Novinky

Subaru: image v Japonsku má zlepšit model WRX Challenge 24

Minulý měsíc jsem vás informoval o problému, který má Subaru v Japonsku, ale samozřejmě nejen tam. Image značky je značně poškozeno neúčastí v motorsportu, respektive neúspěšnou účastí v nedůležitých závodních disciplínách. Vnímají to přitom nejen skalní fandové, kteří už jen matně vzpomínají na zlatou éru soupeření se Třemi diamanty, ale i ostatní zákazníci. A všimlo si i samotné Subaru, které letos vyměnilo nejen presidenta, ale (právě z tohoto důvodu) i technického ředitele. Problém se projevuje tak, že ačkoli má Subaru ne rozdíl od všech ostatních značek jen minimální čekací lhůty, sportovní modely BRZ a WRX se téměř neprodávají.

Prvním krokem k nápravě má být speciál Subaru WRX Challenge 24, což není žádná speciální edice či limitka, ale závodní speciál pro rallye, vycházející z produkčního modelu Subaru WRX S4. Ano, ten, jenž byl představen v lednu společně s WRX NBR Challenge 23. Vývoj auta jde rychleji, než se očekávalo, takže si závodní premiéru obude už příští měsíc na Tango Rallye a to hned se dvěma exempláři, s nimiž pojedou závodníci Toshihiro Arai a Takuma Kamata. Vedoucím projektu je Makoto Shimamura, poslední z týmu, který zažil dávné úspěchy imprezy ve WRC.

Subaru WRX Challenge 24 s motorem FA24 a šestistupňovou sekvencí má oproti dosavadnímu modelu VAB WRX STI nový systém řízení motoru, zajišťující lepší odezvu a vyšší výkon, výchozí Subaru Global Platform je o poznání tužší a lehčí, takže bude možné se dostat na hranici minimální povolené hmotnosti. Brzdy jsou v souladu s předpisy čtyřpístkové vpředu i vzadu. Subaru chce, aby závodní novinka letos zazářila a příští rok vyhrála. Bez vítězství se dobrá pověst Plejád nevrátí…