Novinky

Honda CR-V (2024): evropská verze představena

Honda nám ukázala podobu evropské specifikace SUV CR-V a pro nás je podstatné – nemá ty „výfuky“ v předním nárazníku jako americká verze, nemá ani nárazník jako čínské CR-V a nevypadá ani jako Honda Breeze. Naše CR-V určitě vypadá ze všech doposud představených verzí nejlépe. Druhým rozdílem je lakování lemů blatníků a celého zadního nárazníku v barvě karoserie. Evropské CR-V má také nový design kol a v interiéru byl volič jízdních režimů nahrazen tlačítky.

Honda také potvrdila dva pohonné systémy – klasický hybrid e:HEV a plug-in hybridní e:PHEV. Další informace najdete níže v tiskové zprávě, nezjistíte tam však, kdy bude auto uvedeno do prodeje. Mělo by to však být ještě letos, stejně jako v případě Hondy ZR-V.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Společnost Honda odhalila šestou generaci svého nejprodávanějšího SUV, modelu CR-V, který po svém příchodu do Evropy koncem tohoto roku zvýší úroveň designu, praktičnosti a každodenní užitnosti.

Nejnovější model CR-V, který byl odhalen na celoevropské mediální akci v německém Offenbachu, byl ve všech směrech vylepšen a vzniklo tak dokonalé všestranné SUV. Model propojuje hodnoty modernosti a sportu, kterými se značka Honda proslavila, s nejnovějšími asistenčními systémy a prvky pasivní bezpečnosti. Ve výsledku nabízí mimořádnou spolehlivost, dynamiku a pohodlí. Návrháři se v celém interiéru zaměřili na vysoce kvalitní barvy, materiály a látky a posunuli model CR-V směrem k prémiovému segmentu.

Zákazníci si model CR-V budou moci vybrat buď s plně hybridní (e:HEV) nebo, poprvé na evropském trhu, plug-in hybridní (e:PHEV) hnací jednotkou. Obě varianty jsou vybaveny 2,0litrovým čtyřválcovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním, který byl přepracován s cílem zvýšit účinnost, kultivovanost a dynamický výkon v celé modelové řadě.

e:PHEV

Hnací jednotka e:PHEV využívá stejné lehké a vysoce výkonné palubní elektromotory jako její stájový kolega e:HEV. Díky tomu má model CR-V působivou akceleraci, rychle se nabíjí a má vysoce konkurenceschopný dojezd pouze na elektrický pohon.

Model plug-in CR-V, který je schopen ujet 82 km v elektrickém režimu, zvládne většinu denních jízd pouze na elektrický pohon. Když je teplota baterie 25 stupňů, z úplného vybití ji lze na 100 % nabít za pouhé 2,5 hodiny.

e:HEV

Plně hybridní model CR-V bude vybaven nejpokročilejší verzí oceňované hnací jednotky e:HEV značky Honda, která se poprvé objevila v cenami ověnčeném hatchbacku Civic. Výkonná lithium-iontová baterie a dva kompaktní, lehké elektromotory v kombinaci se zážehovým motorem umožňují plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem, takže se ideálně hodí pro jakýkoli jízdní scénář.

Zcela nový model si zachovává svou známou siluetu, kterou však doplňuje moderní design a model tak bude na silnici výraznější. To je patrné už z účelnějšího stylu přední části, přičemž každá z variant e:HEV a e:PHEV se vyznačuje vlastním exkluzivním designem masky chladiče. Úzké světlomety ve spojení s novými charakteristickými světly pro denní svícení vytvářejí působivý vizuální dojem, zatímco vzadu představuje kombinace vertikálního brzdového světla a směrových světel evoluci nezaměnitelného designu zadních světel modelu CR-V.

Dalším klíčovým bodem při návrhu a vývoji byl výhled. Přední rohové okraje modelu CR-V jsou díky široké, přehledné kapotě položeny nízko, což řidičům umožňuje odhadnout vnější obrys vozu. Navíc má model CR-V velkou plochu prosklení a nabízí tak všem cestujícím vynikající výhled do všech stran, což snižuje stres, podporuje dojem otevřeného prostoru a dává všem cestujícím pocit bezpečí a jistoty.

Moderní design také maskuje nárůst modelu CR-V v každém směru. Zcela nový model CR-V je širší, delší a vyšší než předchozí model a nabízí více vnitřního prostoru pro cestující. O 40 mm delší rozvor dává cestujícím na zadních sedadlech o 16 mm více prostoru pro nohy. Model má také o 18 % větší zavazadlový prostor. Cestující také mohou pohodlně relaxovat díky osmi úrovním nastavení sklonu zadního sedadla, jehož úhel se zvětšil o 10,5°.

Aktualizovaná sada funkcí Honda SENSING a nové konstrukční prvky přispívají k nejlepší aktivní a pasivní bezpečnosti v dané třídě. Zcela nový model CR-V je prvním vozem, který je vybaven technologií Honda SENSING 360, zcela novým všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem společnosti, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozidla a dále přispívá k předcházení nehodám tím, že snižuje zátěž řidiče.

„Zcela nový model CR-V vychází ze všeho, čím se ikonický model vyznačuje – progresivní design, prémiová kabina, špičková úroveň bezpečnosti, praktičnosti a pohodlí a efektivní a citlivý výkon,“ říká Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd.. „Tato nejnovější verze je opravdu jedinečné SUV. Nabízíme zákazníkům mimořádný, dynamický a prémiový produkt, jenž dokonale vyhovuje současným požadavkům evropského trhu.“

6 komentářů: „Honda CR-V (2024): evropská verze představena

  • Tvar, proporce, vnitřek moc pěkný. Motoricky pro EU nic jiného nabídnout nejde. Pokud to bude jízdně stejně příjemné překvapení jako Civic hybrid (žádný „vysavač“), tak opravdu fajn auto pro dnešní ekobláznivou dobu. Ovšem prodejní cena bude asi dost nadsazená což je škoda.

    • Cena asi bude šílená, když se mezi Civic a CR-V musí cenově ještě vejít ještě ZR-V.

      • Věřím, že cena elegance bude pod mega.

        • Legend: za mega bude max výbava ZR-V, takže do milionu bude se štěstím Comfort. Elegance počítám 1.1, Lifestyle 1.15, Exe 1.2 a PHEV za 1.4.

          Jestli budeš mít pravdu, tak super, ale nemyslím si to.

          • Civic hybrid 820tis.-930tis. navíc obj. stopnuty. Mám obavu, že CR-V začne někde na 1.2M.

  • Jsem ani nedoufal, že kvůli pár Evropanům budou dělat aspoň jednu hezkou masku, super 🙂

    Jinak to ale vypadá tak nějak „ravkoidně“ – není to škaredý jak ZR-V, ale je to takový nijaký. Outlander i CX-60 se mi líbí o dost víc, uvidíme, jak to bude cenově. RAVka taky předpokládám přijde za chvíli nová, tak to bude zajímavé a za mě aspoň jeden segment, ve kterém jsou Japonci fakt silní. Kromě Nissanu, dnes jsem viděl nový X-trail a teda nic moc.

Komentáře nejsou povoleny.