Honda zveřejnila české ceny a specifikace, ale teď tu máme pro zvědavce a knihomoly ještě kompletní tiskovou zprávu, v níž jsou jako vždy popsáno vše, čím se Honda v souvislosti s novým crossoverem chce pochlubit, navíc doplněno novými fotografiemi. Tak se do toho s chutí pusťte, je před námi celý víkend. 😉
Tiskový balíček k modelu Honda ZR-V 2023
Úvod: Zcela nový model ZR-V v sobě dokonale spojuje krásný design, silný výkon a výjimečnou dynamiku s mimořádným komfortem
• Zcela nový model ZR-V je nejnovější elektrifikovaný model SUV společnosti Honda, který se vyznačuje silným výkonem, robustností i pohodlím.
• SUV segmentu nižší střední třídy zaplní mezeru mezi modely HR-V a CR-V.
• Stylový, výkonný a přesto čistý design představuje poslední článek ve vývoji designového jazyka společnosti Honda.
Zcela nový model Honda ZR-V má v segmentu SUV vozů nižší střední třídy jedinečnou siluetu. Přesvědčivě kombinuje sofistikovaný styl, vysoce kvalitní interiér a vzrušující, ale pohodlnou jízdu. Zcela nový model ZR-V byl navržen tak, aby vzbuzoval důvěru, podporoval pocit volnosti a svobody a oslovil širokou škálu evropských zákazníků.
Model ZR-V překlenuje propast mezi modelem HR-V a novým CR-V. Jedná se o nejnovější SUV značky Honda, které je standardně dodáváno s velmi uznávanou hybridní hnací jednotkou e:HEV. Jednotka byla u tohoto modelu přepracována a nadále nabízí jedinečnou kombinaci výjimečného výkonu a účinnosti na všech typech silnic, od dálnic po venkovské cesty. Čistý, ale výkonný 2,0litrový čtyřválcový motor s přímým vstřikováním spolupracuje se dvěma elektromotory. Výsledkem je vzrušující výkon, který je obvykle spojován se sportovními hatchbacky.
Elegantní design exteriéru modelu ZR-V zaujme nadčasovou kombinací hladkých nepřerušovaných povrchů, které splývají zepředu dozadu, s přesnými mezerami mezi panely a přesně definovanými detaily, jako je ostře rýhovaná čára obvodu. Nerušivý vzhled, začínající vpředu přes štíhlé světlomety s jasně definovanými osobitými světly a velkou stylizovanou mřížkou chladiče, pokračuje po čistých bocích a vrcholí výrazným zadním nárazníkem a zadními světly, která jsou úhledně integrována do výklopných dveří.
Rozměry se model ZR-V řadí do středu evropské řady SUV vozů značky Honda. Nabízí výjimečnou prostornost, praktičnost a pohodlí v kompaktním provedení. Při jeho navrhování se konstruktéři společnosti Honda zaměřili na vytvoření stylové, elegantní kabiny, která nenápadně integruje užitečné funkce, maximalizuje jejich přínos. Výsledkem jejich práce je krásná a zároveň dokonale funkční kabina. Její výhody se projevují ve snadném používání v každodenním životě – má řadu úložných prostorů a užitečných funkcí, například několik nabíjecích USB slotů.
Dále byly použity vysoce kvalitní materiály, detailní povrchová úprava a jemné osvětlení s cílem vytvořit prémiovou atmosféru. Nízko posazená palubní deska a vyvýšená středová konzola spolu s plyšovými chrániči kolen a loketními opěrkami navozují cestujícím pocit pohodlí, zatímco sofistikovaná technologie rozhraní ovládání udržuje řidiče a cestující ve spojení s vnějším světem. K dispozici jsou navíc funkce Apple CarPlay a Android Auto.
Model ZR-V je nejnovější vůz značky Honda, který je standardně vybaven pokročilou sadou technologií Honda SENSING. V kombinaci s komplexním systémem airbagů a působivými výsledky při všech typech kolizí dosahuje model ZR-V vysoké úrovně aktivní i pasivní bezpečnosti.
„Za vývojem zcela nového modelu ZR-V stála myšlenka vytvořit SUV, které vynikne nad ostatní a přinese špičkovou úroveň praktičnosti, užitnosti a pohodlí, a současně odvážný a působivý vzhled a nádherně propracovaný interiér. Především jsme chtěli vytvořit vzrušující SUV, které nabídne vysoce citlivý a poutavý zážitek z jízdy,“ říká Yutaka Kato, hlavní konstruktér modelu ZR-V. „Jsme přesvědčeni, že model ZR-V má perfektní uspořádání a splní jedinečné požadavky zákazníků v celé Evropě, kteří požadují výjimečný výkon a dynamiku, každodenní všestrannost, krásný, elegantní design a vysoce účinný hybridní pohon, kterým se značka Honda proslavila.“
Sportovní silueta SUV s výrazným stylem budí na silnici výrazný dojem
• Elegantní proporce vozu propůjčují sportovní tvar SUV a vůz tak na silnici budí silný dojem
• Elegantní design exteriéru, od integrovaných světlometů a výrazné kombinace mřížky až po uhlazený vzhled zadní části.
• Aerodynamické stylové prvky v kombinaci s ničím nerušenými povrchy řídí proudění vzduchu nad vozidlem a kolem něj.
Odvážná a impozantní silueta zcela nového modelu Honda ZR-V osloví zákazníky, kteří chtějí sportovně a sofistikovaně vypadající SUV s ničím nerušenými povrchy, které vozu propůjčují uhlazený vzhled, a odvážnou přední maskou, která na silnici budí silný dojem. Konstruktéři společnosti Honda se zaměřili na funkčnost designu, přičemž každý panel a díl jsou optimalizovány tak, aby zlepšovaly výhled a aerodynamický výkon.
Této čisté siluetě napomáhá využití laserového pájení při spojování střešních panelů, které nevyžaduje tolik spojových linií a ve výsledku zajišťuje hladký povrch na větších plochách karoserie. Snaha o nepřerušované linie sahá i do chytrého designu klik dveří, kde již není zapotřebí dělení mezi samotnou klikou a zámkem dveří.
Přední části SUV dominuje stylizovaný, leskle černý design mřížky chladiče, který je u verzí Elegance a Advance tvořen silnými svislými lištami, zatímco u modelů Sport najdeme jedinečné voštinové provedení. Úzké světlomety jsou zdůrazněny ostře řezaným nárazníkem, který vozu dodává charakteristicky vytvarovaný vzhled s rysy, které vyčnívají z kapoty a pod kombinovanými světlomety, rámují jednotku a dodávají tón a hloubku.
Přední nárazník má pod světly diskrétní vertikální štěrbinu před předním kolem, která upravuje prodění vzduchu na přídi, a snižuje celkový odpor vozu. Sportovní verze mají přepracovaný design nárazníku s dalším lesklým černým obložením kolem vstupní oblasti vzduchové clony s cílem zdůraznit tento otvor a sportovní podtóny modelu ZR-V.
