jenž ale lze zaměnit za Premium Star White Pearl. S660 Version Z přináší oproti běžným Modulo X také tmavé emblémy na karoserii, černé aktivní křidélko na víku kufru a černá kola. V kabině se objevily dekory v imitaci karbonu, speciální čalounění a hliníková plaketa mezi sedadly.
Po stránce pohonu zůstává vše při starém. Turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 0,658 ccm, uložený před zadní nápravou má výkon 64 koní a točivý moment 104 Nm. Jediným rozdílem je, že jsou zadní kola roztáčena pouze prostřednictvím šestistupňového manuálu. Honda S660 Modulo X Version Z začíná na částce 3.150.400 jenů, tedy v přepočtu 630 tisíc korun, což je pořádná darda, je dražší, než limitka S660 RR od Mugenu…
1 komentář
Japan Cars
Něco málo ke vzniku S660 https://www.carscoops.com/2021/03/were-driving-hondas-japan-only-s660-anything-youd-like-to-ask/
Komentáře jsou uzavřeny.