Novinky

Honda e:Ny1: elektrický crossover pro Evropu představen

Honda po několika teaserech konečně oficiálně představila svůj druhý elektromobil pro Evropu. Tentokrát jde o subkompaktní crossover-coupe na bázi Hondy HR-V (takže samozřejmě vypadá dobře 🙂 ) s označením e:Ny1. Nejedná se o nově vyvinutý model, ve skutečnosti je to přejmenovaný čínský model e:Ns1, který vyrábí společnost Dongfeng-Honda, jediným patrným rozdílem je odlišný design kol, ta u e:Ny1 působí více elektromobilově a zjevně byla navržena s cílem dosáhnout co nejmenšího aerodynamického odporu. Elektromobil se od HR-V liší nárazníky, grafikou zadních svítilen a maskou (respektive její absencí). Honda vůz představila na akci společně s modely ZR-V a CR-V.

Průkopnické Hondě e komplikuje život (kromě ceny 😀 ) malý dojezd, ten už ale v případě e:Ny1 nebude problém, 68,8 kWh Li-Ion akumulátory zajistí akční rádius až 412 km. Honda e:Ny1 také určitě velmi dobře pojede, má výkon 204 koní a točivý moment 310 Nm. Rychlonabíječka baterii zvládne doplnit z 10 na 80 % kapacity za 45 minut. Další informace najdete níže v tiskové zprávě.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

e:Ny1: DALŠÍ PLNĚ ELEKTRICKÉ VOZIDLO OD SPOLEČNOST HONDA KOMBINUJE KOMFORT, VÝKON A TECHNOLOGIE VE STYLOVÉM B-SUV
  • e:Ny1 je plně elektrické kompaktní SUV, které se vyznačuje pověstnou dynamikou značky Honda, citlivým řízením a prvotřídní úrovní jízdního komfortu
  • Součástí chytrého uspořádání založeného na zcela nové platformě e:N Architecture F je baterie s kapacitou 68,8 kWh zajišťující dojezd 412 km
  • Představení zcela nového designového jazyka pro elektromobily značky Honda – bílé emblémy, detaily a nový text Honda na zadní části vozidla

Společnost Honda představila svůj druhý plně elektrický vůz, e:Ny1, na své celoevropské mediální akci v německém Offenbachu. Jde o druhý čistý elektromobil značky, který dorazí do Evropy. Navazuje na široce uznávaný městský vůz Honda e a je navržen tak, aby uspokojil rostoucí poptávku zákazníků po plně elektrických SUV nižší třídy.

Model e:Ny1 se vyznačuje svěžím, výrazným designem, obsahuje nejnovější pokročilé technologie a vychází z filozofie vývoje společnosti Honda zaměřené na člověka. Tento model využívá své plně elektrické hnací ústrojí na maximum a představuje intuitivně všestranné SUV se zábavnou, hladkou a kultivovanou jízdní dynamikou.

Vzhled exteriéru je odvážný a sofistikovaný. Hlavními prvky jsou krátký přední přesah, velká kola a široký rozchod. U modelu e:Ny1 společnost Honda také představuje zcela novou elektrickou identitu s bílými emblémy „H“ po celém vozidle, včetně emblému na přední části vozu, středových krytech kol a volantu. Kromě toho prémiový vzhled modelu podtrhuje nápis „Honda“ na zadních dveřích, vyvedený novým typem písma. Tento nápis bude figurovat i na dalších elektromobilech značky.

Díky chytrému uspořádání komponentů elektrického hnacího ústrojí model e:Ny1 nabízí pozoruhodný vnitřní prostor a pohodlí. Zcela nová středová konzola se vyznačuje jednoduchým rozložením snadno přístupných tlačítek, několika úložnými prostory a bezdrátovým nabíjením, zatímco přehledná palubní deska s velkým 15,1palcovým dotykovým displejem zajišťuje přístup ke komplexní sadě infotainmentu a možnostem řízení. 