Sebevědomému exteriéru modelu ZR-V pomáhá stylizovaný obklad spodní části karoserie, který obepíná nejspodnější části vozu a zahrnuje přední a zadní nárazníky, prahové lišty a podběhy kol. Verze Elegance se vyznačují texturovaným povrchem těchto součástí, zatímco u verzí Sport a Advance mají leskle černou povrchovou úpravu.
Podběhy kol s dvojitým obloukem zdůrazňují silné uzemnění vozu a dodávají modelu ZR-V sebejistý a účelný postoj. Tento přístup pokračuje dolů po stranách, se záporným objemem a výrazným prolisem mezi koly, který zdůrazňuje šířku oblouků. Na bocích nenajdeme žádné nadbytečné detaily a záhyby, což vede k vytříbenému, noblesnímu vzhledu. Charakter dotváří pevně definovaná čára obvodu, která prochází po délce vozu. Nízko položené těžiště vozu spolu s rozsáhlým prosklením nahoře propůjčuje modelu ZR-V sebevědomý a sebejistý vzhled.
Tento decentně definovaný přístup pokračuje i na záď modelu ZR-V s detailní linií táhnoucí se napříč vozem, která přidává definovaný tvar a šířku, jež je dále umocněna štíhlými kombinovanými zadními světlomety ve vodorovném postavení. Uvnitř jsou uspořádány jedinečným způsobem a dodávají modelu ZR-V silný a nezaměnitelný vzhled, především v noci.
Verze Sport a Advance mají rovněž dvojitý výfuk, který je zakončen leštěným chromovým rámečkem s vysokým leskem a středovým modrošedým lemem, který dodává zadní části vozidla další hloubku a definovaný vzhled.
Aerodynamické stylové prvky jsou integrovány napříč celým vozem ZR-V a jsou doplněny hladkými, ničím nerušenými povrchy. Je tak zajištěno dokonalé proudění vzduchu kolem vozidla. Spoiler zadních výklopných dveří je navržen tak, aby doplňoval design kombinovaných světlometů a pomohl optimalizovat proudění vzduchu po celém voze. Také úhel spoileru byl optimalizován pro ideální „odtrh“ proudícího vzduchu na zadním panelu. Ve spojení se vzduchovou clonou a optimalizovanými sekcemi pod podlahou je u modelu ZR-V omezena velikost oblasti aerodynamických ztrát, což vozu poskytuje nejlepší aerodynamický výkon v dané třídě*.
S výškou 1 620 mm (bez nákladu), šířkou 1 840 mm a délkou 4 568 mm a rozvorem 2 657 mm model ZR-V ideálně zapadá do aktuální řady SUV vozů značky Honda. Vůz je o 50 mm širší než model HR-V a o 59 mm nižší než model CR-V, je kompaktní a přitom prostorný a nabízí přesvědčivou rovnováhu schopností, prostornosti a všestrannosti.
Zákazníci si mohou při uvedení na trh vybrat z pěti barev exteriéru, a to Diamond Dust Pearl, Ruse Black Metallic, Radiant Red Metallic, Platinum White Pearl a Still Night Blue Pearl.
Model ZR-V má ve standardní výbavě 18palcová litá kola. Ve verzi Elegance mají kola povrchovou úpravou v odstínu Pewter Grey, ve verzi Sport v odstínu Matt Berlina Black a verze Advance jsou nabízeny s úpravou Diamond Cut a Berlina Black s prémiovějším vzhledem.
*Výsledek interního testování.
Sofistikovaný interiér nabízí prémiový komfort a užitnost
• Prémiový zážitek z interiéru pro řidiče a spolujezdce – vysoká úroveň pohodlí a užitnosti na prvním místě.
• Kabina zaměřená na řidiče má na často používaných plochách materiál příjemný na dotek a jednotlivé funkce se snadno ovládají.
• Uspořádání kabiny klade důraz na užitnost. Nabízí důmyslné úložné prostory a chytré funkce pro všechny cestující.
Zcela nový model Honda ZR-V zprostředkovává řidiči a cestujícím prvotřídní zážitek díky sofistikovaného designu interiéru, který kombinuje vysoce kvalitní materiály a na dotek příjemné plochy s praktičností, funkčností a prvotřídní úrovní pohodlí.
Konstruktéři společnosti Honda rozmístili v celé kabině vysoce kvalitní materiály a na často používaných plochách použili měkké materiály příjemné na dotek. Velká devítipalcová dotyková obrazovka je umístěna uprostřed široké horní palubní desky, která se táhne přes přední část kabiny a umocňuje tak pocit širokého bočního prostoru. Obklopující přístrojová deska a velká středová konzola spolu s plyšovými opěrkami kolen a loketními opěrkami poskytují cestujícím prvotřídní pohodlí.
Digitální modelování při navrhování a vývoji interiéru vyústilo v unikátní rýhovaný vzhled všech dveřních obložení a vnitřních panelů zavazadlového prostoru. Toto jednotné pojetí zajišťuje trvalou prvotřídní povrchovou úpravu. Snižuje totiž viditelnost oděrek a škrábanců na obložení v oblastech náchylných k poškození při nastupování a vystupování.
Dělená středová konzola je navržena zvlášť pro model ZR-V. Úhledně začleňuje ovládací tlačítka a tlačítko parkovací brzdy, jež jsou optimálně umístěny pro snadné použití. Tlačítkový volič rychlostních stupňů s elektronickým řazením byl přepracován. Nově má jedinečný tvar a každé tlačítko má svůj pohyb. Řidič tak může jednotlivé funkce používat intuitivně, aniž by musel spustit oči ze silnice.
Tříramenný volant potažený hladkou kůží a lesklými černými akcenty navozuje řidiči prémiový pocit. Pohodlná jsou také tlačítka pro ovládání audia, telefonu a nastavení na levém rameni volantu a rozhraní tempomatu a volič informací o vozidle na pravé straně. Verze Advanced mají vyhřívaný volant; vyhřívání se ovládá tlačítkem nenápadně umístěným na spodní části centrálního paprsku volantu. Originální kovové pádlové voliče jsou namontovány u všech verzí a nabízejí plnou kontrolu nad rekuperační brzdnou silou technologie e:HEV.
Sedadla Honda, která mají konstrukci stabilizující tělo, nabízí dodatečnou bederní a pánevní oporu pro větší pohodlí cestujících na předních sedadlech. V sedadlech je zabudována silná odpružená podložka s drátěnou a pryskyřicovou lisovanou strukturou, která je ergonomicky navržena tak, aby pomohla snížit únavu řidiče a spolujezdce na dlouhých cestách. Zadní sedadla byla optimalizována tak, aby na nich mohli cestující uvolněně sedět, jako je tomu u hatchbacku.
