Honda Civic X 1.6 i-DTEC: kompletní informace

Honda představila nový motor 1.6 i-DTEC pro desátou generaci modelu Civic. Ano, opravdu ho lze považovat za nový, přestože jeho objem, výkon 120 koní a točivý moment 300 Nm se zdají být povědomé. Inženýři motor zcela zásadně přepracovali a to včetně bloku, o vnitřnostech nemluvě. Má menší spotřebu, lepší zrychlení a aktuální emisní limity splňuje bez nutnosti používat močovinu, inženýři si tedy s motorem opravdu vyhráli. Navíc bude k dispozici s manuálem i automatem a nejen pro hatchback, ale i pro sedan. Podrobné informace najdete v následující tiskové zprávě, je to opravdu dlouhé čtení. 😉

 

Honda Civic 2018 s 1,6litrovým motorem i-DTEC

 

  1. Úvod: Zbrusu nový model Civic se vznětovým motorem vykazuje dosud nejlepší dynamiku, propracování a důmyslnost

 

  1. Sportovní, svěží a výrazný design karoserie

 

  1. Kompletně nové technické zpracování, zcela nová platforma vyvinutá pro strhující jízdní dynamiku

 

  1. Komplexně přepracovaný 1,6litrový vznětový motor i-DTEC je zárukou vynikající hospodárnosti v běžném provozu

 

  1. Špičkový vnitřní prostor s vyšší užitnou hodnotou

 

  1. Nová generace systému Honda Connect přináší rozšířenou, intuitivnější a propojenější infozábavu

 

  1. Díky standardu Honda SENSING pro celou modelovou řadu je nový Civic jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě

 

  1. Honda of the UK Manufacturing (HUM) – místo výroby vozů Civic Hatchback a 1,6litrového motoru i-DTEC

 

  1. Doplňky

 

  1. Technické údaje

 

 

  1. Úvod: Zbrusu nový model Civic se vznětovým motorem vykazuje dosud nejlepší dynamiku, propracování a důmyslnost

 

  • Sportovní, důmyslný a výrazný design
  • Technické zpracování přináší strhující jízdní dynamiku
  • Komplexně přepracovaný 1,6litrový vznětový motor i-DTEC je zárukou vynikající hospodárnosti v běžném provozu
  • Nadále zachovává jedinečný vnitřní prostor s vyšší užitnou hodnotou
  • Nová generace systému Honda Connect přináší rozšířené intuitivní ovládání
  • Díky standardu Honda SENSING je nový Civic jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě

 

Model Honda Civic desáté generace je v Evropě k dostání jako dynamický pětidveřový hatchback a také jako čtyřdveřový sedan. Pro společnost Honda představuje zásadní posun v segmentu nižší střední třídy, protože má za sebou nejdelší globální program vývoje jednoho modelu v historii společnosti.

Civic je klíčový model Hondy v Evropě a je symbolem vysoké popularity produkce značky v regionu. Pro mnohé evropské zákazníky je model Civic synonymem značky Honda. Z tohoto důvodu se konstruktéři zaměřili na dynamickou renesanci tohoto modelu, díky které hraje Civic vlastní ligu.

„Vytvoření desáté generace modelu Civic představuje nejrozsáhlejší a nejambicióznější vývoj nového modelu, který kdy společnost Honda zrealizovala,“ uvedl Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Kromě nebývalého podílu oddělení výzkumu a vývoje se realizace týkala prodejních a výrobních kapacit na celém světě, od Severní Ameriky a Japonska po Evropu, Jižní Ameriku a Asii. V segmentu kompaktních vozů stanoví tento dosud nejsportovnější model Civic nové standardy z hlediska dynamických jízdních vlastností, úspornosti ve spotřebě paliva, prostornosti, bezpečnosti a kvality interiéru.“

Aby bylo možné udržet přední pozici v daném segmentu vozů a zároveň splnit nároky na prodejní cenu, úsporu paliva a vyrobitelnost, bylo zapotřebí nové myšlení a nové přístupy k tvaru karoserie, aerodynamice vozu a konstrukci podvozku. Pro dosažení čisté účelnosti se konstruktéři drželi klíčového hesla projektu „otokomae“. Otokomae vyjadřuje pocit půvabu a elegance a zároveň vnitřní krásy.

Při stanovování cílových vlastností ohledně jízdy, ovladatelnosti, řízení a úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH) a zároveň kvality a celkového vylepšení interiéru nového modelu Civic provedli konstruktéři rozsáhlé srovnávací testy v reálných podmínkách, včetně testování evropských luxusních vozů.

Model staví na 40leté tradici a zůstává věrný původnímu konceptu Civic: „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Vyznačuje se harmonií výrazného a sportovního designu a všestranné praktičnosti – se staronovým zaměřením na atraktivní jízdní dynamiku.

Sportovní charakter modelu Civic sebevědomě vyjadřuje jeho silueta. Zcela nový Civic je širší, delší a nižší než jeho předchůdci. Krátké přesahy a přesné linie prozrazují vysokou úroveň aerodynamiky. Ostrá a agresivní maska, výrazné podběhy kol a vymodelované přední a zadní otvory pro vstup vzduchu zdůrazňují sportovní charakter modelu Civic.

Nový Civic byl od základu technicky přepracován tak, aby mohl nabídnout živou a atraktivní dynamiku. Lehká a velmi tuhá karoserie – výsledek moderních vývojových a konstrukčních postupů – doplňuje nízké těžiště a nový, propracovaný systém zavěšení a přímo se podílí na strhující a atraktivní jízdní dynamice.

Nová širší a delší platforma nabízí špičkový vnitřní prostor. Zcela nový interiér se vyznačuje jednoduchým a střídmým uspořádáním, novými technologiemi, výjimečným vyladěním a velmi kvalitními materiály. Hlavní změnou oproti deváté generaci vozu je nižší poloha sezení, která přináší řidiči pocit lepšího spojení s vozem. K tomuto pocitu rovněž přispívá výrazně vylepšená viditelnost dopředu z nového vozu Civic. Nový Civic staví na pověsti modelu tím, že kombinuje bezkonkurenční prostor pro cestující a zavazadla s univerzální a praktickou užitnou hodnotou. Druhá generace systému infozábavy a připojení Honda integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto.

S novým modelem Civic mají premiéru také dva nové benzínové motory VTEC TURBO, které byly speciálně vyvinuty pro výkonný, atraktivní a úsporný provoz.

Honda SENSING je soubor pokročilých aktivních bezpečnostních technologií , který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu a zajišťuje, že tento vůz patří mezi nejbezpečnější ve své třídě.

Nový pětidveřový model Civic hatchback se vyrábí v britském výrobním závodu společnosti Honda, odkud se se vyváží do celého světa. Nový čtyřdveřový sedan Civic pro evropské trhy se nadále vyrábí v Turecku.

Koncepty, přístup a technologie integrované do nového modelu Civic utvrzují pozici Honda jako sportovní a technologicky rozvinuté značky. Zároveň potvrzují zájem společnosti Honda o Evropu a o segment kompaktních vozů.

