Novinky

Civic Type R CNF-R může zachránit motory VTEC!

Honda se může chlubit celou řadou ikonických modelů i technických řešení, ale synonymem značky jsou určitě benzinové motory VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control). Vznikly na základě zkušeností z formule 1 a přestože inženýři VTEC/i-VTEC využívali různými způsoby (včetně přeplňování), proslulost si získaly samozřejmě hlavně vysokootáčkové čtyřválce DOHC VTEC. Jenže teď už se nám z víteků stávají primárně generátory pro hybridní modely e:HEV a výhledově by měly po přechodu Hondy na elektromobily úplně skončit. Ještě nedávno to vypadalo jako hotová věc a Honda se zdála být s tím smířená, jenže u téhle značky není nikdy nic jisté. 😉

Určitá naděje totiž existuje. Honda kolem toho nedělá takové haló jako Toyota, Mazda a Subaru (což je docela škoda), ale také se pustila do testování biopaliv z udržitelných zdrojů – a to na stejném písečku jako zmínění konkurenti – v japonské závodní sérii Super Taikyu v kategorii experimentálních vozů ST-Q. Za tím účelem HRC sestavilo tovární tým, angažovalo piloty (Hideki Mutoh/Takuya Izawa/Hiroki Otsu/Shun Koide) a postavilo vůz Civic Type R CNF-R. Je to dost překvapivé, protože tento projekt vůbec nefiguroval v plánech HRC na letošní rok! Honda také sama přiznává, že premiéra na čtyřiadvacetihodinovce Fuji proběhla dost narychlo a bez příprav. Civic Type R CNF-R ji i přesto dokončil, byť s poruchou převodovky, takže poslední část závodu absolvoval s natvrdo zařazenou čtyřkou.

Soupeři civic sice zatím poráží, na tříhodinovce Sugo dojel druhý ze dvou zúčastněných a na Autopolis byl ve čtyřčlenné skupině třetí, ale v téhle fázi je opravdu důležitější se zúčastnit. Zjevně není přechod na CNF jen o tom, že se do nádrže naleje něco jiného, automobilky řeší v souvislosti s ním různé komplikace, ale pokud Honda zkonstatuje, že biopalivo dává smysl a je v motorech VTEC použitelné, je slušná šance, že se s nimi budeme v nějakém omezeném množství setkávat i v uhlíkově neutrální budoucnosti. Tak nám nezbývá, než držet CTR CNF-R palce, protože to vypadá, že rozhodne o osudu systému VTEC.

Jeden myslel na “Civic Type R CNF-R může zachránit motory VTEC!

  • za par let si koupis Civica za 3 mega a budes tankovat biopalivo za 100 kc na litr 😀
    To se toho zachrani.

Komentáře nejsou povoleny.