Novinky

Soumrak GT-R? MY2024 bude vyráběn v „omezeném množství“.

Když vezmeme v úvahu, že nás Nissan GT-R málem opustil kvůli nedostatku čipů a nástupu přísných hlukových předpisů na JDM už v počátkem roku 2022, překvapí opravdu důkladný facelift pro modelový rok 2024. Autu už jsem věnoval článek dříve (viz odkaz níže), teď se ale objevily znepokojivé informace, které naznačují, že získat nejnovější evoluci (snad už nesmrtelného) GT-R bude nesnadné, stejně jako v případě sportovních modelů Hondy a Toyoty.

Problém s novými pravidly pro hlučnost aut v Japonsku vyřešili inženýři Nissanu instalací nového zadního tlumiče výfuku, jenž je tišší, ale přitom nijak neovlivnil parametry motoru. Na ostatních trzích, kde se GT-R ještě prodává, bude však i nadále mít ten původní, hlučnější. Problém s čipy se ale týká i tohoto klenotu japonské automobilky a proto se modernizovaný MY2024 bude podle tvrzení Nissanu „vyrábět v omezeném množství“. Japonští zákazníci navíc byli varováni, že „možná nebude možné přijímat objednávky“. To by zřejmě znamenalo, že Nissan bude vyrábět, co zvládne a zákazníci se zřejmě budou moci hlásit pouze do nezávazných pořadníků.

Tato informace se oficiálně týká JDM, kde se auto začalo včera oficiálně prodávat, ale situace bude asi podobná i na dalších trzích, USA nevyjímaje. Malou náplastí může být, že modelový rok 2024 nebude pro GT-R poslední, takže se ještě určitě objeví MY2025 a kdoví, možná i MY2026. Ty se však už určitě budou muset obejít bez velkých změn, všechny ale nejspíš budou mít kvůli omezené dostupnosti časem slušnou sběratelskou hodnotu. Nové GT-R v Japonsku stojí nejméně ¥13.75 mio, tedy v přepočtu 2,34 milionu korun, nejlevnější verze Nismo startuje na ¥17.656 mio, tedy téměř přesně na třech milionech korun.