 

  1. Sportovní, svěží a výrazný design karoserie

 

  • Dramatické a moderní vyjádření typického designu Civic
  • Nový model je nižší, širší a delší než jeho předchůdce, má elegantnější siluetu a stabilní a impozantní vzhled
  • Špičková aerodynamika

 

Sebevědomý vzhled a pokročilá aerodynamika patří mezi pokroky v designu Civic do nové éry. Silueta karoserie vozů hatchback a sedan s elegantními a dozadu směřujícími křivkami představuje nový směr svěžího a výrazného designu Honda, který vyjadřuje silný a sportovní charakter. Ostré linie doplňuje nejucelenější aerodynamika v segmentu kompaktních vozů, včetně kompletního zakrytí podvozku.

Sportovní vzhled začíná nízkým profilem a širokými tvary, které odráží širší stopu pneumatik. Nový vůz Civic hatchback je o 30 mm širší, 136 mm delší a 20 mm nižší než model předchozí generace, zatímco Civic ve verzi sedan je o 46 mm širší, 74 mm delší a 20 mm nižší než jeho předchůdce. Tyto velkorysé rozměry podtrhují výrazný design a sportovní styl a zároveň přispívají k atraktivní dynamice a většímu prostoru interiéru.

Nová větší a širší kola a pneumatiky ještě více zdůrazňují rozložitý postoj vozu. Dynamický vzhled karoserie doplňuje dlouhý rozvor, krátký přední přesah a elegantní kabina.

„Snažili jsme se omlazenému novému modelu Civic vštípit jedinečné charisma,“ poznamenává Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Charisma nemůže vycházet pouze ze stylu. Vnější sportovní vzhled musí reprezentovat dynamické vlastnosti a technologie, které jsou skryté uvnitř.“

Mezi detaily sportovního a důmyslného designu patří krátký přední přesah karoserie s výraznými velkými otvory pro vstup vzduchu, které ještě více podtrhují cílevědomý vzhled. Výsledkem je ostrá, agresivní a moderní interpretace masky rodiny vozů Honda včetně charakteristických předních kombinovaných světlometů Honda.

Horní okraje předních kombinovaných světlometů se spojují s horní částí mřížky na předním okraji kapoty a vytváří jemný, hladký a výrazný pruh přes celou šířku vozu. Zároveň zvýrazňují široký a sebejistý postoj. V závislosti na verzi modelu jsou tenká a moderní přední kombinovaná světla vybavena buď nejmodernějšími LED světlomety, nebo projektorovými halogenovými světlomety. Všechny modely jsou vybaveny denními LED světly ve tvaru hokejky na vnějším okraji kombinovaných světlometů.

Elegantní a dozadu směřující obrysové křivky karoserie přecházejí do kontury na boční straně vozu. Ta rozděluje přední a zadní kliky dveří a nakonec nachází svůj vrchol ve výrazných zadních LED světlech tvaru C. U verze sedan tyto prvky umocňují dramatické vyjádření typického designu Civic, kdy je horní okraj kombinovaných světlometů protažen až k zadnímu spojleru.

Druhá, níže umístěná charakteristická křivka karoserie vychází od dolní strany předních dveří za předními koly, stoupá vzhůru dveřmi a spojuje se s podběhy zadních kol. Tím vytváří dojem pohybu vpřed a zvýrazňuje dynamický potenciál vozu.

Elegantní linie střechy s anténou ve tvaru ploutve přechází do zadních sloupků, které rozšiřují dynamický tvar směrem dozadu. U hatchbackové verze výrazné zvlnění střechy stoupá z horní části zadních sloupků směrem k horním rohům zadního okna a spojuje se s „plovoucím“ střešním spojlerem. Ve druhém spojleru na výklopných zadních dveřích je zabudováno třetí brzdové světlo. U vozu sedan vystupuje další stylová linie ze zadního okraje vyklápěcího okna u zadního sloupku a směřuje zpět ke střeše. Hrana zavazadlového prostoru je ozdobena diskrétním spojlerem, který zlepšuje aerodynamické vlastnosti.

Ostré záhyby a tvarované výstupy vzduchu v zadním nárazníku podtrhují dramatický a sportovní vzhled. Karoserie Civic celkově působí elegantním a důmyslným dynamismem s výrazným a veskrze moderním designem.

Nový model Civic je dispozici v sedmi barvách karoserie: v hladkém odstínu Rallye Red, v metalízách Lunar Silver, Polished Metal a Brilliant Sporty Blue a v perleťových odstínech White Orchid, Crystal Black a Sonic Grey.

 

Špičková aerodynamika

Cílem konstruktérů modelu Civic bylo vytvořit aerodynamicky nejúčinnější karoserií ve třídě kompaktů, která se vyznačuje rovnováhou mezi nízkým aerodynamickým odporem a stabilitou při vysokých rychlostech. Podařilo se jim to pečlivým směrováním proudění vzduchu nad a pod vozem pro dosažení minimálního vztlaku.

Parametr CdA, což je kombinace koeficientu odporu (Cd) a čelní plochy (A), se u nového vozu Civic hatchback v porovnání s jeho předchůdcem zlepšil o tři procenta na nejlepší úroveň v dané třídě (na základě údajů z interního testování Honda).

Vylepšená konstrukce předního sloupku a předního a zadního nárazníku minimálně blokuje proudící vzduch. Tvar přední mřížky omezuje ztráty vzduchu pro chlazení motoru. Kryty pod motorem a pod předními a zadními dveřmi vytvářejí téměř rovnou plochu spodní část vozu, zatímco deflektory na přední straně podběhů kol pomáhají odklánět proud vzduchu okolo pneumatik. Tato opatření přispívají k účinnému proudění vzduchu a snižují aerodynamický odpor u obou typů karoserie. Kromě toho nový tvar litého kola přináší ve srovnání s vozem Civic předchozí generace další snížení odporu o čtyři procenta.

Ke zlepšení aerodynamické účinnosti rovněž přispívá krátký přední přesah karoserie. Tlumiče výfuku z lisované oceli mají aerodynamický tvar a díky nim odpadá nutnost dalšího zakrytování podvozku na zadní straně vozu.

Aerodynamický výkon je rovněž vylepšen zapuštěním čelního skla a bočních oken do karoserie a minimálními mezerami mezi jednotlivými díly karoserie.

U vozu Civic hatchback hraje spojler na výklopných zadních dveřích důležitou roli v řízení proudu vzduchu odcházejícího ze zadní části vozu. Má speciální tvar s přesně nakonfigurovanou šířkou a výškou. Jeho úkolem je vytvářet čistý proud vzduchu prostřednictvím omezování turbulencí za vozem, což zvyšuje aerodynamickou účinnost modelu Civic.

