Novinky

Toyota GR: ostrý tříválec i pro další sportovní modely?

Toyota představila na letošním TAS sportovní verzi GR Yaris a určitě budete souhlasit, že je to opravdu síla – a to doslova po všech stránkách. 😉 Dalo se tedy očekávat, že se rozjede vlna spekulací ohledně dalších Gazoo verzí s tímto novým, dost netypickým motorem. Jako první na řadu přišla samozřejmě GR Corolla.

Britský Auto Express přišel před pár dny s informací, že by tříválec 1.6 Turbo z modelu GR Yaris (G16E-GTS) měla dostat také GR Corolla která bude představena v roce 2023. V případě tohoto modelu by měl být snížen výkon na zhruba 255 koní a auto by tedy cílilo na civilizovanější hot-hatche jako je Golf GTI a Ford Focus ST, namísto Hondy Civic Type R nebo Fordu Focus RS. Nemusela by to být úplně špatná strategie – nemusí se všichni hnát za maximálními výkony a těchto aut se také prodává pochopitelně víc.

Stejná publikace teď přišla s další zprávou ohledně sportovního crossoveru GR C-HR. I ostrá verze kompaktního SUV by měla mít pod kapotou zmíněný tříválec s mírně sníženým výkonem, v tomto případě je ale už řeč o chystané druhé generaci C-HR, která je očekávána příští rok. Toyota GR C-HR by měla mít obvyklé performance úpravy, ale ne tak dramatické, jako v případě yarisu. Čas ukáže, jestli jsou informace pravdivé nebo zda Britové zase jen vaří z vody…

3 komentáře: „Toyota GR: ostrý tříválec i pro další sportovní modely?

  • Ten Wald z perexu je teda brutální. Musím říct, že po dlouhé době extrémní tuning, který se mi dokonce líbí, k tomu prckovi se to hodí. Takový novodobý pažout 205 T16.

    Jsem velmi zvědav, jak to pojede, zatímco doteď jsem byl ohledně třívalců zcela skeptický (a spotřeba těch aut mi dává za pravdu, že je to downsizingová hloupost), tohle bude mít výkon 2x takový než všechny běžně dostupné tříválce s výjimkou úletu v i8, který ale má pořád „jen“ 230 hp a to je v něčem, co se tváří jako eco-supersport za děsivé peníze a kde je to podle mě pořád směšné.

    Za to v Yarisu, hmm, jsem na to fakt zvědav. Třeba se nakonec ukáže, že warťas může umět, když chce. Uvidíme.

    • tak asi i v tom yarisu to pri cihle na plynu sezere i travu kolem. Ale tak vporadku, ja s tim problem nemam 🙂 Vyhrat nejaky jackpot a mit kam to pak dat (coz by s jackpotem nebyl problem), tak yariseGR beru.

      • bitkar: já se s tím musím nedřív svézt, zatím mě I3 nijak nepřesvědčil. Při cihle žere trávu všechno, protože účinnost dnešních motorů je dost podobná a chceš-li z toho dostat ty koně, tak to prostě za 5 nepojede. To není jak před 20 lety když ITR jezdila podstatně levněji než stejně silné, ale užrané Busso v AR156 2.5.

Komentáře nejsou povoleny.