V závislosti na verzi mají sedadla textilní, polokožené nebo celokožené čalounění s vysoce kvalitními detaily a prošíváním. Modely verze Elegance mají elegantní černé látkové čalounění sedadel Mélange se složitým reliéfním vzorem doplněným detaily na palubní desce.
Ve verzi Sport najdeme kombinaci stylové syntetické kůže a kombinované všívané látky – jako zdobné prvky jsou zde vyšívané akcenty a zářivé stříbrné detaily na polstrování. Barevné provedení přináší do interiéru hravější tón a je doplněno vysoce lesklým povrchem středové konzoly a dveřních panelů.
Modely verze Advance přinášejí prémiovější interiér s plynule přecházející směsí syntetické a pravé perforované kůže, která se vyznačuje prošívanými detaily; vše je proloženo kontrastním stříbrným akcentem. Opěradlo a základnu sedadle lemuje pro větší pohodlí pravá kůže, zatímco odolnější syntetický materiál zdobí polstrování a zajišťuje mu tak dlouhotrvající prémiovou povrchovou úpravu.
Konstruktéři společnosti Honda se zaměřili na optimalizaci uspořádání a ergonomie, s cílem zajistit výjimečný výhled do všech stran a nabídnout poutavý a obohacující zážitek z jízdy. Bod, ze kterého řidič pozoruje své okolí, se nachází ve výšce, která poskytuje široký, ničím nerušený výhled čelním sklem a bočními okny. Zorné pole bylo rozšířeno umístěním předních sloupků co nejvíce dozadu, montáží chytrých ramínek stěračů s integrovanými tryskami ostřikovačů pod linii kapoty a nepřerušovanými liniemi panelu napříč kapotou. To vše napomáhá dobrému výhledu dopředu. Vnější zpětná zrcátka jsou namontována na plášti dveří, směrem od předního sloupku. Tím se omezuje mrtvý úhel a zároveň je tak zajištěna jasná linie výhledu po délce vozu, jež se odráží v zrcátkách pro větší jistotu při couvání nebo změně jízdního pruhu.
Navzdory výšce bodu, odkud řidič pozoruje okolí, zprostředkovává model ZR-V řidičům také zážitek z jízdy jako u hatchbacku a pocit přímého spojení s vozem prostřednictvím inspirativní pozice řidiče. Toho bylo dosaženo zajištěním nízkého posunu mezi patou a bokem vozidla, podobně jako u hatchbacku Civic e:HEV. Tělo tak má oporu a je zajištěno pohodlné držení těla s jistější polohou sezení.
Praktičnost
Model ZR-V se vyznačuje širokou škálou úložných přihrádek a kapes navržených s cílem usnadnit cestujícím život. Vpředu najdeme dva držáky nápojů a středovou přihrádku, kde lze od verze Sport bezdrátově nabít mobilní telefony. Vysoká středová konzola pod voličem rychlostních stupňů obsahuje úložné prostory pro řidiče a spolujezdce. V integrované přihrádce pod konzolou se nachází prostor pro uložení mobilních telefonů, zatímco do schránky ve středové konzole lze snadno uložit tablet.
Všestranný zadní nákladový prostor vyhovuje potřebám aktivního životního stylu a obsahuje sklopná sedadla, nákladovou přepážku, zatahovací roletu zavazadlového prostoru a úložný prostor pod podlahou. Model ZR-V nabízí od 370 litrů zavazadlového prostoru při plném počtu cestujících, tedy o 20 % více než model HR-V, a dalších 921 litrů (celkem 1 291 l) po sklopení zadních sedadel, zatímco nízký, široký otvor a plochá podlaha zavazadlového prostoru usnadňují uživatelům nakládání těžkých předmětů.
Automaticky ovládané výklopné dveře zavazadlového prostoru jsou standardem od verze Sport. Uživatelé mohou díky této funkci předměty nakládat a vykládat oběma rukama. Systém reaguje na pohyb nohou pod zadním nárazníkem vozidla, načež otevře dveře zavazadlového prostoru, zatímco funkce odchodu je automaticky zavře a zamkne.
Inovativní technologie ve snadno ovladatelné sadě infotainmentu
• Na uživatele zaměřené rozhraní ovládání a snadno použitelná technologie udržují uživatele ve spojení s vozem a vnějším světem.
• Vysoce kvalitní digitální displeje a intuitivní dotykové ovládání zajišťují prvotřídní zážitek a přirozené interakce.
• Verze Advance nabízí prémiovou specifikaci, včetně head-up displeje, ozvučení Bose Premium Audio, 10,2” digitálního displeje a zrcadlení obrazovky.
Zcela nový model ZR-V je vybaven řadou inovativních technologií navržených tak, aby zajistily spojení uživatele s vozem a okolním světem. Jednoduché ovládací prvky a snadno čitelné displeje jsou optimalizovány s cílem umožnit přirozené a intuitivní používání.
Za volantem vozů verzí Elegance a Sport je umístěn vysoce kvalitní sedmipalcový digitální přístrojový panel TFT, který spolu s analogovým rychloměrem poskytuje řidiči klíčové informace v sofistikovaném, avšak snadno čitelném formátu. Informace infotainmentu se zobrazují vlevo a informace o vozidle a asistenčních systémech řízení uprostřed. V přístrojové desce je nově zakomponován snadno čitelný design měřiče výkonu, který je nyní propojen s motorem. Poskytuje tak poutavější a ještě více pohlcující údaje o rychlosti při akceleraci.
Modely verze Advance jsou dodávány s plně digitalizovaným 10,2palcovým TFT displejem, který byl navržen speciálně tak, aby cestujícím co nejjasněji a nejstručněji předával velké množství údajů o vozidle a informací z okolního světa. Vědomý přístup společnosti Honda s cílem omezit rušivé vlivy a zajistit, aby měl řidič plnou kontrolu nad řízením, se odráží v ovládacích funkcích volantu – kolečko na levé straně volantu ovládá zobrazení infotainmentu a umožňuje uživatelům vybrat audio, telefon, nebo nastavovací funkce, zatímco kolečko na pravé straně ovládá vozidlo a funkce asistenčních systémů.
Devítipalcová dotyková obrazovka umístěná v horní části palubní desky zobrazuje jasné a aktuální informace pro řidiče a spolujezdce. Mezi klíčové informace patří audio výstup, čas a stav vozidla. K dispozici je také oblast záložek, kde lze umístit až šest aplikací a vyhnout se tak nadměrnému procházení nabídek. Pro hlavní stránku, funkci zpět a hlasitost jsou ve voze fyzická tlačítka a voliče s cílem usnadnit jejich použití a zvýšit bezpečnost při řízení. Každodenní aplikace lze spustit prostřednictvím dotykové obrazovky modelu ZR-V a rovněž lze zrcadlit obrazovku chytrého telefonu pomocí Apple CarPlay a Android Auto.
