Novinky

Mazda CX-90 vs Acura MDX: kdo vyhrál drag race japonských SUV?

Američané milují sprinty na čtvrt míle a s potěšením vedle sebe na startovní čáru staví kdeco. 😀 V tomto případě si to rozdaly asijská prémiová SUV Acura MDX Type S a Genesis GV80, která vyzval topmodel Mazdy – crossover CX-90. Hirošimská značky by se také ráda stala součástí elitní kategorie luxusních značek, takže srovnání je skutečně namístě. Cenová politika Mazdy je zatím opatrnější, ale technika naprosto srovnatelná.

Nejnadupanější z této trojice je prestižní hyundai – GV80 má vidlicový šestiválec 3,5 l twin-turbo, naladěný na 380 koní a 530 Nm, japonci jsou slabší, ale navzájem dost podobní – Acura má V6 3.0 s jedním turbem, výkon 360 koní, ale nejslabší točivý moment 481 Nm, vyzyvatel přichází s nejmenším výkonem 345 k, ale točákem rovných 500 Nm – to vše z dvěma turby přeplňovaného řadového šestiválce 3,3 l.

Měl bych vás teď trochu napínat, ale… ačkoli by se podle parametrů mohlo zdát, že souboj dvou japonců ovládne korejec, není tomu tak. 😉 Acura vyhrála sprinty s pevným i letmým startem, jednou se mohl radovat i genesis, zatímco mazda při všech sprintech hnala své rivaly pěkný kus před sebou. Ale co, zase je nejhezčí. 🙂

4 komentáře: „Mazda CX-90 vs Acura MDX: kdo vyhrál drag race japonských SUV?

  • Tahle srovnání mě vlastně nechávají klidným. Všechna auta jsou dostatečně rychlá. Z této trojice pro mě ovšem zůstává absolutním vítězem Acura. Je mi nejblíže designem, motoricky jsem ochoten 🙂 zkousnout turbo, kvalita už dneska bude srovnatelná, image je na nic 🙂 Mazda má zřejmě nejhezčí předek a profil vozu, ovšem vůbec ale vůbec se mi nezamlouvá ta záď vozu. Nemůžu si na to zvyknout. Ten korejec je avantgardní zhruba jako byl nebo možná ještě je Mercedes, spíš byl 🙂 Takže je to takové ani ano ani ne. No MDXa je TOP.

  • Tak nevím, při prvních dvou byla mazda stejně třetí jako hyundai druhej, čekal jsem větší rozdíl. MDX muselo vyhrát, je to přece Type S, to by byl slušnej trapas, kdyby ji pojel hyundai. Odpovídá to i ceně, mazda je jen za 51k, hnujdaj za 62, MDX za 68k.

    • Jasně MDX type S stojí hodně i na US poměry. V tomto ohledu je Mazda cenově až bych řekl agresivní. Ale na druhou stranu mě by v tom stačila původní třiapůla atmo. Nevím jestli ji taky nevystřídal 2.0T.

    • Vzhledem k tomu, jak Acura naladila ten V6, ji může pojet bohužel kde co. Type S mělo mít alespoň těch kulatých 400 k, jestli ne o chlup víc.

Komentáře nejsou povoleny.