Novinky

Honda věří, že Type R GT bude lepší, než NSX

Už to jsou tři roky, co Honda vyhrála japonský vytrvalostní šampionát gétéček, autu s designem druhé generace NSX se to povedlo jen dvakrát – v roce 2018 a pak ještě v sezoně 2020, kdy došlo kvůli novým regulím ke změně koncepce. Nepomohlo ani loňské sloučení týmů Aguri (ARTA) a Mugen (M-Tec), ale to asi nebylo až tak šokující, vzhledem k tomu, že byl pro rok 2023 zmrazen vývoj všech hlavních oblastí aut. Ostatně oba tituly byly dost velkým úspěchem, protože NSX GT bylo do značné míry kompromisem. Honda původně chtěla zachovat MR koncepci auta, ale unifikovaný trubkový rám s touto architekturou vůbec nepočítal, takže instalace motoru dozadu nebyla vůbec snadná. Přesunutí motoru vpřed v roce 2020 zase samozřejmě vyžadovalo kompletní změnu nastavení. NSX se navíc potýkalo s velkým odporem vzduchu, takže na rovinkách na konkurenční auta mírně ztrácel, jako doménou byly zatáčky. Možná i proto se Honda rozhodla ke změně a letos nasadí prototyp Civic Type R GT. A očekávání jsou poměrně veliká. 😉

Auto už bylo ve formě konceptu představeno vloni, teď ale Masahiro Saeki, LPL projektu Super GT GT 500 v rámci HRC o chystaném CTR GT něco málo prozradil. Jeho největší výhodou má být menší odpor vzduchu, řeší tedy největší slabinu NSX – rychlost na rovinkách. Přitom by ale měl být i lépe ovladatelný, takže si Saeki-san myslí, že civic bude v závodech schopnější. Z výše uvedeného vyplývá, že generuje menší přítlak, což je oblast, na kterou se při vývoji musí zaměřit nejvíce. Jak se vývoj povedl, naznačí obvyklé dubnové předsezonní testy, ale ukáže se samozřejmě až v závodech, sezona začíná