Verze Advance mají zcela nový pětipalcový head-up displej (HUD), který se promítá na vnitřní stranu čelního skla a zobrazuje řidičům prioritní informace, jako je rychlost, navigace, funkce Honda SENSING a příchozí hovory – aniž by řidič cokoli měnil na své linii výhledu.
Aby bylo zajištěno nepřetržité připojení pro všechny cestující, má model ZR-V po celé kabině rozmístěno pět samostatných portů pro nabíjení mobilních zařízení. Vpředu se pod voličem rychlostních stupňů na středové konzole nachází 15wattová bezdrátová nabíjecí podložka pro chytré telefony a osvětlené porty USB-A a USB-C pro rychlé dobíjení. Cestující na zadních sedadlech mají u ventilačních otvorů v zadní části středové konzoly k dispozici dva osvětlené porty USB-C pro rychlé dobíjení.
U verzí Elegance a Sport je standardně dodáván audiosystém s osmi reproduktory. Model Advanced využívá vylepšený prémiový audio systém s 12 reproduktory doplněný vysokokapacitním subwooferem, který byl vyvinut ve spolupráci se společností BOSE. Kabinu tak zaplní realistický zvukový zážitek jako v koncertním sále.
Výjimečná kombinace vysokého výkonu a účinnosti
• Osvědčený hybridní pohon zajišťuje výjimečnou kombinaci silného jízdního výkonu a působivě nízké spotřeby paliva.
• Model ZR-V je vybaven nejnovější verzí 2,0litrového motoru s Atkinsonovým cyklem a s přímým vstřikováním a dvěma elektromotory, které poskytují točivý moment srovnatelný s 3,0litrovým spalovacím motorem.
• Vytříbený přenos hnací síly zvýrazněný skokovou lineární změnou zajišťuje příjemnou a výraznou akceleraci při jakékoli rychlosti.
Nejnovější model ZR-V je postaven na uznávané hybridní technologii e:HEV společnosti Honda, jejíž součástí je vylepšená verze systému dvou elektromotorů. Stejně jako u modelu Civic e:HEV hnací ústrojí nyní dosahuje celkového výkonu 135 kW a točivého momentu 315 Nm, což umožňuje zrychlení z klidového stavu na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy.
Navzdory vysokému výkonu nabízí model ZR-V také skutečnou účinnost v reálném světě, kde inovovaná technologie e:HEV produkuje emise CO2 od 130 g/km (WLTP) a dosahuje spotřeby paliva od pouhých 5,7 l/100 km (kombinovaný cyklus WLTP).
Plně hybridní hnací ústrojí kombinuje vysoce výkonnou lithium-iontovou baterii a dva kompaktní, výkonné elektromotory s nově vyvinutým 2litrovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem a s přímým vstřikováním, který bez upozornění přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez jakéhokoli zásahu řidiče.
Při jízdě v městském prostředí jede vozidlo většinou v režimu elektrického pohonu, který neprodukuje žádné emise a přitom využívá své charakteristické vlastnosti – plynulost a citlivost. Když řidič vyžaduje silnější zrychlení, vůz se přepne do režimu hybridního pohonu. Kola pak pohání výkonný elektromotor, přičemž požadovanou elektrickou energii generuje spalovací motor.
Při jízdě konstantní vysokou rychlostí, například na dálnici, se systém přepne do režimu konvenčního pohonu a je přímo a účinně poháněn zážehovým motorem s minimálními ztrátami. V případě potřeby mu pomáhá elektromotor. Když se požadovaná energie pohonu zvýší směrem k nejvyšší rychlosti, systém se přepne zpět na hybridní pohon s cílem uvolnit plný výkon elektromotoru.
Ve všech jízdních režimech dochází k rekuperaci energie uvolňované při brzdění a zpomalování. Tím se zlepšuje celková účinnost a výsledkem je pozoruhodně nízká spotřeba paliva, zejména při častém zastavování a rozjíždění. Díky vysoké tuhosti klikového hřídele a sekundárního vyvažovacího hřídele vykazuje motor ve srovnání s předchozí generací technologie e:HEV nižší vibrace v celém rozsahu otáček, což umožňuje plynulou jízdu v každém jízdním režimu.
Vývoj hybridní technologie společnosti Honda během 20 let vyústil v sofistikovanou, ale kompaktní a účinnou hnací jednotku, která kombinuje odezvu a výkon elektromotoru s kultivovaností zážehového motoru s dlouhým dojezdem. Vůz tak činí skvělý dojem při jízdě ve městě i mimo něj. Poskytuje nejen okamžitou odezvu při akceleraci v nízkých rychlostech, ale také při vysokých rychlostech na dálnici.
Lineární ovládání řazení vzájemně koreluje zvuk a zrychlení motoru (G) a zajišťuje tak pocit spolehlivého zrychlení, což je hlavní vylepšení oproti předchozím hybridním vozům značky Honda.
Pomocí voliče pohonu mohou uživatelé plynule přepínat mezi čtyřmi jízdními režimy: „Normal“, „Sport“, „Eco“ a „Snow“. Režim Sport zostřuje odezvu plynu a zlepšuje výkon, zatímco režim Eco upravuje odezvu plynu pro zlepšení spotřeby paliva. Nový režim Snow upravuje charakteristiku odezvy plynu tak, aby vyhovovala jízdě na površích s nízkým třením s cílem snížit zátěž řidiče v obtížných podmínkách.
Vylepšený motor nabízí špičkovou tepelnou účinnost a úroveň emisí
Technologie přímého vstřikování umožňuje vícenásobné vstřikování paliva do motoru během spalovací fáze. To se nazývá vícestupňové vstřikování a snižují se tím emise v širokém provozním rozsahu. Nově propracovaná struktura motoru a koncepce spalování, optimalizovaná pro rychlejší a účinnější spalování a větší točivý moment, také pomáhá novému modelu ZR-V vyrovnat se s vyšším kompresním poměrem, a to díky lepšímu výkonu chlazení výfukových kanálů. Společně s Atkinsonovým spalovacím cyklem dosahuje špičkové tepelné účinnosti 41 %.
Konstruktéři společnosti Honda vyvinuli nový motor tak, aby splňoval budoucí emisní limity. Použili katalyzátor aktivovaný při nízké teplotě, optimalizované tvary sacích otvorů pro vysoký průtok vzduchu z bubnu a ventily plněné sodíkem. To vše pomáhá snižovat emise i spotřebu paliva.
Nejnovější verze inteligentní napájecí jednotky (IPU) společnosti Honda je umístěna pod zadním zavazadlovým prostorem. Je tak optimalizováno celkové uspořádání vozu díky jeho kompaktním rozměrům a snížené hmotnosti. Nová řídicí jednotka pohonu (PCU) umístěná kvůli úspoře místa pod kapotou řídí vysokonapěťový elektrický výkon hybridního systému.
