Novinky

Mazda Spirit Racing RS: ostrá miata bude fakt ostrá

Určitě jste zaznamenali, že Mazda na výstavě Tokyo Auto Salon představila svojí novou sportovní značku, původní Mazdaspeed nahradí brand Mazda Spirit Racing. Než to vyslovíte, ostatní už budou o zatáčku dál, ale je dobrá šance, že ten náskok rychle stáhnete. 😉 Dvojice vystavených aut už má v potvrzenu výrobu – a to v dohledné době. Tak se pojďme se věnovat prvně zmíněnému sporťáku, nesoucím prozatím označení Mazda Spirit Racing RS, jenž se v garážích mazdafandů objeví jako první. Něco málo už o něm totiž prosáklo.

Samotné fotky z hirošimské expozice řekly o MSR (sorryjako, fakt to nebudu furt vypisovat 😀 ) RS vcelku dost. Miata má barevně odlišený spodní bodykit, který je tak akorát – ne úplně decentní, ale ani zbytečně křiklavý, navíc je jistota, že viděl aerodynamický tunel zevnitř a něco toho přítlaku tedy určitě přidá. Nelze si nevšimnout opravdu velkých kol. Pro show dobré, ale mazdy nejsou zrovna proslavené kvalitou jízdy, tak doufejme, že produkční verze na velikosti ráfků trochu ubere. No a pak tu máme interiér, kde se to jen hemží alcantarou. Je na na volantu, řadičce, ručce, sedadlech, ale i palubce a středovém tunelu. Je to možná už trochu moc, zvlášť u otevřeného auta, tam by také byl ona zvážení trošku ubrat, ale na semiš to nejezdí, holt byste se dost spřátelili se svým detailerem. 😉 A ne, fakt si nemyslím, že sériovka dostane čtyřboďáky, avšak s nějakými lepšími sedadly asi můžeme opravdu počítat.

Mazda ale hlavně něco prozradila i o technice. Možná už inženýry v Hirošimě nebaví poslouchat, že jsou Subayota lepší auta pro řidiče, přestože to (prý) není konkurence a tak trošku přitopí pod kotlem. S využitím zkušeností ze závodní série Super Taikyu bude podvozek odladěn tak aby „dokázal oslovit nejen současné majitele roadsterů, ale i ty, kteří si více potrpí na rychlost“. Řidiči by si jej tím pádem měli více užít na okruhu. A pak je tu motor. Japonští zákazníci budou v sedmém nebi, protože MSR konečně přinese na JDM dvoulitr, doposud se Miata ND prodávala pouze s patnáctistovkou. Už to bude pádný důvod ke koupi, ale pozor – šéf MSR Ikuo Maeda slíbil, že „motor bude ještě upraven“. To sice ještě neznamená, že bude mít větší výkon (toho je přece Mazda největší odpůrce 😉 ), ale mohl by být lépe odladěn – rychlejší reakce, točivější charakter, větší výkonová špička atp. Takže se asi máme na co těšit …za předpokladu, že se sportovní značka Mazdy tentokrát zaměří i na Evropu.