Novinky

Toyota Hilux Champ 2024: stylový pick-up za šokující cenu

Toyota úspěšně dovedla do finále projekt valníku/pick-upu s pracovním označením IMV 0 a představila jej jako model Hilux Champ. Má atraktivní, robustní a hranatý design s retro prvky ve stylu land cruiseru, takže je skoro škoda, že jde o užitkáč, určený pouze pro rozvojové trhy jihovýchodní Asie. Design interiéru je ještě jednodušší, než exteriér a jeho symetrické provedení umožňuje snadnou a levnou konverzi z pravo- na levostranné řízení. Vůz nemá infotainment s dotykovou obrazovkou, veškerá komunikace s autem probíhá prostřednictvím přístrojového štítu. Ba co víc, ve výbavě není ani klimatizace… Ačkoli se jmenuje Hilux Champ, s hiluxem nemá (kromě rámu) nic společného, což je dobře, jednoduchá technika a téměř nulová výbava totiž zajišťuje neuvěřitelně nízkou cenu, začínající (v přepočtu) těsně pod hranicí 300 000 korun.

Za tyhle peníze dostane majitel auto s délkou 4970 mm, delší verze má 5300 mm. Na ložné ploše je celá řada otvorů pro šrouby, umožňující instalaci různých nástaveb od více než stovky různých dodavatelů (pouze v Thajsku!). Lehkým handicapem může být, že bude existovat pouze v dvoumístné single cab verzi. Nabízet se bude s trojicí motorů, benzinovým dvoulitrem, benzinovou dva-sedmičkou a turbodieselem 2,4 l.

Základní benzinový dvoulitr (1TR-FE) má 139 k, 183 Nm a pětistupňový manuál, zážehový čtyřválec 2,7 l (2TR-FE) disponuje 166 k a 245 Nm a nafťák (2GD-FTV) dává k dispozici 150 k a 343 Nm, tyto jednotky se kombinují s šestistupňovým měničovým automatem. Poháněna je u všech verzí výhradně zadní náprava. Toyota v Thajsku už přijímá na Hilux Champ objednávky, ale zatím nebylo upřesněno, kdy budou první auta dodána. Výrobu má na starosti tamní továrna Samrong Plant.