Zvýšení hustoty výkonu jednotky PCU a hustoty energie jednotky IPU umožňuje elektromotoru převzít větší zatížení v širším rozsahu jízdních scénářů. A v důsledku toho může spalovací motor běžet při nižších provozních otáčkách, což snižuje spotřebu paliva a umožňuje vyšší úrovně točivého momentu při vyšších otáčkách.
Citlivé ovládání, kultivovaná jízda a vynikající jízdní vlastnosti
• Víceprvkové zavěšení kol a vysoce pevné konstrukční materiály vedou k předvídatelnému řízení, které podporuje sebevědomí.
• Snížené tření v zavěšení předních kol a systému řízení zajišťuje sledování linie a příjemný pocit z řízení.
• Víceprvkové zavěšení zadních kol a silentbloková pouzdra s optimalizovanými vlastnostmi propůjčují vozu vynikající přilnavost k vozovce
Zcela nový model ZR-V si získává důvěru řidiče a poskytuje působivou úroveň přilnavosti a kontroly ve všech jízdních situacích a podmínkách na silnici, od městských oblastí, kde je potřeba citlivá akcelerace, až po klikaté venkovské trasy, kde je klíčová stabilita vozidla. Díky lehkému a zároveň tuhému podvozku a citlivě reagujícímu hybridnímu hnacímu ústrojí se nejnovější SUV značky Honda vyznačuje jízdními vlastnostmi, které obvykle mívají sportovní hatchbacky.
Rám modelu ZR-V je ústředním prvkem, a to jak pro jistý styl a postoj vozu, tak pro dynamické chování. Nízký a široký vzhled, který je o 59 mm nižší než u modelu CR-V (na 18” pneumatikách) a o 50 mm širší než u modelu HR-V, zajišťuje působivé rozměry vozu a pevný základ, na kterém lze postavit dynamické SUV.
Vpředu je uspořádání vzpěry MacPherson namontované na lehký hliníkový přední pomocný rám s účinnou výztuhou a žebrovou strukturou, která zajišťuje tuhost a stabilitu.
Kalené spodní kulové klouby na zavěšení předních kol jsou použity s cílem snížit povrchový tlak mezi kloubem a pryskyřičným sedlem kloubu. Mezi další opatření ke snížení tření patří použití sedla s nízkým třením pro ložiska uložení předního tlumiče a optimalizace os pružin a tlumičů.
Víceprvkové zavěšení zadní nápravy a plovoucí pomocný rám společně zajišťují předvídatelné řízení podporující sebevědomí. Naproti tomu lehký pomocný rám a optimalizovaná pouzdra uložení poskytují umožňují snížení hluku, vibrací a otřesů (NVH). V kombinaci se systémem řízení, jehož součást tvoří dvoupastorkový elektrický posilovač řízení (EPS) s ovládáním zpětné vazby a kulové klouby s nízkým třením v podvozku, je řízení snadné, zároveň však dosahuje výjimečné zpětné vazby, což zvyšuje sebedůvěru řidiče a pohodlí při jakékoli rychlosti. Cílené použití materiálů s extrémně vysokou pevností v tahu a konstrukce spojů přidávají podvozku další úroveň tuhosti, která pomáhá zajistit spolehlivou ovladatelnost v zatáčkách při vysoké rychlosti tím, že výrazně snižují naklánění karoserie.
Dvoupastorkový elektronický posilovač řízení (EPS) je vybaven zdokonaleným ložiskem sloupku řízení, které snižuje tření při řízení a zlepšuje pocit z řízení. Kromě toho byl EPS vyladěn tak, aby poskytoval vynikající zpětnou vazbu a lepší stabilitu při jízdě v přímém směru. Bezdotykový snímač točivého momentu měří úsilí řidiče při řízení a řídicí jednotka ECU určuje, kolik podpory elektromotoru má přidat. Výsledkem je pocit plynulého a přirozeného řízení.
K EPS byla přidána také zpětná vazba, která umožňuje přesnější ovládání při vyrovnávání řízení, když se řidič navrací do přímého směru. Výsledkem je pocit plynulého řízení se silnou odolností vůči rušivým vlivům při jízdě a vynikající stabilita v přímém směru. To vše přispívá ke klidu řidiče.
Pokročilá sada technologií Honda SENSING zajišťuje optimální bezpečnost
• Působivé vlastnosti při všech typech kolizí díky kombinaci vysoce pevných materiálů.
• Nejnovější sada asistenčních technologií Honda SENSING poskytuje aktivní bezpečnost nové generace.
• Širokoúhlá kamera a čip pro vysokorychlostní zpracování obrazu zvyšují rozsah a přesnost detekce kolizí.
Bezpečnost silničního provozu má pro společnost Honda již dlouho prvořadý význam a zcela nový model ZR-V je nejnovějším vozem, který je standardně vybaven pokročilou sadou technologií Honda SENSING. V kombinaci s rozsáhlým systémem airbagů a působivými vlastnostmi při všech typech nárazů nabízí nejnovější SUV značky Honda vysokou úroveň bezpečnosti pro všechny cestující.
Karoserii tvoří kombinace měkkých a tuhých konstrukčních součástí, včetně rámu vyrobeného z vysokopevnostní oceli. Vůz tak poskytuje výjimečnou ochranu při přední, zadní a boční kolizí. Strategické umístění vysokopevnostní oceli proti měkčí oceli zajišťuje, že v případě nehody deformační dráhy přímo odvádějí energii pryč od cestujících.
Komplexní rám také obsahuje technologii Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) společnosti Honda. Technologie ACE™ využívá síť předních rámových struktur k pohlcení a odklonění energie z čelní srážky. To pomáhá snížit intenzitu síly přenášené na kabinu a rovnoměrněji rozptýlit síly přenášené na ostatní zúčastněná vozidla.
K dispozici je 11 airbagů, včetně předního středového airbagu, který zabraňuje kontaktu mezi řidičem a spolujezdcem v případě bočního nárazu, a kolenního airbagu pro cestující vpředu. Všechny airbagy v modelu ZR-V jsou vybaveny technologií i-SRS společnosti Honda, která vytváří rovnoměrný tlak v airbagu rychleji než v běžném systému.
K zajištění přesné a citlivé funkce aktivní bezpečnosti využívá model ZR-V nejnovější technologii kamer a sonarů společnosti Honda. Přední systém je vybaven kamerou s širokoúhlým objektivem s účinným horizontálním pozorovacím úhlem 100 stupňů, který v kombinaci s vysokorychlostním čipem pro zpracování obrazu zvyšuje přesnost detekce objektů. Tyto informace pak využívá systém pro zmírnění následků nehody (CMBS) a další aplikace.
Bezpečnost jako standard
Technologie Honda SENSING patří mezi nejkomplexnější balíčky bezpečnostních technologií ve své třídě a využívá informace z kamery ve spojení s řadou špičkových senzorů k varování a podpoře řidiče v potenciálně nebezpečných situacích.
