Novinky

Daihatsu Vision Copen: půjde po MX-5?

Kdo by neznal Daihatsu Copen, vždyť to byl jediný japonský kei sporťák, který se nabízel svého času i v Evropě, samozřejmě s větším motorem. Jenže Daihatsu už odsud odešlo před deseti lety a copen se stal výhradně japonskou záležitostí. Vyrábí se stále a nic se nezměnilo na filozofii modelu, jedná se o kei s motorem 0,66 l a pohonem předních kol. Jenže to vypadá, jako by tohle Daihatsu nestačilo. V Tokiu na Japan Mobility Show představí studii Daihatsu Vision Copen, která má s dosavadními auty společné jen jméno!

No, malinko přeháním, retro design konceptu dává jasně najevo příslušnost k předchozím nositelům tohoto jména, ale jinak je opravdu všechno jiné. Vision Copen má délku 3835 mm, maximální pro kei povolenou délku tedy přesahuje téměř o půl metru, i když šířka 1476 mm je těsně v limitu. Ještě doplním výšku 1265 mm, která je lehce menší, než u standardního copenu a rozvor činí 2413 mm. Jinými slovy – Daihatsu Vision Copen je s výjimkou šířky skoro tak velký jako Mazda MX-5 (3915 x 1735 x 1225 mm, rozvor 2310 mm). Ba co víc – zadní(!) kola konceptu roztáčí tříválcový motor o objemu 1,3 l, schopný provozu na uhlíkově neutrální palivo. Koncept má bohužel nějakou formu automatu, ale to nemusí nic znamenat…

Nezní to podezřele? 😉 A je to ještě podezřelejší, když vezmeme v úvahu, že se letos v zimě objevila informace, že Toyota společně se Suzuki vyvíjí nové sportovní auto. Může to tedy klidně být tenhle CopenXL 😀 , jenž by mohl mít sourozence se znaky Suzuki a Toyota. Nemluvě o tom, že design samotný – a to včetně interiéru – vypadá vcelku dotaženě. Uvidíme, jak to nakonec dopadne…

4 komentáře: „Daihatsu Vision Copen: půjde po MX-5?

  • Je to hezký, interiér vypadá (na to, že je to koncept) docela střízlivě, ale masakr je ta šířka – na fotkách to tak nevypadá, ale v reálu to bude hroznej jezevčík:-) (představa, že Miata je o 30 cm užší, tak už to bude hodně poznat). To je věc, kterou vůbec nechápu, protože to bude pro kohokoliv nejaponských rozměrů strašně stísněné – i snad to nejhorší, v čem jsem jel, tedy Daewoo Matiz, bylo o kousíček širší a že v tom vpředu při obsazení dvou chlapů bylo velmi těsno…

    Přitom zrovna šířka není něco, co se u jinak „hotového“ auta mění snadno – to už by bylo jednodušší natáhnout rozvor a dát extra traverzu do dveří než to rozšířit aspoň o 20 cm a ideálně na šířku miaty – ta taky není kdovíjaký přeborník v prostornosti. Jsem zvědav, co z toho vyleze.

    • To sky: Je to kei roadster. Znáš snad někoho kdo jezdí v kei? Kromě mrňavých asiatků? Beztak to je jen pro JDM. Ale jinak je to docela sympatický brouček 😁

      • Tys to nečet? 50 cm navíc na délku oproti kei. Můžou to samozřejmě zkrátit, ale bude-li to JDM only kei, proč to vůbec dělat delší?

    • Taky se mi to líbí a tu šířku nechápu stejně jako ty. Ale dokud je to koncept, je to stejně jedno. 😀

Komentáře nejsou povoleny.