 

  1. Kompletně nové technické zpracování, zcela nová platforma vyvinutá pro strhující jízdní dynamiku

 

  • Nový Civic je výsledkem nejrozsáhlejšího programu vývoje jednoho modelu v historii značky Honda
  • Nejpřitažlivější a nejzábavnější zážitek z jízdy ve voze Civic
  • Nižší a sportovnější poloha při řízení
  • Nová konfigurace zavěšení přináší výjimečně pohodlné ovládání a jízdu
  • Snížená úroveň hluku, vibrací a otřesů (NVH) zajišťuje špičkové vylepšení interiéru

 

Vývoj modelu Civic byl dosud nejrozsáhlejším technickým programem společnosti Honda, jehož cílem bylo vytvořit od základu zcela nový vůz. Vycházel z předpokladu, že zákazníci na cílových globálních trzích nyní očekávají evropské standardy kvality a vylepšení dynamických jízdních vlastností.

Cílem bylo dynamické omlazení modelu Civic tak, aby mohl konkurovat těm nejlepším ve své třídě. Na začátku vývoje této platformy prováděl technický tým srovnání nejlepších vozů třídy kompaktů na světě, včetně vozů předních evropských značek. Tento proces vyhodnocování nakonec vedl ke stanovení cílových vlastností nového modelu Civic ohledně jízdy, ovladatelnosti, řízení a úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH) a zároveň kvality a celkového vylepšení interiéru.

„Hned na začátku jsme si pro tento nový Civic stanovili za cíl dosáhnout jedinečných jízdních vlastností,“ řekl Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Stanovené cíle dynamických jízdních vlastností byly plněny intenzivním a vyčerpávajícím testováním a vývojem. Výsledkem je platforma, která poskytuje vynikající jízdní stabilitu, a také nízkou polohu při řízení, která posiluje sebevědomí řidiče.“

Bez ohledu na ambiciózní technický program zůstává nový model věrný konceptu „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Zachovává si pozici dostupného kompaktního vozu z hlediska nákladů, úspornosti provozu a vyrobitelnosti. Z tohoto hlediska bylo při vývoji zapotřebí nového myšlení a nových přístupů k pojetí karoserie, aerodynamice vozu, pohonu a konstrukci podvozku.

Tento globální program – který v historii značky Honda nemá obdoby – se týkal pětidveřové varianty, čtyřdveřové varianty, kupé a varianty Type R v rámci jediného vývojového projektu, jehož cílem bylo překonat srovnatelnou evropskou kvalitu a výkonnostní standardy.

Vývoj nového modelu Civic se vznětovým motorem probíhal při rozsáhlých silničních testech v Německu a Velké Británii.

 

Nová pokročilá samonosná karosérie

K vytvoření lehkého a podstatně tužšího skeletu zásadně přispěla nová konstrukcekarosérie, výběr materiálů, technický postup a nové výrobní metody. Celek je o 16 kilogramů lehčí než u předchozí generace Civic a zároveň má o 52 procent větší torzní tuhost. Vylepšení v oblasti tuhosti a samonosné konstrukce značně přispěly ke snížení úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH).

Mezi zásadní konstrukční prvky karosérie patří „kruhové“ konstrukce v přední a zadní oddělovací přepážce, které obepínají celý vnitřní prostor kabiny. Na tuhosti karosérie se rovněž podílí struktura přední podlahy s nízkou citlivostí včetně příčných výztuh v přední části motorového prostoru a mezi základnami předních a prostředních sloupků.

Struktura se skládá z lehkých a velmi pevných materiálů, které zlepšují tuhost karoserie a bezpečnost v případě kolize. Použití za tepla tvařené oceli bylo uplatněno na více místech než u předchozích modelů Civic (z šesti až na 12 procent u vozu Civic hatchback a z jednoho procenta na 14 procent u vozu Civic sedan).

Použitím vysokopevnostní oceli se zvyšuje pevnost a snižuje se celková hmotnost celého rámu karoserie. Jedním z nejdůležitějších míst z hlediska celkové pevnosti karosérie je například střední sloupek a práh.

Další novinka byla zavedena v procesu montáže karoserie, kde je vyžadována moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tento postup se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie, při kterém se nejdříve montuje vnější rám, poté vnitřní rám a spoje. Tato nová výrobní technologie zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.

V nejdůležitějších místech konstrukce vozidla jsou bodové sváry vzdáleny pouhých 20 mm od sebe na rozdíl od běžně používané vzdálenosti 40 a 45 mm. Toto uspořádání přispívá k dalšímu zvýšení tuhosti a odolnosti.

Výsledkem těchto konstrukčních, technických a výrobních novinek je výrazné zvýšení celkové ohybové tuhosti karoserie (až 65 procent u vozu hatchback, až 19 procent u vozu sedan) v porovnání s předchozí generací Civic, a podobné zvýšení torzní tuhosti (až 41 procent u vozu hatchback, až 23 procent u vozu sedan). To naopak přináší větší možnosti, jak vyladit zavěšení pro vynikající jízdu a ovládání.

 

Nejživější a nejdynamičtější Civic všech dob

Pokročilá platforma představuje optimalizovaný základ nejdůmyslnější konfigurace dynamiky podvozku v historii modelu Civic. Konstruktérský tým si stanovil za cíl dosáhnout nejlepšího jízdního pohodlí a ovládání v dané třídě vozů.

Zcela nové zavěšení, nižší těžiště a zvýšená tuhost karoserie dávají této nejnovější generaci modelu Civic nejatraktivnější a nejzábavnější jízdní vlastnosti. Jedinečně pohodlná jízda je výsledkem důkladného vývoje a zaměření na techniky a technologie pro posílení odpružení.

Palivová nádrž modelu Civic byla přemístěna a podlaha vozu je nižší než u předchozího modelu. U vozu hatchback tato změna v kombinaci s úpravami podvozku a zavěšení znamená, že se těžiště nového modelu snížilo o 10 mm. Rovněž poloha řidiče je u obou modelů přemístěna blíže vozovce. Vztažný bod kyčelního kloubu je níže (o 35 mm u vozu hatchback, o 20 mm u vozu sedan), což vytváří sportovnější dojem.

Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem zajišťuje vysokou boční stabilitu pro co nejlepší ovladatelnost v přímém směru a nízkou podélnou tuhost pro optimální jízdní vlastnosti. Dvoupastorkový elektrický hřebenový posilovač řízení s proměnlivým účinkem byl speciálně vyladěn pro evropské trhy. Dvoupastorkový systém se poprvé objevil u vysoce výkonného hatchbacku Civic Type R 2015; podobnými technologiemi vybavují výrobci automobilů obvykle pouze nadstandardní nebo vysoce výkonné vozy.

Zpětná vazba systému elektrického posilovače řízení (EPS) je výjimečná, protože konstruktéři se soustředili na dosažení okamžité reakce, přesného držení jízdní dráhy, důmyslné plynulosti a pocitu bezpečné předpověditelnosti.

Přenášení vibrací na volant je minimalizováno zvýšením průměru sloupku řízení a umístěním lehkého motoru posilovače řízení na dvoupastorkový hřeben, nikoli tradičně na sloupek řízení. Pocit z řízení byl v celkových cílech platformy dynamických jízdních vlastností natolik důležitý, že byl vývoj EPS zahájen již na samém začátku programu vývoje platformy.

Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení a nový tuhý pomocný rám zajišťují vysokou stabilitu pro vynikající jízdní pohodlí a bezpečné řízení při vysokých rychlostech. V souvislosti s vyladěním EPS umožňuje rovněž lineárnější ovládání.

Velká pozornost byla věnována specifickému umístění úchytů zavěšení, aby byla zajištěna optimální tuhost pro zvýšení účinnosti zavěšení. Historicky zcela poprvé jsou u tohoto modelu Honda použita vpředu a vzadu silentbloková pouzdra plněná hydraulickou kapalinou, která při jízdě skvěle izolují a také omezují vibrace podvozku. Nové pomocné rámy vpředu a vzadu jsou navíc specificky umístěny tak, aby se na ně přes zavěšení přenášelo více síly při zatáčení.

 

Systém adaptivních tlumičů (k dispozici pouze u vozu Civic hatchback)

Vybrané modely nejvyšších verzí vozu Civic hatchback jsou vybaveny pokročilým systémem adaptivních tlumičů na všech tlumičů, který byl zcela poprvé představen u modelu Civic Tourer 2014.

Tento systém umožňuje řidiči vybrat některý ze dvou režimů síly tlumení podle jízdních podmínek. Díky tomu si může vůz zachovat pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě. Systém má dvě nastavení – normální a dynamické. Obě byla vyvinuta tak, aby zvyšovala stabilitu a pohodlí při různém zatížení a v různých jízdních podmínkách. Elektronická řídicí jednotka vypočítává pohyb karoserie na základě dat z tříosových snímačů zabudovaných v karoserii. Následně ovládá elektromagnetický ventil v každém tlumiči, který reguluje průtok oleje. Ten naopak mění sílu tlumení.

 

Agile Handling Assist (AHA)

Systém AHA elektronický stabilizační systém pro agilní ovládání byl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu při nízké a vysoké rychlosti a při mírných i prudkých zásazích do řízení.

 

Špičkové vylepšení

Technické provedení a konstrukce karoserie nové platformy Civic přinášejí špičkovou tichost a vylepšení interiéru prostřednictvím optimálního omezování hluku, vibrací a otřesů (NVH). Výrazné vylepšení je výsledkem minimalizace tvorby hluku a vibrací a jejich šíření strukturou karoserie a použití důkladného odhlučnění a odizolování.

Minimalizace hluku motoru přímo u zdroje je výsledkem celé řady různých strategií. Například žebra bloku válců motoru snižují vyzařování hluku a vibrací z válce, zatímco tužší blok rovněž vytváří méně hluku a vibrací. Byla optimalizována nejen tuhost úchytů motoru, ale rovněž umístění a tuhost podpěr úchytů motoru v karoserii.

Šíření ruchů strukturou karoserie je omezeno díky podstatně tužší karoserii, která je méně citlivá vůči vibracím. Identifikace kanálů šíření hluku pomohla konstruktérům optimalizovat struktury v těchto částech pro minimalizaci šíření a vyzařování hluku, vibrací a otřesů (NVH).

Pro omezení hluku, který pochází zvenku, bylo provedeno komplexní utěsnění karoserie a další opatření ke zlepšení aerodynamiky.

Pro omezení dunění byly větší panely karoserie nového modelu Civic vytvarovány a vymodelovány s použitím softwaru pro optimalizaci a konstrukci za pomoci počítačů (Computer-Aided Engineering – CAE). Kombinace materiálů mezi předním a prostředním sloupkem a prahy dveří omezuje vibrace při volnoběhu.

Akustické čelní sklo o celkové tloušťce 4,6 mm se skládá z vnější 2,1 mm vrstvy bezpečnostního skla, střední 0,7mm vrstvy protihlukového polyvinyl butyralu (PVB) a vnitřní 1,8mm vrstvy bezpečnostního skla. Tato kombinace přináší špičkové snížení hlučnosti interiéru působené větrem. A dveře modelu Civic jsou vybaveny trojitou vrstvou těsnění pro omezení vnikání hluku větru a ostatního venkovního hluku.

Aby se snížilo pronikání hluku způsobeného vozovkou, obsahují kryty pod motorem a pod předními a zadními dveřmi nového modelu Civic zvukovou izolaci, stejně jako podběhy zadních kol. Oddělovací přepážka prostoru motoru, vnitřní a vnější panely přístrojové desky a koberec uvnitř kabiny obsahují další kompozitní materiály pro tlumení zvuku.

Tato podstatná vylepšení znamenají tišší a pohodlnější interiér a méně rušivých prvků pro řidiče, který se může soustředit na atraktivní zážitek za volantem.

 

 

  1. Komplexně přepracovaný 1,6litrový vznětový motor i-DTEC je zárukou vynikající hospodárnosti v běžném provozu

 

  • Sportovní odezva, nízké emise CO2 a vynikající spotřeba paliva v reálném provozu
  • Technologie pro snížení tření zlepšují účinnost a přispívají k nižším emisím NOx
  • Nové kované ocelové písty snižují ztráty chlazení uvnitř bloku motoru
  • Modernizovaný motor je montován v závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu

 

Pro zbrusu novou řadu vozů Honda Civic společnost Honda komplexně přepracovala svůj 1,6litrový vznětový motor i-DTEC o výkonu 120 k, který vyniká kombinací výkonu a spotřeby paliva. Cílem rozvoje u této modernizace motoru bylo poskytnout sportovní odezvu vozu a dynamický pocit z jízdy, větší účinnost prostřednictvím přesných technologií a nižší hodnoty emisí NOx.

Čtyřválcový vznětový motor i-DTEC o obsahu 1 597 cm3 dosahuje maximálního výkonu 120 (88 kW) při 4 000 ot./min. a maximálního točivého momentu 300 Nm při 2 000 ot./min. Díky němu vůz Civic zrychlí z nuly na 100 km/h za 10,5 sekundy. Hodnoty emisí CO2 (podle aktualizovaných zkušebních podmínek NEDC) dosahují u vozů vybavených šestistupňovou manuální převodovkou hodnot 91 g/km (u verze sedan) či 93 g/km (u verze hatchback). Kombinovaná spotřeba paliva za aktualizovaných zkušebních podmínek dosahuje 3,4 l/100 km (sedan) a 3,5 l/100 km (hatchback).

Mezi vylepšení 1.6litrového vznětového motoru patří snížené tření ve válcích, vyšší účinnost přeměny NOx a další rozvíjení jízdních vlastností vozu. Ve snaze připravit komplexně přepracovaný motor inženýři společnosti Honda využili nové výrobní procesy, použili nové materiály.

 

Odlehčená hliníková konstrukce

Motor i-DTEC s objemem 1,6 litru společnosti Honda se skládá z lehké hliníkové hlavy válců, která je spojena s otevřeným celohliníkovým blokem odlévaným pod vysokým tlakem, aby se minimalizovala hmotnost motoru.

U přepracované jednotky i-DTEC byla vylepšena vnější konstrukce, v rámci které byla k povrchu bloku válců přidána další litá žebra. Tato žebra zvyšují konstrukční tuhost a v důsledku toho  snižují přenos hluku, vibrací a otřesů.