Systém pro zmírnění následků nehody, který pomáhá zastavit vůz, pokud systém vyhodnotí, že nevyhnutelně dojde ke kolizi s vozidlem jedoucím vpředu. Zazní akustický výstražný signál a v případě nutnosti systém automaticky zabrzdí.
Systém zabránění sjetí z vozovky je výchozím bezpečnostním systémem modelu ZR-V. Tento systém je vždy aktivní a upozorní řidiče, když zjistí vybočení z jízdního pruhu bez použití blinkru. Tuto funkci doplňuje systém pro udržování v jízdním pruhu společnosti Honda, který snižuje zátěž řidiče za volantem a zajišťuje, že vozidlo udržuje správnou polohu jemným ovládáním řízení, aby bylo zajištěno, že vůz ZR-V nevybočí ze zjištěného jízdního pruhu.
K dispozici je také nejnovější technologie asistenta pro jízdu v dopravní zácpě společnosti Honda, která snižuje zátěž řidiče v hustém provozu při nízké rychlosti tím, že pomáhá udržet vozidlo v jízdním pruhu od rychlosti 0 km/h. Když se provoz uvolní, vůz se plynule přepne do systému pro udržování v jízdním pruhu, který je funkční od rychlosti 72 km/h. Jedná se o nižší rychlost než u konvenčních systémů.
Nedávno aktualizovaný systém rozpoznávání dopravního značení nyní detekuje a automaticky rozpoznává více než 90 % dopravních značek a zobrazuje je na přístrojové desce za volantem. Systém například dokáže řidiče rychle upozornit, když se blíží ke konkrétní dopravní značce, jako jsou rychlostní limity nebo jakákoli omezení, nebo ji míjí. Systém také poskytuje předběžné upozornění na značky, aby informoval řidiče co nejdříve a pomohl mu připravit se na křižovatky v předstihu.
Adaptivní dálkové světlomety automaticky přepínají z dálkových světel na potkávací, když je detekováno protijedoucí vozidlo nebo vozidlo vpředu, a to v zájmu bezpečnosti obou řidičů. Automatické dálkové světlomety aktivuje přední senzor, který automaticky přepne světlomety při jízdě v noci nebo za špatných podmínek, jako je mlha.
Funkce monitorování pozornosti řidiče pomáhá řidičům rozpoznat, kdy jim klesá pozornost, kterou věnují provozu, a zlepšuje jejich situační povědomí na dlouhých cestách. Systém využívá úhlový senzor k měření míry korekcí volantu řidičem s cílem udržet správnou polohu v jízdním pruhu. Pokud systém zaznamená neobvyklou a neustálou korekční aktivitu, upozorní řidiče, aby si udělal přestávku. Funkce monitorování pozornosti řidiče zůstává aktivní na pozadí a uživatelé si mohou varování přizpůsobit prostřednictvím nabídky nastavení, která je na displeji přístupná z domovské obrazovky zvuku.
Elegance | Sport | Advance | |
BENZÍNOVÝ MOTOR | |||
Typ motoru | i-MMD | ||
Název motoru | Inteligentní pohon s více režimy | ||
Zdvihový objem (cm3) | 1 993 | ||
Vrtání × zdvih (mm) | 81,0 × 96,7 | ||
Kompresní poměr | 13,9 ±0,26 | ||
Ventilový rozvod | Řetězový pohon DOHC DUÁLNÍ VTC 4 ventily na válec | ||
Emisní norma | Euro6d final | ||
Požadované palivo | Bezolovnatý (95) | ||
VÝKON | |||
Maximální výkon benzínového motoru (kW při ot./min.) | 105 při 6000 | ||
Maximální výkon benzínového motoru (k při ot./min.) | 143 při 6000 | ||
Maximální točivý moment benzínového motoru (Nm při ot./min.) | 186 při 4500 | ||
Max. výkon elektromotoru (kW [k]) | 135 [184] | ||
Max. točivý moment elektromotoru (Nm) | 315 | ||
0 → 100 km/h (v sekundách) | 7,8 | 7,9 | 8,0 |
Max. rychlost (km/h) | 173 | ||
Hladina akustického tlaku za jízdy (dB) | 67,0 | ||
SPOTŘEBA PALIVA A EMISE | |||
WLTC* | |||
Nízká úroveň – CO2 g/km | 108 | 109 | 111 |
Střední úroveň – CO2 g/km | 102 | 103 | 104 |
Vysoká úroveň – CO2 g/km | 119 | 120 | 121 |
Velmi vysoká úroveň – CO2 g/km | 164 | 164 | 165 |
Kombinovaný cyklus – CO2 g/km | 130 | 131 | 132 |
Nízká úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 4,8 | 4,8 | 4,9 |
Střední úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 4,5 | 4,5 | 4,6 |
Vysoká úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 5.2 | 5,3 | 5,3 |
Velmi vysoká úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 7,2 | 7,3 | 7,3 |
Kombinovaný cyklus – spotřeba paliva l/100 km | 5,7 | 5,8 | 5,8 |
WVTA | |||
Oxid uhelnatý CO (mg/km) | 144,3 | ||
Celkový uhlovodík HC (mg/km) | 14,3 | ||
Uhlovodíky jiné než methan (NMHC) (mg/km) | 11,6 | ||
Oxidy dusíku (NOx) (mg/km) | 9,7 | ||
Pevné částice (mg/km) | 0,08 | ||
* Příslušné právní předpisy = Výfukové emise: Číslo použitelného základního regulačního aktu a posledního pozměňujícího regulačního aktu: (ES) č. 715/2007 (EU) 2017/1347 | |||
ROZMĚRY | |||
Délka (mm) | 4 568 | ||
Šířka (mm) | 1 840 | ||
Celková šířka (mm) včetně sklopených bočních zrcátek | 1 898 | ||
Šířka včetně bočních zrcátek (mm) | 2 093 | ||
Výška – nenaložené vozidlo (mm) | 1 613 při hmotnosti v provozním stavu / 1 620 (nenaložené) | ||
Rozvor (mm) | 2 657 | ||
Rozchod předních kol (mm) | 1 595 | ||
Rozchod zadních kol (mm) | 1 615 | ||
Světlá výška – v nenaloženém stavu (mm) | 180 při hmotnosti v provozním stavu | ||
Světlá výška – v plně naloženém stavu (mm) | 129,93 při maximální přípustné hmotnosti | ||
Kruh otáčení – obrysový (m) | 11,3 (vnější pneumatika) stopy kol | ||
Poloměr zatáčení – na úrovni středu kol (m) | 5,5 | ||
Otáčení volantem z jednoho dorazu do druhého (otočení volantu) | 2,4 | ||
OBJEMY | |||
Palivová nádrž (litry) | 57 | 57 | 57 |
Počet míst k sezení (osoby) | 5 | 5 | 5 |
Objem zavazadlového prostoru – s rozloženými zadními sedadly (v litrech, podle metodiky VDA) | 380 | 380 | 370 |
Objem zavazadlového prostoru – s rozloženými zadními sedadly (v litrech, podle metodiky VDA), včetně úložného prostoru v podlaze | 390 | 390 | 380 |
Objem zavazadlového prostoru – se sklopenými zadními sedadly, po střechu (v litrech, podle metodiky VDA) | 1 312 | 1 312 | 1 291 (bude potvrzeno) |
Objem zavazadlového prostoru – se sklopenými zadními sedadly, po střechu (v litrech, podle metodiky VDA), včetně úložného prostoru v podlaze | 1 322 | 1 322 | 1 301 (bude potvrzeno) |
Objem zavazadlového prostoru – se sklopenými zadními sedadly, po okna (v litrech, podle metodiky VDA) | 876 | 876 | 866 |
Objem zavazadlového prostoru – se sklopenými zadními sedadly, po okna (v litrech, podle metodiky VDA), včetně úložného prostoru v podlaze | 886 | 886 | 876 |
HMOTNOST | |||
Pohotovostní hmotnost vozidla (kg) | 1 589 | 1 604 | 1 639 |
Max. povolená hmotnost (kg) | 2 100 | 2 130 | 2 155 |
Užitečné zatížení (kg) | 511 | 526 | 516 |
Max. povolená hmotnost na nápravu – přední/zadní (kg) | Přední: 1 120 Zadní: 1 030 | Přední: 1 145 Zadní: 1 045 | Přední: 1 155 Zadní: 1 060 |
Max. hmotnost brzděného přívěsu (kg) | 750 | 750 | 750 |