Model e:Ny1 je postaven na nově vyvinuté platformě poháněné předním motorem e:N Architecture F společnosti Honda. Tato platforma má tři základní atributy: specializovanou konstrukci karoserie s vysokou tuhostí, nízké těžiště a pečlivě řešenou aerodynamiku pod podlahou. SUV tak poskytuje zábavnou a sebevědomou jízdu.

Platforma navíc obsahuje vysoce výkonný lehký celek tři v jednom s integrovanou jednotkou elektrického pohonu, elektromotorem a převodovkou. Generuje maximální výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm a je navržen tak, aby poskytoval plynulé a pohodlné zrychlování a zpomalování. Pod podlahou je umístěna vysokokapacitní lithium-iontová baterie, která poskytuje dojezd až 412 km (WLTP) a kterou lze rychle dobíjet stejnosměrným proudem. Z 10 na 80 % se nabije za pouhých 45 minut.

Zcela nový podvozek vyvinutý speciálně pro bateriové elektromobily zajišťuje vylepšenou torzní tuhost. Stěžejní úlohu zde hraje vysokopevnostní ocel použitá na 47 % karoserie modelu e:Ny1 (hmotnosti). Spolu s novou platformou a hnacím ústrojím tak řidiči získají dynamický výkon, výjimečný komfort a kultivovanost, kterou od nejnovějšího elektromobilu značky Honda očekávají.

„Model e:Ny1 je další logický krok na naší cestě k elektrifikaci v Evropě,“ řekl Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd. „Naše vývojová filozofie spojuje inteligentní technologii zaměřenou na zákazníka s krásným designem a zábavnou dynamikou jízdy. Toto nejnovější SUV ztělesňuje závazek společnosti Honda k elektrifikaci a je nejnovějším krokem na její cestě k dosažení tohoto cíle.”

5 komentářů: „Honda e:Ny1: elektrický crossover pro Evropu představen

  • Chybí informace o rychlosti nabíjení (zcela zásadní – v dnešní době je to, co bylo před pár lety v pohodě naprostý úlet – např. Kia Niro má to stejné, co před 4 roky – tehdy OK, dnes bída) a způsobu chlazení-prohřívání baterky (obrovský rozdíl např. Tesla 3 vs. zmíněné Niro). V reálu ve chvíli, když člověk dobíjí na delší cestě, je to rozdíl mezi rozumným autem a sračkou. Pro srovnání těchto dvou aut:
    – Stojíme s Nirem na nabíječce, zima kolem nuly, rychlost dobíjení marná
    – Přijíždí Tesla s předehřátou baterkou, rychlost nabíjení výrazně vyšší
    – Tesla mizí, baterka nabitá víc, než ta naše, přestože je větší a nabíjela se kratší dobu

    Ač poslední, co by o mě bylo možné říct je „tesla fanoušek“, tak tohle jsou reálné problémy „těch druhých“. Niro možná není bída jako Leaf, ale je to holt na dnešní dobu mizerné. Stejná marnost – resp. ještě horší kvůli max rychlosti dobíjení – je Lexus UX300e, proto o něm taky není nikde slyšet, ač to před uvedením plnilo titulky a Lex se tím chlubil, jak bude mít první BEV.

    Nějak mám obavu, že absence těchto informací a místo toho jen obligátní bullshit o dobíjení 10-80% nejsou dobré zprávy ani u Hondy… Ale uvidíme, až to tady bude.

