/ Honda: všechno je jinak. Prelude není elektromobil! /

Včera jsme se potěšili doslova záplavou japonských sportovních kupé, viděli jsme Mazdu Iconic SP, syrová Toyotu FT-Se, Subaru Sport Mobility Concept, Nissan Hyper Sport a Hondu Prelude, z nichž má pouze posledně jmenované auto blízko k sériové výrobě. Krátce poté, co jeho fotky oběhly svět, však vyplula na povrch dost překvapivá informace – a to přímo z tiskového oddělení americké Hondy. American Honda Senior Manager of Public Relations Andrew Quillin na sociálních sítích vyvrátil obecně přijatou informaci, že Prelude Concept je elektromobil!

Prototyp sportovního kupé je totiž… hybrid! Podle Quillina bylo již na jaře oznámeno, že Honda chystá dvě elektrifikovaná sportovní auta a “hybrid je elektrifikovaný”, takže se na plánech nic nemění. Toto vysvětlení je samozřejmě děravé jako blatníky trojkového civicu – pro osvěžení můžete mrknout na autentický článek, v němž Honda s velkou pompou oznamovala ofenzivu nejméně 28 různých bateriových elektromobilů. Když v této souvislosti zazní informace o dvou sportovních “elektrifikovaných” modelech, dost těžko se z toho vylžete. 😉

Už jen to, že má prelude na zádi nově stylizovaný nápis Honda místo klasického Háčka jasně ukazuje, že (minimálně ještě přednedávnem) měl být přelud elektrický, protože toto byla Hondou oznámená markanta elektrických modelů. Toliko k PR lhaní, ale to nám může být jedno, podstatné je, že se tím pádem mění vše, co jsme si dosud o prelude mysleli.

Kupé tím pádem dostane předokolkovou platformu Civicu a co se hybridních systémů pohonu týče, není u Hondy zrovna na výběr, k dispozici je 2.0 i-MMD s výkonem 184 koní, montovaná do Civicu e:HEV, ZR-V e:HEV a CR-V e:HEV, což je bez sebemenších pochyb vynikající systém. Ale aby prelude nebylo jen Civic Coupe s jinou karoserií, může samozřejmě dostat silnější elektromotor a dvourychlostní převodovku z CR-V nebo ještě výkonnější elektromotor. A teoreticky může dostat také platformu Acury RDX a pohon všech kol SH-AWD, to by ale auto už bylo dost těžké a dostupný hybrid by pro něj nebyl dostatečně výkonný, takže se vraťme k tomu nejpravděpodobnějšímu. 😉

Vzhledem k tomu, že současná generace Civicu Type R je posledním “erkem” (jestli se tedy zase něco nezmění 😉 ) se spalovacím motorem, může být samozřejmě kupé Prelude technickým předskokanem hybridního CTR. Prostě teď nevíme nic a musíme počkat, co a jak brzy z Hondy vyleze. Mimochodem tiskový mluvčí k novince ještě dodal, že “je zvažována pro japonský trh a nebudeme spekulovat o našich budoucích plánech v Severní Americe”. Tím víceméně naznačil, že prelude bude globální model, takže se určitě dočkáme i v Evropě, i když to třeba zase bude nějaký ten rok 😉 trvat.

Mimochodem – našel jsem na netu dvě fotky prelude skoro z profilu, z nichž jedna je dokonce nezdeformovaná, tak zase můžete vesele hejtovat, čeho je to kopie. 😀