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) | 700 | 700 | 700 |
Max. zatížení tažného zařízení přívěsem (kg) | 75 | 75 | 75 |
Max. zatížení střechy (kg) | 65 | 65 | 65 |
PŘEVODOVKA | |||
Převodovka | Automatická | Automatická | Automatická |
1. převodový stupeň (u CVT poloha Forward (vpřed)) | Pro benzínový motor: 0,806 Pro elektromotor: 2,455 | Pro benzínový motor: 0,806 Pro elektromotor: 2,455 | Pro benzínový motor: 0,806 Pro elektromotor: 2,455 |
Konečný převodový stupeň | 3,889 | 3,889 | 3,889 |
BEZPEČNOST | |||
ABS (protiblokovací brzdový systém) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – přední středový | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – řidiče a spolujezdce | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – kolenní (řidič) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – kolenní (spolujezdec) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – SRS airbag spolujezdce s možností jeho vypnutí | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – zadní strana | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – boční (přední) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – boční okenní (přední a zadní) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Informace o mrtvém úhlu, včetně sledování dopravy při couvání | – | – | – |
Brzdový asistent (BA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém pro zmírnění následků nehody | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Ovládání akcelerátoru pro zmírnění následků nehody | ⬤(přední a zadní) | ⬤(přední a zadní) | ⬤(přední a zadní) |
Systém kontroly tlaku v pneumatikách (DWS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbag řidiče SRS (jednostupňové nafouknutí) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
eCall (Evropa) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektronické rozdělování brzdných sil (EBD) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Signál nouzového zastavení | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Varování před čelní srážkou | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Přední a zadní bezpečnostní pásy s navíječem s nouzovým blokováním (ELR) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Nastavitelný omezovač rychlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Inteligentní omezovač rychlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Upevňovací body ISO / norma I-SIZE | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Varování při opuštění jízdního pruhu (LDW) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém pro udržování v jízdním pruhu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém brzdění při nízké rychlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Funkce následování pomalou rychlostí | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asistent pro jízdu v dopravní zácpě | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém rozpoznávání dopravních značek | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Stabilizační systém vozidla (VSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Přední opěrky hlavy omezující případné poranění krční páteře | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
ZABEZPEČENÍ | |||
Systém imobilizéru | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Dálkové centrální zamykání se dvěma dálkovými ovladači | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bezpečnostní alarm | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Volitelné odemykání dveří | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Inteligentní nastupování a startování | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Kryt zavazadlového prostoru | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
INTERIÉR – OBLOŽENÍ | |||
Interiérové panely | Kůže s měkkým polstrováním (syntetická) se stříbrným ornamentem | Kůže s měkkým polstrováním (syntetická) se stříbrným ornamentem | Kůže s měkkým polstrováním (syntetická) se stříbrným ornamentem |
Vnitřní kliky dveří | POVRCHOVÁ ÚPRAVA PLATINUM CHROME | POVRCHOVÁ ÚPRAVA PLATINUM CHROME | POVRCHOVÁ ÚPRAVA PLATINUM CHROME |
Pedály | Normal | Sportovní | Sportovní |
Volant – kůže | ⬤ hladká | ⬤ hladká | ⬤ hladká |
Čalounění | Textilie | Kombinované sedadlo, bodový typ s lemováním (textilie a syntetická kůže) | Celokožené s perforováním a stříbrným prošíváním (boky / opěrka hlavy jsou ze syntetické kůže, zbytek z pravé kůže) |
Exkluzivní stylové prvky (umístění) | Lišty přístrojové desky DR/CTR / lišty přední konzoly / typ opěrky v obložení dveří: Stich Typ výstupu / typ knoflíku výstupu: Bez lakování | Lišty přístrojové desky DR/CTR / lišty přední konzole / typ opěrky v obložení dveří: Stich a Pearl Typ výstupu / typ knoflíku výstupu: Lakování Piano Black | Lišty přístrojové desky DR/CTR / lišty přední konzole / typ opěrky v obložení dveří: Stich a Pearl Typ výstupu / typ knoflíku výstupu: Lakování Piano Black |
FUNKCE A TECHNOLOGIE A VÝKON | |||
Asistent pro agilní ovládání (AHA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Režim ECON | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Jízdní režim | ECON / NORMAL / SNOW / SPORT | ECON / NORMAL / SNOW / SPORT | ECON / NORMAL / SNOW / SPORT |
Elektrická parkovací brzda s automatickým držením brzdy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Přidržení brzdy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektrický posilovač řízení (EPS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Průhledový displej | – | – | ⬤ |
Asistent rozjezdu do kopce (HSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asistent při jízdě z kopce | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Vypínání motoru ve volnoběhu (benzínové modely) / Režim HEV (hybridní modely) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Multiinformační displej | ⬤7″ | ⬤7″ | ⬤10,2″ |
Pádlový řadič | ⬤ Kovový | ⬤ Kovový | ⬤ Kovový |
Měřič výkonu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Ovládání rekuperačního brzdění/zpomalování (pádlový volič) | – | – | – |
POHODLÍ A KOMFORT | |||
Umístění zásuvky pro doplňky | Vpředu | Vpředu a v zavazadlovém prostoru | Vpředu a v zavazadlovém prostoru |
Klimatizace | Dvouzónová klimatizace | Dvouzónová klimatizace | Dvouzónová klimatizace |
Klimatizace – zadní vývod | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Automatické ztmavení zpětného zrcátka | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Automatické stěrače | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Háček pro síť k zajištění nákladu | ⬤4 | ⬤4 | ⬤4 |