Lehká hlava válců s dvěma vačkami (DOHC) je vyrobena z tlakově odlévané hliníkové slitiny. V této přepracované jednotce hlava vyžaduje méně vyztužení díky lepšímu chlazení v bloku, takže tloušťka – a tudíž i hmotnost – hliníkové konstrukce se snížila. Nový díl je o 280 gramů lehčí, než  u předchozí generace 1,6litrového motoru i-DTEC, což představuje snížení hmotnosti o 2 %.

 

Písty a ojnice

U předchozí verze 1,6litrového motoru i-DTEC byly písty vyrobeny z hliníku. U přepracované verze motoru i-DTEC jsou písty vyrobeny z oceli. Použitím kované oceli dochází ke snížení ztrát chlazení. Tím se předchází úniku tepla do bloku motoru a zvyšuje se jeho tepelná účinnost. Tato změna umožňuje, aby byla hlava válců tenčí a lehčí, avšak bez újmy na trvanlivosti. K další minimalizaci hmotnosti je rovněž použita vysoce pevná, odlehčená štíhlá kliková hřídel.

 

Technologie pro snížení tření

Klíčovým cílem pro vývojové inženýry společnosti Honda pracující na předchozí verzi 1,6litrového motoru i-DTEC bylo snížit mechanické tření u vznětového motoru na úroveň obvykle spojovanou se zážehovými motory. V podobě tohoto nového přepracovaného motoru i-DTEC se vývoj dostal prostřednictvím technologií pro snížení tření o další stupeň dále.

U nového 1,6litrového motoru i-DTEC byla použita metoda tzv. „super plateau“ honování, která vytváří velmi hladký povrch a tím ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců. Jedná se o dvoustupňový obráběcí postup, který využívá dvoje broušení místo běžnějšího procesu jednoho honování. Tím se rovněž zvyšuje dlouhodobá odolnost motoru proti oděru.

Nižším třením vzniká méně tepla a  tento způsob honování tak rovněž přispívá k nižšímu maximálnímu spalovacímu tlaku (Pmax) ve válcích: z 15,8 MPa u předchozího 1,6litrového motoru i-DTEC až na 14,6 MPa u nově přepracovaného motoru. Snížením teploty a tlaku během spalování se společnosti Honda podařilo snížit spotřebu paliva 1,6litrového motoru i-DTEC, a to i přes zavedení dodatečných technologií pro snížení emisí oxidů dusíku, jež samy o sobě spotřebu obvykle zvyšují.

Plynulejší vnitřní mechanismy nejen přispívají ke snížení emisí a zvyšují účinnost, ale zároveň zlepšují odezvu motoru. Pocit z jízdy je tak daleko více sportovní.

 

Účinné turbodmychadlo nové generace

Přepracovaný motor i-DTEC o obsahu 1,6 litru využívá nové turbodmychadlo, které ve srovnání se svým předchůdcem představuje technologii nové generace. Vyniká vysoce účinnou konstrukcí s proměnlivou geometrií lopatek a jeho rychlost otáčení je přesně řízena elektronikou vozidla. Minimalizuje se tak zpoždění turbokompresoru a je zajištěna optimální kombinace tahu při nízkých až středních otáčkách a vysokého výkonu. Díky nové konstrukci kompresoru v turbodmychadle je energetická ztráta ze systému oproti předchozímu motoru i-DTEC nižší.

 

Efektivní systém vstřikování paliva a průtok vzduchu motorem

1,6litrový motor využívá solenoidový systém vstřikování paliva, který je schopen provozu při vysokém tlaku 1 800 barů. Čím vyšší je tlak paliva, tím rychleji se vstřikuje a paprsek paliva, které se v komoře mísí se vzduchem, se atomizuje jemněji. Výsledkem je čistší a účinnější spalování, které pomáhá dosahovat nízkých hodnot emisí a spotřeby paliva.

Válce motoru i-DTEC mají vysokou objemovou účinnost. Konstukce hlavy s vysokým průtokem stalčeného vzduchu a sacím kanálem pro vytvoření inenzivního víření uvitř válce zajišťuje dokonalou kontrolu spalovacího procesu a redukuje  tvorbu horkých oblastí, kde vznikají nežádoucí emise. Průtok vzduchu  motorem je doplněn a regulován systémem EGR (recirkulace spalin), který pracuje při vysokém i nízkém tlaku a snižuje emise NOx.

Společnost Honda provedla na vstřikovačích řadu úprav, jejichž cílem bylo snížení produkovaných emisí. Přidání dodatečných dovstřiků při nižších venkovních teplotách a při nižší teplotě chladicí kapaliny zvyšuje teplotu výfukových plynů a umožňuje rychlejší aktivaci katalyzátoru, zatímco zvýšení četnosti pilotních vstřiků přispívá ke snižování množství emisí oxidů dusíku. Při vyšších otáčkách, kdy může probíhat regenerace filtru pevných částic, se využívá větší počet dodatečných dovstřiků s cílem omezit ředění oleje a napomoci k zachování úsporného provozu motoru. To dále přispívá k nižšímu spalovacímu tlaku, což u nového motoru pomohlo k dosažení nižších hodnot emisí NOx.

 

Nízkoemisní technologie

Motor i-DTEC o obsahu 1,6 litrů společnosti Honda je jeden z prvních, který má být k ověření hladiny emisí NOx a částic oficiálně testován prostřednictvím zkoušky RDE (Real Driving Emission). Vznětové hnací ústrojí je vybaveno novým systémem s zásobníkovým katalyzátorem (NSC) s vyšší hustotou článků, což umožňuje rychlejší přeměnu a snížení emisí. Filtr pevných částic s tenkou vrstvou stříbra dále zlepšuje účinnost spalování částic a prodlužuje životnost výfukových součástí.

 

V rámci zkoušky RDE (Real Driving Emission) se měří znečišťující látky např. NOx, které automobily vypouštějí při jízdě po silnici. Testy RDE probíhají společně s laboratorními zkušebními cykly, jako jsou NEDC a WLTP, s cílem zajistit u vozidel v celé Evropě při reálném provozu nízké emise.

 

Vypínání motoru při volnoběhu

Standardní výbavou 1,6litrového motoru i-DTEC vozu Civic je systém vypínání motoru při volnoběhu společnosti Honda. Systém snižuje celkovou spotřebu paliva a pomáhá dosahovat hodnot emisí CO2 pouhých 91 g/km (u verze sedan) a 93 g/km (u verze hatchback), v obou případech u vozů vybavených manuální šestistupňovou převodovkou

 

Společnost Honda rovněž provedla specifické změny kalibrace mezi plynovým pedálem a odezvou motoru, aby zajistila při jízdě větší lineárnost.

 

Přepracovaná šestistupňová manuální převodovka

Pocit hladkého a přesného řazení je výsledkem vylepšených synchronizačních kroužků šestistupňové manuální převodovky. Tření při řazení bylo sníženo o 40 procent v porovnání s předchozí generací vozu Civic a nyní patří k nejnižším ve své třídě.