    • TO SKY: vždyť je tam jasně napsaný, že se to dobije na 80% zhruba za 45minut. A pořád mám pocit, že lidé nepochopili užitnou hodnotu resp. to hlavní, co má elektromobil dělat a to, že má sloužit hlavně ve městě. Nevím teda proč mluvíš zrovna o nějaké delší cestě??? Elektromobil přeci nemá nahradit auta na velké nebo větší vzdálenosti, ale hlavně městská auta na fosilní paliva. To mi dává smysl. A nemusí tam být tuna lithia. Až bude něco jinýho než lithium uložiště a bude to vážit prd a ještě bude velká kapacita tak ano. Teď mi přijde skoro směšné rvát do aut např. do té tesly třeba 200kwh+. Honda e je ideální daily city car pro dva lidi s dojezdem do 200km. 99% lidí nejezdí denně dál než 50/60km. Neberu služebáky. Beru soukromě. Jediný co opět nechápu u Hondy je název toho auta. Proč se to nejmenuje e:HRV??? Zase si páni PR psychopati něco vymysleli, ale že by u té příležitosti představení el modelu, který jasně vychází z HRVčka udělali trochu jméno modelu to né, aby se toho náhodou neprodalo moc za 3/4mega. Jsem zvědavej na cenovku éčka.

      • Legend: a myslíš, že to platí i v zimě? Je vidět, že jsi s tím zatím nejezdil.

        A co lidi nepochopili – ty žiješ někde na jiné planetě? Nebo si myslíš, že ten zákaz spalovacích motorů ti dá na výběr, čím pojedeš na dovolenou? Že to ještě dnes jde neznamená, že není dobré být si vědom toho, jak moc je to k hovnu. Plus teda nic proti tomu „chápání užitné hodnoty“, ale díval ses, co ta auta stojí? Z tvého úhlu pohledu („městská auta“) uhlák nedává smysl vůbec, protože za cenu přes milion si normální člověk auto do města nekupuje. Tj. za ty peníze by užitné vlastnosti měly být úplně někde jinde. Že nejsou je vina především grýntardů a dalších ekofašistů.

        Ad jméno – v tomto naprostý souhlas, nejde jen o příbuznost s HR-V, ale i samotné naprosto debilní jméno. V tomto nechápu ani Toyotu a ty její „čtyři buzíky“ (Bz4X či jak se to jmenuje), když třeba Subaru to stejné auto prodává jako Solterru. Honda má asi dojem, že někdo bude ve společnosti chtít machrovat tím, že má édvojtečkaenypsilon vod Hondy a všem spadne brada…

        Jo a ještě k designu – vůbec se mi ten předek nelíbí, nechápu, jak v roce 2023 můžou udělat něco tak dopraseného, kde je na první pohled vidět, že je to jen upravené jiné auto. Běžné HR-V vypadá daleko líp (když se mu dá černá maska).

        • Předpokládám, že i v zimě auto s dojezdem 400 km dá bez problémů 250. Pod 50 % kapacity to umí zatím jen Toyota. 😀

          Zákaz spalovacích motorů přijde za 12 let. Tedy emisní pasti asi zajistí, že nic než BEV se nebude prodávat už po roce 2030, ale i tak nás v té době čeká další evoluce (možná dvě) i u Li-Ion článků, takže kombo váha/velikost baterek/dojezd/cena bude za těch 7-8 let zase trochu jinde, než teď.

          Ekonomicky jsou BEV nesmysl, ale ve chvíli, kdy budou jedinou volbou, je to irelevantní. Buď budeš jezdit v novém autě, nebo v jiném více či méně ojetém. A dneska koupí BEV jen nadšenec. Já bych třeba fakt koupil Hondu e. Ani ne tak kvůli baterkám, ale proto, jak dobré to auto je jako celek.

          Ale souhlas s designem, ten čumák je fakt doprasený. Ale vypadá to na první pohled elektricky. 😀

  • Pěkný, to jsme někde na úrovni roku 2018 a dua Hyundai Kona/Kia Niro.
    Nabíjecí výkon bude v úzkém spektru maximálně někde kolem 65kW, pokud se to nabíjí 10-80 za 45 minut. Ovšem 45 minut v ideálních podmínkách, tzn. v létě.
    Japonci jsou v bateriových autech úplně, ale úplně mimo.
    BZ4x a všechny EV Lexusy jsou naprosto neprodejné za ty ceny.

Komentáře nejsou povoleny.