Mazda CX-70: SUV pro pět oficiálně
Mazda představila další vůz z rodiny SUV na zadokolkové platformě – CX-70 pro severoamerický trh. Hned na začátek je třeba říci, že informace, že půjde o CX-90 bez zadní řady sedadel nebyly úplně přesné. Mazda CX-70 má nové nárazníky a masku chladiče, což spolu s dekory v tmavém chromu působí sportovněji, což ostatně platí i o designu 21″ kol. Benzinové verze navíc dostanou lakování lemů blatníků a dalších dílů spodku karoserie v barvě vozu. Zatím nevíme, jak velký bude v sedmdesátce kufr, na fotce ale vypadá obrovský a má moc pěkné čalounění. Ideální do něj naházet pár pytlů s cementem. 😀
Co ale víme, je, že všechna čtyři kola budou roztáčet oba benzinové motory, tedy mild-hybridní řadové šestiválce 3,3 l a 2,5litrový plug-in hybrid. Parametry neznáme, ale určitě budou stejné nebo přinejmenším velmi podobné jako u devadesátky, tedy 284 k a 450 Nm, respektive 345 k a 500 Nm u mild hybridu a 327 k/500 Nm u plug-inu. Jde o první představení, jako vůz modelového roku 2025 půjde do prodeje až koncem jara, na kompletní odhalení tedy ještě je dost času.
Hmm, celkově moc hezký, ale předek se mi nelíbí ty kapsy, zlatá CX-60 a CX-90. Nicméně bych to asi překousl. Hlavně, aby už konečně dostala CX-60 benzín, měl tady být už na podzim a je tady prd. A mohli by pomalu ukázat CX-80.
Myslíš, že by to mohl být první povedený motor v tom autě? 😀
King: mě se PHEV líbil, takže druhý. Ropáka neposoudím.
Testy ohledně jeho kultivovanosti tvoje nadšení nesdílí. 😉 A s podobnými problémy se údajně potýká i diesel (cukání, zmatenost). Tam je to samozřejmě problém převodovky, kterou mají oba mild hybridy stejnou, proto jsem se ptal. 😀
btw tohle je moc pěkná recenze majitele:
Veci ktere asi reseni zatim nemaji, nebo je servis vyresi neumi:
– fakt spatne chovani prevodovky a pohonneho ustroji, prepinani benzinoveho a elektromotoru, prevodovka furt jakoby nad necim premejslela, nez se neco stane. benzinovy motor se obcas nesmyslne zapina i pri plne baterce, jindy zas otali, elektromotor ztrati tah a nekolik sekund trva nez nabehne benzinovy motor. Resenim je asi vzdy prepnout na SPORT a jezdit jenom v tomhle rezimu, jak jsem nekde cetl. Kdo sedel nekdy v Toyote, tam ta spoluprace elektro/benzi funguje fakt hezky a plynule, vim ale ze to maji udelane uplne jinak
– mam vysledovany jedno fakt nebezpecny chovani, kdy se svizneji rozjedu na elektro ale pak potrebuju nahle ubrat, dam nohu z plynu a jak prevodovka se zapnutym elektromotorem podradi (myslim ze 3->2) tak auto zacne samo na chvili pridavat i kdyz mam davno nohu z plynu. V tenhle moment je nekdy problem to prebzdit i brzdou, musite na ni fakt dupnout protoze auto samovolne pridava. Kdyz se mi to stalo poprve malem jsem to napalil do jineho auta ktere mi vyjelo na uzke ceste ze zatacky a ja to malem nedobrzdil. Ted uz si davam pozor.
Prostě Jinba-Ittai – splašený kůň a vyděšený jezdec. Mazda si evidentně ukousla moc velké sousto. Ale zase je pravda, že chování německých prémiovek už má: https://www.mazdaklan.cz/threads/mazda-cx-60-obecne.5572/page-22
3.3 ed je povedeny motor a odladeni prevodovky chvali i v tech testech. Hybrid vypustili moc brzo, udelali si ze zakazniku pokusne kraliky.