Toyota bude dostávat více dodávek od PSA. A levněji…
Trošku mi vadí, že Toyota se svým obrovským portfoliem modelů (i těch užitkových) kupuje dodávky ve Francii a vzhledem k tomu, že Nissan a další japonské značky utlumují svou nabídku v Evropě, je už dnes velmi obtížné sehnat skutečný japonský užitkáč, ale s tím mnoho nenaděláme. Navíc to teď vypadá, že Toyota na partnerství s PSA vydělá ještě víc, než asi měla původně v plánu.
Asi víte, že se chystá obří automobilová fúze – francouzký (vlastně francouzsko-čínský, abych byl přesný) koncern PSA (Peugeot-Citroën-Opel), jenž už je aktuálně druhým největším výrobcem aut v Evropě, se spojí s italsko-americkým FCA (Fiat-Chrysler), jenž sice nemá v současnosti v Evropě moc silnou pozici, ale je čtvrtý největší hráč v Americe.
Z pohledu celého autoprůmyslu jde samozřejmě o významnou fúzi s ambicemi stát se největším výrobcem na světě, ale konkurenční prostředí tím nijak neutrpí. Jenže tu exituje určitá riziková oblast – trh užitkových automobilů v Evropě. Spojením FCA a PSA by vznikl dominantní hráč na trhu lehkých užitkových automobilů a dodávek a hrozí, že by spojení neprošlo přes úřad ochrany hospodářské soutěže.
PSA má tedy v plánu navýšit produkci automobilů pro Toyotu, které by japonské značce prý měl prodávat za ceny, velmi blízké výrobním nákladům. To by Toyotu mělo povzbudit k větším nákupům a samozřejmě prodejům, čímž by došlo k vyrovnání konkurenčního prostřední. Toyota se k tomuto plánu zatím oficiálně nevyjádřila, ale lze očekávat, že je s ním srozuměna.
Toto je hrôza kam to celé smeruje, a nie len v automobilovom priemysle. Budeme mať 50 značiek a v nich TDi a HDi.
Tragédia je, že poniektorí už nedajú ani iné plechy, len vymenia logo. Zrejme väčšine to stačí..
Som len zvedavý, kde, alebo skôr kedy bude týmto pohltená aj Honda.
Honda má v plánu v USA podobným způsobem odebírat nějaké elektromobily od General Motors, ale tam to asi nebude jen o výměně loga. 😉 https://www.japan-cars.cz/2020/04/03/honda-potvrdila-dva-nove-elektromobily/