Novinky

Toyota bZ3: 5000 objednávek za první den prodeje

První elektrický sedan Toyoty, model bZ3, se dá od 16. dubna objednávat u čínských dealerů automobilky FAW-Toyota a japonská automobilka přidal pár doposud neznámých technických informací a navíc se pochlubila, že zákazníci brali showroomy útokem – první den bylo přijato více než pět tisíc závazných objednávek. Sedan Toyota bZ3 má téměř stejné rozměry jako Tesla Model 3 a technicky jde o hybrid platformy e-TNGA s hi-tech čínskými akumulátory BYD Blade.

Základní verze Toyoty bZ3 je v Číně skutečně o čtvrtinu dražší, než zmíněný vůz od Tesly. Tento model má výkon 177 koní a díky 49,92kWh baterii dojezd 517 km. Verze Long Range disponuje výkonem 245 k, točivým momentem 303 Nm, dojezdem 616 km (65,28 kWh), na stovku zrychlí za 7,5 s a maximálka činí 160 km/h, u slabší se Toyota veřejně nechlubí, takže to asi nebude žádný predátor. 😉 Jízdní dosah obou verzí je uváděn podle čínské metodiky CLTC, ta by měla být trošku optimističtější, než dnes už běžně využívané WLTP. Akumulátory BYD Blade se na rychlonabíječce dobijí z 30 na 80 procent za 27 minut.

3 komentáře: „Toyota bZ3: 5000 objednávek za první den prodeje

  • Na 65 kWh baterku dojezd 616 km? ROFL

    Úplně tu průměrnou spotřebu 10 kWh vidím. V reálu při 80% nabití (a to vycházím z toho, že těch 65 kWh je využitelná a nikoliv pouze nominální kapacita) to bude mít kapacitu 52 kWh a dojezd tak 300 km (spotřebu uvažuju optimistických 17 kWh). Nicméně protože by se to nemělo úplně vybíjet (i s ohledem na nový bullshit dobíjecí údaj 30-80 místo obligátního 20-80), tak při využívání mezi 30-80% jsme na dojezdu okolo 200 km.

    Uhlomobilita v praxi, ale pokud se o to Číňani hodlají porvat, proč to Toyotě nepřát.

    • Je to jako se vším, ani Číňan není tak bohatý, aby mohl koupit levnou Toyotu. 😉 Ne náhodou zveřejňuje Toyota údaje hlavně k bZ3 Long Range, která bude konkurentem Tesly. Nevím, jestli režim 30-80 vypovídá něco o reálném dojezdu, spíš to bude optimum pro baterii, která má být extrémně dlouhověká, ale současně asi nic nebrání využívat auto v režimu 10-100. Pak je ale samozřejmě ještě otázkou ta nominální vs využitelná kapacita. Ale i BEV s dojezdem 200 km lze efektivně využívat. Mně by to na dojíždění do práce stačilo s velkou rezervou.

      • Využívat auto v režimu 10-100 brání právě ta baterka (jde-li o nabíjení v noci) a čas (jde-li o nabíjení po cestě). Respektive, je samozřejmě možné baterku ničit neustálým dobíjením do 100, ale není to zrovna chytré, pokud to neplánuješ brzy odrovnat a následně hodit ze skály. A pokud někam jedeš, pak na to jednoduše nemáš čas (80-100 je typicky delší čas než 20-80, tj. místo 45 minut na nabíječce zkysneš hodinu a půl nebo ještě dýl, což nedává smysl).

        Pokud jde o využívání – využívat lze kde co. Ale k tomu se přidává otázka, zda fakt „zimní skůtr“ stojí za mega a čtvrt (bZ4X stojí v základu 1.29M).

Komentáře nejsou povoleny.