Mechanizmus zpátečky s kolem se šikmým ozubením ve stálém záběru podstatně omezuje hluk a ke snížení hluku, vibrací a otřesů přispívá také dvouhmotový setrvačník.

Od poloviny roku 2018 rozšíří varianty hnacího ústrojí Civic devítistupňová automatická převodovka, což představuje její první použití u automobilu s pohonem dvou kol.

 

 

  1. Špičkový vnitřní prostor s vyšší užitnou hodnotou

 

  • Nový model Civic je prostornější než předchozí model
  • Více prostoru pro cestující a zavazadla
  • Nadstandardní kvalita kabiny, nové rozložení LCD přístrojové desky a  dvoudílná konzole s ovládacími prvky
  • Model hatchback je v zavazadlovém prostoru vybaven moderní roletou s bočním posunem

 

Nový model Civic, stejně jako jeho předchůdci, nabízí špičkovou praktičnost a bezkonkurenční prostor pro cestující a zavazadla. Velmi kvalitní materiály, jednoduchý a důmyslný designový motiv a nová přístrojová deska s digitálním displejem poskytují svěží a nadstandardní vnitřní prostor.

„Charismatický design karoserie proniká dovnitř,“ vysvětluje Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Je to moderní kabina, ve které se harmonicky spojují pokročilé technologie a vysoce kvalitní materiály a vytvářejí dokonalejší úroveň prostoru a pohodlí. K převládajícímu příjemnému pocitu navíc přispívá vynikající výhled a také výrazný pocit bezpečnosti a ochrany. Toto je to zásadní, čeho jsme chtěli dosáhnout při hledání nového výrazu kompaktního vozu Honda.“

 

Prostornější kabina pro cestující

Cestující na předních a zadních sedadlech mají mnohem lepší výhled a více prostoru, ve kterém si mohou užívat nadstandardní uspořádání a povrchovou úpravu. Částečně k tomu přispívá delší a širší platforma a delší rozvor náprav.

Poloha řidiče je o 35 mm níže než u předchozí generace Civic, což u řidiče a spolujezdce na předním sedadle vzbuzuje bezpečnější pocit sepětí s vozem. Přední sloupky, které jsou o 15 procent tenčí, rozšiřují viditelnost dopředu na špičkovou hodnotu 84,3 stupně. To rovněž vytváří v kabině pocit otevřenosti a vzdušnosti.

Ergonomicky optimalizovaná přední sedadla jsou navržena tak, aby poskytovala vysoký komfort. Přední sedadla mají o 10 mm větší rozsah posunu dopředu a dozadu a o 10 mm větší rozsah nastavení výšky než předchozí model Civic. Přední sedadla ve vozech nejvyšších verzí mají 14 stupňů nastavení, aby poskytla optimální polohu k sezení, a také elektricky nastavitelnou bederní opěrku pro řidiče i spolujezdce.

Prostor pro ramena vpředu se rozšířil o 10 mm a také mezi předními sedadly je nyní více prostoru. Prostor pro ramena vzadu je větší o 20 mm, zatímco cestující vzadu mají rovněž více prostoru, kde se mohou uvolnit (hatchback: o 95 mm více prostoru pro nohy, o 45 mm více prostoru pro kolena; sedan: o 45 mm více prostoru pro nohy, o 55 mm více prostoru pro kolena).

V sedanu Civic je pohodlí cestujících vzadu vylepšeno stavitelnými sedáky. Vystupování a nastupování je pro všechny cestující mnohem snadnější. V hatchbacku Civic pocit lehkosti a vzdušnosti dále podporuje velká panoramatická sklopná a posuvná střecha (k dispozici u modelů vyšších tříd).

 

Špičkový objem a univerzálnost zavazadlového prostoru

Objem zavazadlového prostoru u vozu Civic hatchback (478 litrů) zůstává jedním z největších v dané třídě. Prostor je snadno přístupný a univerzální. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40, prahy mají nízkou výšku (679 mm) a zavazadlový prostor má široký otvor (1 120 mm). V kombinaci s rovnou plochou zavazadlového prostoru lze snadno naložit objemné, těžké předměty. Skrytá schránka pod podlahou (u všech modelů kromě modelu S, Sport a Sport Plus) nabízí další bezpečný úložný prostor.

Moderní roleta s bočním posunem rozšiřuje u vozu hatchback všestrannost a snadné používání zavazadlového prostoru. Navíjecí roletu lze rychle a snadno vytáhnout z „kazety“ upevněné po straně. Při nakládání dlouhých předmětů lze roletu jednoduše odepnout a nechat navinout zpět do kazety. Díky tomu není nutné při převážení větších předmětů demontovat a uložit (uvnitř nebo vně vozu) pevnou odkládací polici za zadními sedadly. Podle potřeby lze kompaktní kazetu s roletou přemístit z jedné strany zavazadlového prostoru na druhou nebo zcela vyjmout.

Podobně působivá je všestrannost také v případě modelu Civic sedan. Díky zavazadlovému prostoru o objemu 519 litrů (o 20,8 procent větší než u předchozího modelu) a o 20,6 procent většímu průchozímu oddílu v sedadlech rozdělených v poměru 60:40 je nakládání delších a objemnějších předmětů snazší než kdykoliv předtím. Do zavazadlového prostoru čtyřdveřového modelu Civic se vejdou čtyři měkké kufry nebo čtyři golfové tašky. Oproti předchozí verzi vozu Civic sedan to znamená jeden kufr či tašku navíc.

 

Nadstandardní design a kvalita interiéru

Design nového interiéru nabízí nejpohodlnější a nejdůmyslnější kabinu ve třídě kompaktních vozů. Propůjčuje zcela novému modelu Civic moderní, elegantní a jednoduchou estetiku, která doplňuje výrazně tvarovanou karoserii. Dvojice horizontálních linií zdůrazňuje pocit šířky a délky a tím také prostornosti.

Důmyslné a nadstandardní prostředí podtrhují doplňky kabiny z vysoce kvalitních materiálů, včetně jednolité měkké přístrojové desky s lisovaným stehováním a prvotřídního čalounění sedadel. U modelů Civic hatchback nejvyšší třídy je ve standardní výbavě plně kožené čalounění.

 

Technikou nabitá středová konzole

Středová konzole je vyvedena v lesklé černé barvě a jsou na ní soustředěny všechny ovládací prvky vozidla.

V dolní části před řadicí pákou se nachází dvoudílná úložná přihrádka, která je určena speciálně pro osobní elektronická zařízení. Do přední přihrádky lze přístroje viditelně umístit a pohotově k nim přistupovat. U některých verzí je k dispozici integrovaná bezdrátová nabíjecí podložka pro chytré telefony.

Druhá přihrádka za středovou konzolí poskytuje diskrétnější úložný prostor a přístup k portům HDMI, USB a také k elektrické zásuvce 12 V. Otvorem uprostřed středové konzoly lze vést připojené kabely ze zadní přihrádky do přední. To umožňuje přehledné uspořádání kabelů a nabíjení a připojení zařízení. Pro snadnější orientaci ve dvoudílné úložné přihrádce za tmy je k dispozici LED osvětlení.