Tempomat | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Adaptivní tempomat | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Dveřní zrcátka – elektrická, vyhřívaná, sklopitelná | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Dveřní zrcátka – náklon vnějšího zrcátka při couvání | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Loketní opěrka sedadla řidiče a spolujezdce na předním sedadle | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Přední a zadní elektrická okna | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Přední sedadlo řidiče – elektricky nastavitelné (8směrů) | Manuální 6 směrů (bude potvrzeno) | ⬤8směrů, bez paměti | ⬤ 8směrů, s pamětí |
Přední sedadlo spolujezdce – elektricky nastavitelné (4cestné) | Manuální 6 směrů (bude potvrzeno) | ⬤ 4směry elektrické | ⬤ 4směry elektrické |
Přední sedadlo – manuální nastavení výšky | U řidiče i u spolujezdce manuální (bude potvrzeno) | U řidiče i u spolujezdce elektrické, nelze nastavit výšku | U řidiče i u spolujezdce elektrické, nelze nastavit výšku |
Přední sedadlo – kapsy | Spolucestující | Řidič a spolucestující | Řidič a spolucestující |
Vyhřívaná sedadla – přední | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Vyhřívaná sedadla – zadní | – | – | ⬤ |
Vyhřívaný volant | – | – | ⬤ |
Dálkovým ovladačem lze ovládat | Zrcátka a okna | Zrcátka a okna | Zrcátka a okna |
Box v podlaze zavazadlového prostoru | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Parkovací senzory (přední 4: zadní 4) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru (bez použití rukou) | – | ⬤ (se senzorem ovládání nohou a automatickým zavíráním při odchodu) | ⬤ (se senzorem ovládání nohou a automatickým zavíráním při odchodu) |
Poměr dělení zadních sedadel | 60/40 jedním dotykem | 60/40 jedním dotykem | 60/40 jedním dotykem |
Středová loketní opěrka zadního sedadla | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Zadní kamera | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Box na sluneční brýle | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Sluneční clony s vnitřním zrcátkem | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Výškově a podélně nastavitelný volant | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
VNITŘNÍ OSVĚTLENÍ | |||
Vnitřní osvětlení (kliky dveří) | – | – | ⬤ Linie předních/zadních dveří |
Vnitřní osvětlení (prostor pro nohy řidiče/spolujezdce) | – | ⬤ Pouze linie nohou vpředu | ⬤ Pouze linie nohou vpředu |
Vnitřní osvětlení (stropní) | – | ⬤ Linie stropu vpředu | ⬤ Linie stropu vpředu |
Vnější osvětlení vozidla | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Čtecí lampička (přední) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Zadní světlo ke čtení | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Osvětlení zrcátka ve sluneční cloně | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Osvětlení zavazadlového prostoru | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
AUDIO A KOMUNIKACE | |||
BluetoothTM Hands-Free pro telefon (HFT) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
DAB+ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Honda CONNECT s navigací (9″ dotyková obrazovka, AM/FM/DAB, Apple Carplay a Android Auto, aktuální dopravní informace) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Reproduktory | 8 | 8 | 12 |
Reproduktory – Premium Audio | – | – | ⬤ (BOSE) |
Reproduktory – přední výškový reproduktor | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Reproduktory – středové | – | – | ⬤ |
Subwoofer | – | – | ⬤ |
Ovládání audiosystému na volantu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Počet USB vpředu | 1 USB (A / 2,5 A) a 1 nabíjecí (C/3A) | 1 USB (A / 2,5 A) a 1 nabíjecí (C/3A) | 1 USB (A / 2,5 A) a 1 nabíjecí (C/3A) |
Počet USB vzadu | – | 2 nabíjecí (C/3A) | 2 nabíjecí (C/3A) |
Bezdrátové připojení k Apple Carplay | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bezdrátové nabíjení | – | ⬤ | ⬤ |
EXTERIÉR | |||
Typ antény | Žraločí ploutev | Žraločí ploutev | Žraločí ploutev |
Znak | e:HEV | e:HEV | e:HEV |
Výfuk | – | ⬤Koncovka výfuku | ⬤Koncovka výfuku |
Povrchová úprava vnějších klik dveří | Karoserie | Karoserie | Karoserie |
Mřížka | Černé lakování – vertikální design | Černé lakování – voštinový design | Černé lakování – vertikální design |
Barva zrcátek | Karoserie | Černé lakování | Karoserie |
Skleněná střecha – typ | – | – | Panoramatická |
Zatmavované sklo | – | ⬤ | ⬤ |
Spoiler | ⬤Barva karoserie | ⬤Barva karoserie | ⬤Barva karoserie |
Exkluzivní stylové prvky (umístění) | Typ předního nárazníku: Normal Přední/zadní spodní nárazník: černý nelakovaný Nelakovaná černá lišta nárazníku Typ zadního nárazníku: Normal | Typ předního nárazníku: Sport Přední/zadní spodní nárazník: černé lakování Lišta nárazníku lakovaná do tmavé modrošedé metalízy Typ zadního nárazníku: zabudovaná koncovka | Typ předního nárazníku: Normal Přední/zadní spodní nárazník: černé lakování Lišta nárazníku lakovaná do světlé modrošedé metalízy Typ zadního nárazníku: zabudovaná koncovka |
Lišty oken | Černé s jemným leskem | Černé s vysokým leskem | Černé s vysokým leskem |
VNĚJŠÍ SVĚTLA | |||
Aktivní světla pro zatáčení | – | – | ⬤ |
Adaptivní dálková světla (ADB) | – | – | ⬤ |
Automatické světlomety | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Automatické seřizování předních světlometů | – | – | ⬤ |
Denní svícení LED | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Funkce „Coming Home / Leaving Home“ (časové spínání světel) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Typ světlometů | LED | LED | LED |
Systém přepínaní dálkových a potkávacích světel (HSS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Typ zadních světel | LED | LED | LED |
Typ předního ukazatele směru | LED | LED | LED |
KOLA A PNEUMATIKY | |||
Řešení v případě prázdné pneumatiky / Opravárenská sada | Sada na opravu propíchnuté pneumatiky | Sada na opravu propíchnuté pneumatiky | Sada na opravu propíchnuté pneumatiky |
Velikost pneumatik přední/zadní | 225/55 R18 | 225/55 R18 | 225/55 R18 |
Litá kola (symbol „-“ znamená ocel) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Rozměr a barva kol | 18″ modrošedá metalíza | 18″ matná černá | 18″ lesklá černá a diamantový brus |
2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Sport 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 Honda ZR-V e:HEV – Group Shot 2023 Honda ZR-V e:HEV – Group Shot 2023 Honda ZR-V e:HEV – Group Shot