Subaru Sport Mobility Concept: kupé do každého počasí
Takovou úrodu japonských kupé na jedné výstavě nepamatuji. K téměř produkční Hondě Prelude se v Tokiu na Japan Mobility Show přidala překrásná Mazda Iconic SP, syrová vzpomínka na Toyotu MR2 a také Subaru Sport Mobility Concept. Plejády na to zase jednou šly po svém a SMC je prostě… divné. 😀 Jeho design se zvýrazněnými blatníky a panely karoserie z kovaného recyklovaného karbonu jako by evokovaly SUV, auto přitom má normální světlou výšku, ale když to vezmeme do důsledků, stavitelný vzduchový podvozek by dilema snadno vyřešil. Subaru se o studii moc nerozpovídalo, ale vzhledem k tomu, že má být „enjoyable to drive anywhere at any time, in any conditions“, je jasné, že má pohon všech kol – a to pochopitelně elektrický, jak napovídá logo na zadním blatníku. To aby se bezmozci kvůli němu nelepili k silnici.
Hmm… asi to mělo zůstat na těch původních fotkách, kde si člověk mohl představovat, že to bude pěkné. Hnusnej karbon á la BMW i3 je teda kentus a moc nechápu, co to je „kovaný recyklovaný karbon“ – nějak si nedovedu představit, co je to za materiál a jak byl opracován, aby se tomu dalo takhle říkat a nebyla to úplná blbost, ale to může být jen mou neznalostí. Každopádně tak, jak si karbon představím, je jeho opracování „vykováním“ z monolitu minimálně podivné.
Karbon se neková z monolitu, ale kují se dohromady tyhle cucky. Přesný postup neznám.
Takže je to blbost, není to nijak kované, pouze je to tak registrované, aby to bylo cool. Ve skutečnosti je to kompozit karbonových vláken a pryskyřice, má to být pevnější než „obyč“ karbon a vhodnější ke všemu možnému tvarování.
Popřemýšlím, že bych taky něco vymyslel z kovu a nechal si to patentovat jako „jedlý papír“, třeba.
Tak hlavně se to oproti běžnému karbonu, který se jen peče, lisuje, kování je taky kinda lisování. Holt „pressed carbon“ nezní tak cool. 😀
Proč zrovna elektrické… S boxerem by to byla větší paráda a opravdu by to mohlo do každého počasí xD