Novinky

Suzuki Swift: (proč) nová generace obrousila hrany

Nové Suzuki Swift dorazí do Evropy s jen malým zpožděním oproti JDM, začne se tu prodávat koncem jara, v Japonsku se ale teď objevily nějaké nové informace a podíváme se také, co na auto říkají japonští novináři.
Nový Swift byl pro automobilku velmi důležitým modelem, protože jeho prostřednictvím chce oslavit 100. výročí založení značky, připadající na rok 2024, lze tedy očekávat, že se objeví i nějaká speciální edice. Co se designu týče, hlavním úkolem bylo, aby novinka vypadala podobně jako předešlý model, měla nabídnout vizuální lehkost, aby zaujala novou generaci řidičů a současně si měla zachovat sportovní vzhled, jenž je pro model charakteristický již od první generace.

Jak to dopadlo, samozřejmě víme, někomu (většině) se tolik nelíbí, ale uvidíme, jak se vnímání auta bude vyvíjet postupem času. Každopádně Suzuki se kromě vzhledu hodně věnovalo i barvám, pro swift jsou charakteristické červený a modrý lak a nový (třívrstvý) Frontier Blue Pearl Metallic a Burning Red mají být magnetem právě pro tradiční kupce auta. Generaci Z má zaujmout naopak Cool Yellow Metallic, kvůli níž (té cílovce, ne laku 😀 ) došlo také k celkovému zaoblení tvarů karoserie – auto tak má připomínat oblečení z nejnovějších elastických a přiléhavých hi-tech materiálů.

A „zaoblení“ není podle japonských médií jen vizuální. Japonští novináři si všimli, že ačkoli se jízdní vlastnosti zlepšily, nový Swift už není tak sportovní, jako dosavadní, má měkčí tlumiče a méně ostré a trochu lehčí řízení. Jako by se Suzuki pokoušelo oslovit více ženy a zopakovalo tak strategii u modelu Alto, kde to zafungovalo – prodeje se zlepšily a byly úplně zrušeny sportovní verze Works/Turbo RS (to se snad u swiftu nestane 😉 ). Uvidíme, jaký vliv tato změna bude mít na evropská auta, naladění pro Evropu se u japonských značek často liší, mívají jinak odladěné podvozky, ale třeba i vylepšené odhlučnění. Ale co se vzhledu týče, evropský swift vypadá ještě méně sportovně, než ten pro JDM…

Co si ale Japonci pochvalují, je nový motor 1,2 l. Přestože auto přibralo na váze, je dynamika údajně lepší a motor se ochotněji vytáčí, což je u tříválců známá věc. Současně se lehce snížila spotřeba.