Nad úložnou přihrádkou se nachází kontrastující stříbrný panel s několika jednoduchými a snadno přístupnými ovládacími prvky větrání. Stropní LED osvětlení umocňuje nadstandardní prostor.

V horní části středové konzoly se nachází sedmipalcový barevný dotykový displej systému Honda Connect (viz další část). Kromě dotykového ovládání funkcí infozábavy a klimatizace je u nejvyšších verzí součástí displeje také zpětná kamera.

Zcela nové rozvržení zobrazení přístrojů před řidičem je zřetelné, přehledné a vysoce intuitivní. Nový sedmipalcový barevný displej TFT-LCD DII (Driver Information Interface) zabírá největší středovou část nově přepracované přístrojové desky. Obsahuje velký digitální tachometr – s analogovou nebo digitální ručkou otáčkoměru v závislosti na verzi modelu – a digitální rychloměr. Součástí displeje DII je velká plocha, na které může řidič přepínat různé informační obrazovky, mimo jiné navigační pokyny, zobrazení SMS a e-mailů (doplněné o hlasem aktivované odpovědi), informace o zvukové stopě, kontakty v chytrém telefonu, informace o cestě a informace o údržbě vozu.

Tento primární displej je obklopen měřidly teploty chladicí kapaliny a stavu paliva, opět formou TFT-LCD displejů. Všechny displeje mají vysoký kontrast, jsou přehledné a používají soudobé symboly. Když řidič nasedne do vozu, přístroje se postupně rozsvítí jako důmyslné a milé uvítání.

Informace zobrazení na DII lze procházet a vybírat palcem pomocí ovladačů na levém paprsku volantu. Řidič může procházet režimy DII a upravovat nastavení, provádět abecední hledání – například kontaktů nebo hudebních stop – a také vybírat požadované informace pro zobrazení na displejích DII přístrojové desky. Na levém paprsku volantu je rovněž zabudováno ovládání telefonu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinace ovladačů na volantu a displeje DII v přímém výhledu řidiče pomáhá minimalizovat rušení řidiče během řízení.

Druhý palcový ovladač na pravém paprsku volantu slouží k ovládání nastavení adaptivního tempomatu a systému asistenta pro udržování vozu v jízdním pruhu.

Nový model Civic nyní používá chladivo s mnohem nižším potenciálem globálního oteplování (GWP). U některých verzí je rovněž k dispozici třístupňové vyhřívání předních sedadel a vyhřívání zadních sedadel.

Nový model Civic nabízí funkci automatického přidržení brzd při dočasném zastavení – například na semaforu nebo na rušných křižovatkách – a také tlačítkový spouštěč motoru, bezklíčové ovládání dveří a zpětné zrcátko s automatickým zatemněním.

 

  1. Nová generace systému Honda Connect přináší rozšířenou, intuitivnější a propojenější infozábavu

 

  • Nový sedmipalcový pokročilý dotykový IPS displej
  • Plná integrace chytrého telefonu prostřednictvím aplikace Apple CarPlay® a Android Auto
  • Mezi aplikace ve voze patří mapy, zasílání zpráv, hudba a další

 

Nový model Civic je k dispozici s druhou generací systému infozábavy a připojení Honda Connect. Tento systém nabízí vylepšené intuitivní ovládání a plnou integraci chytrého telefonu prostřednictvím aplikací Apple CarPlay® a Android Auto.

Výkon, stabilitu a rychlost nového systému Honda Connect zajišťuje vysoce výkonný čtyřjádrový procesor Nvidia Tegra 3, který byl speciálně vyvinut pro extrémní multitasking, velmi plynulé procházení internetu, dokonalou grafiku a rychlou odezvu. Rovněž pomáhá zobrazovat ostré, živé a přesné obrázky a text na sedmipalcovém TFT-LCD dotykovém displeji na středové konzole.

Zcela poprvé jsou k dispozici obě aplikace Apple CarPlay a Android Auto. Znamená to, že cestující mohou plynule propojit systém Honda Connect se dvěma nejrozšířenějšími operačními systémy pro chytré telefony.

Díky integraci s aplikací Apple CarPlay může nyní systém Honda Connect přinést funkce iPhonu do zážitku z jízdy. Rozhraní se přenáší prostřednictvím zabudovaného displeje nového modelu Civic. Řidiči mohou sledovat navigaci, volat, odesílat a přijímat zprávy a poslouchat hudbu z dotykového displeje nebo s použitím hlasových pokynů aplikace Apple Siri. Mezi podporované aplikace v CarPlay patří Phone (Telefon), Messages (Zprávy), Maps (Mapy), Music (Hudba) a další kompatibilní software jiných dodavatelů (podle specifikace). Aplikace CarPlay je kompatibilní s operačním systémem iOS 8.4 nebo novějším a generací iPhone 5 nebo novější.

Aplikace Android Auto umožňuje řidičům jednoduše a intuitivně používat chytré telefony Android prostřednictvím dotykového i hlasového rozhraní a zároveň minimalizuje riziko odvádění pozornosti. Aplikace Android Auto je kompatibilní s operačním systémem Android 5.0 a vyšším. Mezi podporované funkce patří Google Maps, Google Now, zasílání zpráv, hudba a řada dalších populárních aplikací (v závislosti na trhu).

Sedmipalcový dotykový displej systému Honda Connect je vybaven technologií IPS (In-Place-Switching). To zajišťuje vynikající kvalitu obrazu a kontrastní poměry, které přinášejí uživatelům přesnější a konzistentnější zobrazení barev a také mnohem širší zorné úhly, než u běžných LCD displejů – až 178 stupňů. To umožňuje řidiči i cestujícím sledovat displej bez změny pohodlné polohy při sezení.

Systém Honda Connect rovněž poprvé umožňuje upravovat nastavení klimatizace. Díky tomu je na čisté a jednoduché středové konzole minimální počet spínačů.

Systém Honda Connect umožňuje rychlý a snadný přístup k internetovým službám, například k procházení webu, dopravním informacím v reálném čase, zprávám a informacím o počasí, sociálním médiím a hudbě. Systém je dodáván s celou řadou předinstalovaných aplikací. Další aplikace si mohou uživatelé stáhnout individuálně prostřednictvím služby Honda App Center. Předinstalovaná aplikace „Aha“ nabízí snadný přístup k tisícům stanic se zvukovým obsahem od hudby, zpravodajství, podcastů po audioknihy, a také k informačním kanálům sociálních sítí a ke službám poskytovaným na základě polohy.

Na dotykovém displeji se zobrazují informace o vozu – například denní počitadlo kilometrů a údaje o úspoře paliva – a obraz ze zadní vícepohledové parkovací kamery.

