Novinky

Daihatsu povedou spolehliví manažeři Toyoty

Vypadá to, že se situace kolem Daihatsu začíná stabilizovat. Nebyla zjevně zjištěna žádná další závažná pochybení, protože automobilka po více než dvouměsíční odstávce začne v pondělí 26. února opět v japonských továrnách vyrábět vozy Daihatsu, Toyota a Subaru a v procesu je i výměna na nejvyšších postech. Odstoupí president Soichiro Okudaira (40 let u Toyoty, 6 let u Daihatsu) i ředitel Daihatsu Sunao Matsubayashi (i když lidé na těchto postech nejspíš o dění v R&D neměli ani tušení). Pozice ředitele sice nebude obsazena, ale novým presidentem se stane Masahiro Inoue, dosavadní šéf Toyoty pro Latinskou Ameriku a Karibik a vicepresidentem Masaru Kuwata, vysoký manažer Lexusu. Změny ale proběhnou i na o něco nižších postech, přičemž dosavadní šéfové odejdou do penze.

Kromě toho bude provedena změna struktury R&D oddělení a nastaveny nové vývojové procesy, Toyota navíc outsourcuje některé zahraniční aktivity Daihatsu jejím obchodním partnerům, aby se značka samotná mohla lépe a bez nadměrného tlaku zaměřit na své japonské aktivity, rychlý růst značky byl totiž jedním z důvodů, proč vývoj nestíhal a švindloval. Koncem loňského roku vyrobená auta se začnou navážet k dealerům už 19. února.

Je samozřejmě otázkou, jak se budou v nejbližších měsících vozy Daihatsu prodávat, než se obnoví důvěra, respektive se na celou věc zapomene, ale německá Dieselgate ukázala, že se z podobných věcí zákazníci většinou moc nehroutí. Toyotu to ale určitě zabolí, předpokládá se, že by celá ta legrace mohla stát až 800 milionů dolarů.