Nissany Ariya musí do servisu. Nemají přišroubovaný volant!
Nissan si od nového elektromobilu Ariya hodně slibuje. Výroba sice byla několikrát odložena a zákazníci museli kličkovat mezi několika opakovaně otevřenými a uzavřenými objednávkovými okny, ale když už je (snad) všechno v pořádku, objevil se další, dost kuriózní problém. Do servisu musí v USA více než tisícovka Nissanů Ariya, protože některá auta, vyrobená na přelomu ledna a února, nemají správně přišroubovaný volant, popřípadě nemají příslušný šroub vůbec! Problém byl zjištěn poté, co dva zákazníci v Americe hlásili, že jim zůstal volant v ruce. 😀
Zní to legračně, ale mohlo to způsobit doslova tragédii, naštěstí se v souvislosti s tím nikomu nic nestalo. Pokud se vám právě v základech otřásla víra ve výrobní procesy v japonských továrnách, můžete být v klidu, problém způsobil (zase jednou) šlendrián amerických servisáků. Nedávno se totiž řešil jiný problém (jejda) s nějakým senzorem volantu a právě při něm došlo k problému s nevrácením šroubu na místo, respektive jeho nedotažením. Nissan zareagoval ihned a už stihl spoustu aut prověřit, absence šroubu byla zatím zjištěna pouze v uvedených dvou případech. Všechny kontrolované šrouby budou pro jistotu vyměněny za nové.
Tak hlavně by to chtělo okamžitě sebrat licenci těm šmejdům, co si říkají „autorizovaný servis“, ne? Ne, že by obecně kvalita autorizáků byla u nás nějaké terno, ale tohle mi přijde už dost úlet. Žádný div, že se autorizákům v USA říká „stealerships“, za vysokou cenu vysoký šlendrián, to se vyplatí.
Je to fakt mazec. A zjevně napříč značkami, viz ty šrouby u Subaru…