Novinky

Toyota: SSB akumulátory jen pro vyvolené

Toyota nedávno představila svůj rozsáhlý program vývoje akumulátorů, od vylepšených Li-Ion článků až pro baterie s pevným elektrolytem, které by při zachování současné velikosti zajistily dojezd cca 800 km. A právě vývoj SSB nabírá zpoždění – a to zdaleka nejen u Toyoty, i když ta byla v odhadech nejoptimističtější, potíže s dokončením vývoje mají všichni. V současnosti se autoprůmysl upíná kroku 2028, ale už se začíná naznačovat, že to bude spíš až „po roce 2028“. To ale stále hovoříme o představení v nějakém prvním modelu, nikoli o regulérní sériové výrobě!

Idemitsu, které nedávno spojilo vývoj SSB s Toyotou, vidí reálně spuštění „velkosériové výroby“ až kolem roku 2030, teď se však ukazuje, že „full scale production“ není úplně to, co byste si pod tímto termínem asi představovali. Počátkem příští dekády bude Idemitsu schopné vyrobit pouze „několik tisíc tun“ pevného sulfidového elektrolytu, což bude stačit pro cca 10 000 aut. Ano, deset tisíc v době, kdy by Toyota chtěla prodávat více než 3,5 milionu elektromobilů. Je tedy jasné, že Toyota a Lexus budou velmi pečlivě vybírat, jaké automobily SSB dostanou. A kolik baterie při této velikosti produkce budou stát, nad tím je lepší vůbec nepřemýšlet.

Nabízí se tedy využití v autech, jako bude nová generace Lexusu LFA a podobné exkluzivní modely, což znamená, že běžní smrtelníci k revoluční BEV technice ještě dlouhou řádku let ani nepřičichnou. Je ovšem otázkou, jestli by nás to při slibovaném pokroku v oblasti akumulátorů s klasickým tekutým elektrolytem mělo nějak moc mrzet. A kdoví, třeba SSB nakonec ještě vypálí rybník odepisované vodíkové palivové články. 😉

2 komentáře: „Toyota: SSB akumulátory jen pro vyvolené

  • Můžeš se podívat, co jsem psal pod ten minulý článek 😉

    • Nemusím, ještě si to pamatuju. 😀

Komentáře nejsou povoleny.