Novinky

Civic Type R: podváděla Honda na Nürburgringu?

Před dvěma dny obletěla svět zpráva, že Civic Type R (FL5) stanovil nový předokolkový rekord Nürburgringu, když o půl sekundy překonal čas Renaultu Mégane R.S. Trophy R. To jsem si ještě chrochtal, že se Honda poučila a nasadila produkční auto, doposud časy vždy zajížděla s předprodukčním prototypem s rámem a bez klimatizace. Ale už včera se objevily pochybnosti.

Youtuber Misha Charoudin na základě podnětu od majitele auta informoval, že se Civic Type R na oficiálním videu chová jinak, než na co je vlastník vozu zvyklý. Konkrétně na šestku údajně točí více, než by měl, takže ji dává pilot dává častěji, než majitel vozu. Dále prý za určitých podmínek turbo tlačí více (o cca 0,3 baru), než by mělo. V diskusi pod videem v souvislosti s tím také zaznělo, že na to, jak divoká je jízda Nestora Girolamiho, je teplota oleje překvapivě „cool“. 😉 Na podporu tvrzení o kratším šestém převodovém stupni se tam pak lze dočíst i pro běžného smrtelníka dost neuchopitelné argumenty o jiné změřené akustické frekvenci motoru při stejné rychlosti jízdy obou dotčených CTR.

Je samozřejmě otázkou, nakolik lepší chlazení, respektive častější aktivace vyššího plnicího tlaku (který ale, jak jsem se díval, asi nepřekračuje Hondou udávaných 1,72 baru) souvisí s rychlostí jízdy a zda šestka prostě nebyla v permanenci častěji proto, že Nestorův výkon bude na hony vzdálený jízdě naprosté většiny běžných smrtelníků, ale červ pochybností už hlodá. Pochopil bych nějaké hraní s plnicím tlakem, i když to na něj nevypadá, ale že by Honda předělávala převodovku?
Je třeba dodat, že při oznámení času v poznámce (kterou jsem přehlédl) uvedla, že oprášila někdejší nižší výbavový stupeň a na Ringu nejezdil klasický Type R GT, ale lehčí verze Type R S, která patrně nemá klimatizaci a některé další prvky výbavy a tato specifikace bude k dispozici jen s levostranným řízením v kontinentální Evropě. O dalších případných modifikacích se momentálně nezmiňuje, což ale neznamená, že v rámci „S“ nebudou. Ale co by kdo dělal s kratší šestkou, pokud to tak skutečně bylo? Kdekoli jinde, než na Nordschleife, je to nevýhoda.

Budu kontaktovat Hondu s žádostí o obhajobu či vyvrácení zmíněných pochybností, snad se to vysvětlí. Protože znáte to, cheatují všichni, ale nesmí vás u toho chytit. A cokoli utajit je dnes dost těžké, když se všechny potřebné údaje zobrazují.

4 komentáře: „Civic Type R: podváděla Honda na Nürburgringu?

  • akorat jsem to video zkouknul a pak sem a ono uz to tu je 😀
    Ja myslim, ze to fakt nevypada dobre… Uz kdyz jsem videl to rekordni video, tak me prastilo do oci, jak je kratka ta sestka. Pritom 6tka bejva spis kvalt navic na dalnice apod. Tady ji meli jen o neco delsi nez 5tku. Chapu, ze prodavany CTRka to takle nemaj. Ten boost on tam vysvetloval, ze prekrocil Hondou udavany maximum. A taky zkusenosti ostatnich rikaj, ze toho maxima clovek malokdy dosahne realne.
    Ten trik s tou akustikou me teda dava smysl docela, to by to docela prokazovalo.
    Ale pokud pujde na trh CTRS a bude to mit vyssi boost a kratsi 6tku, tak je to fair and square.

  • FL5 vyprodáno, kterého z majitelů nebo čekajících kupců tahle „FL5gate“ bude na pozadí postupující elektrifikace zajímat? Zbaví se tohoto vozu, přenechá místo v pořadníku nebo odstoupí od kupní smlouvy? Tipuji, že ani ten zatím virtuální majitel s údajně jinýma hodnotama svého auta.

    • Auto to určitě neohrozí, ale vrhá to špatné světlo na automobilku. 🙁

    • rady: vyprodáno není, na mobile.de jich máš několik, od 57 do 70k EUR, tj. jde koupit i za ceníkovku.

      Jinak souhlas s Kingem, že to bude mít negativní dopad na Hondu, na straně druhé, beztak to jako jiné sockové kauzy vyšumí a nahradí to kauzy nové, až zase nějaký retard jako Charudin bude hledat senzace pro plebs, díky kterým si koupí lepší auto. Není to úplně bouře ve sklenici vody, spíš bouře v kýblu. Celkový dopad nějaký bude, ale malý.

Komentáře nejsou povoleny.