K systému Honda Connect je možné volitelně dodat satelitní navigaci Garmin s předinstalovanými mapami, fotorealistickým zobrazením křižovatek, naváděním v jízdních pruzích, objížďkami v reálném čase, s budovami ve 3D a plastickým zobrazením a s funkcí úsporné trasy. Společnost Honda jako jediná poskytuje bezplatné aktualizace map po dobu pěti let.

Volitelné možnosti konfigurace audiosystému se liší podle stupně výbavy, včetně systému s osmi reproduktory o výkonu 180 wattů, nebo vysoce výkonného audiosystému s 10 (sedan) či 11 (hatchback) reproduktory o výkonu až 465 wattů.

 

 

  1. Díky standardu Honda SENSING pro celou modelovou řadu je nový Civic jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě

 

  • Model Civic je nyní bezpečnější díky nové konstrukci karoserie a vylepšeným technologiím bezpečnosti
  • Tužší, pevnější a s omezeným průnikem do kabiny v případě kolize
  • Honda SENSING je ucelený systém technologií aktivní bezpečnosti

 

 

V souladu s filozofií společnosti Honda „Bezpečnost pro každého“ jsou všechny verze nového modelu Civic vybaveny stejnými systémy pasivní a aktivní bezpečnosti.

Výjimečně pevná a tuhá platforma (viz část 2) poskytuje základ pro výjimečnou bezpečnost podle koncepce „bezpečnost proti kolizím ve všech směrech“. Design této platformy zahrnuje exkluzivní konstrukci karoserie nové generace Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která využívá síť propojených strukturních prvků k rovnoměrnějšímu rozložení energie nárazu. Toto konstrukční řešení pomáhá v případě nárazu omezovat síly přenášené do prostoru pro cestující a poskytuje vynikající odolnost proti čelnímu, bočnímu a zadnímu nárazu.

U nového modelu tato struktura rovněž zahrnuje technologii „crash stroke“. Ta využívá výklopnou konstrukci na předním rámu, která v případě kolize směruje motor dolů a dozadu. Tím na čelní straně vozu vzniká dalších 80 mm účinného deformačního prostoru, který pomáhá minimalizovat narušení kabiny v případě kolize.

V případě kolize pomáhá chránit cestující šest airbagů, v rámci nichž jsou využity technologie i-SRS Airbag a i-Side Airbag.

Prvky pasivní bezpečnosti nového modelu Civic doplněny systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda SENSING, který je v případě značky Honda poprvé nainstalován u všech verzí. Honda SENSING patří mezi nejucelenější systémy bezpečnostních technologií ve své třídě. Využívá kombinaci informací z radaru, z kamery a navíc z celé řady moderních snímačů a varuje řidiče a pomáhá mu v potenciálně nebezpečných situacích.

Systém Honda SENSING obsahuje následující aktivní bezpečnostní technologie:

  • Systém pro zmírnění následků nehody: pomáhá zastavit vůz, pokud systém vyhodnotí, že je nevyhnutelná kolize s vozidlem jedoucím vpředu. Zazní akustický výstražný signál a v případě nutnosti systém automaticky zabrzdí
  • Varování před čelní srážkou: sleduje vozovku před vozem, varuje řidiče před možnou kolizí a vizuálně a zvukově upozorňuje řidiče, aby zabránil kolizi
  • Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: aktivuje se, když vůz opouští aktuální jízdní pruh bez zapnutí směrových světel, a upozorní řidiče, aby provedl příslušné opatření
  • Zabránění sjetí z vozovky: na základě dat z kamery na čelním skle sleduje, zda vůz nevyjíždí ze svého jízdního pruhu. Využívá elektrický posilovač řízení, který mírnými úpravami udržuje vůz v jízdním pruhu. V některých situacích může rovněž brzdit. Když systém zjistí, že řidič znovu získal kontrolu, automaticky se vypne
  • Systém pro udržování v jízdním pruhu: pomáhá udržovat vůz uprostřed aktuálního jízdního pruhu tím, že jednoobjektivovou kamerou detekuje vodorovné dopravní značení a provádí malé úpravy řízení tak, aby se vůz nacházel uvnitř bílých pruhů
  • Adaptivní tempomat: umožňuje řidiči nastavit požadovanou rychlost a odstup od vozidla jedoucího vpředu. Díky tomu lze tempomat používat v lehkém provozu nekonstantní rychlostí
  • Rozpoznávání dopravních značek: sleduje a automaticky rozpoznává dopravní značky a zobrazuje je na IID přístrojové desky
  • Inteligentní rychlostní asistent: kombinuje automatický rychlostní limit nastavený řidičem s rozpoznáváním dopravních značek a automaticky upravuje rychlost vozu podle poslední dopravní značky
  • Inteligentní adaptivní tempomat: novátorská technologie, která měla premiéru u modelu Honda CR-V 2015. i-ACC předvídá a automaticky reaguje na přejíždění ostatních vozidel do jízdních pruhů na víceproudových rychlostních silnicích. Pomocí kamery a radaru detekuje polohu ostatních vozidel na silnici a pomocí algoritmu – který byl vyvinut na základě vyčerpávajícího průzkumu na evropských silnicích – předvídá pravděpodobnost změn směru jízdy vozidel jedoucích v sousedních jízdních pruzích. To umožňuje novému modelu Civic pro bezpečnou a pohodlnou cestu automaticky upravovat vlastní rychlost předtím, než jiná vozidla začnou přejíždět.

 

Mezi další bezpečnostní technologie nového modelu Civic patří:

  • Detekce objektů v mrtvém úhlu: využívá radarovou technologii k automatickému detekování vozidel v mrtvém úhlu a upozorňuje řidiče výstražným symbolem na vnějším zrcátku
  • Asistent při couvání z parkovacího místa: využívá radarové senzory na zadní straně k varování řidiče před blížícími se vozidly při couvání
  • Širokoúhla parkovací kamera: umožňuje řidiči úplnou viditelnost a díky tomu bezstarostné couvání; normální zobrazení 130 stupňů, široké zobrazení 180 stupňů a zobrazení na výšku

 

Do standardního vybavení patří rovněž stabilizační systém vozidla (Vehicle Stability Assist, VSA®) s řízením trakce, který umožňuje zachovávat kontrolu nad vozem při zrychlování, brzdění a zatáčení, a systém nepřímého sledování tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS).

 

 

  1. Honda of the UK Manufacturing (HUM) – místo pro celosvětovou výrobu všech vozů Civic hatchback a 1,6litrového motoru i-DTEC

 

  • Zbrusu nový model Civic hatchback se vyrábí v Evropě a vyváží se do celého světa
  • Rovněž nový motor i-DTEC o obsahu 1,6 litru se vyrábí v Evropě v závodě HUM
  • Investice do nových výrobních technologií a postupů v hodnotě 270 miliónů eur
  • Výrobní závod společnosti Honda v britském Swindonu nadále hraje klíčovou roli ve výrobě modelu Civic

 

Desátá generace modelu Civic je výsledkem nejdelšího programu vývoje jednoho modelu v historii společnosti Honda. Tento vůz byl zkonstruován tak, aby předčil evropské normy a očekávání – a zároveň splnil potřeby všech regionů po celém světě, ve kterých se nový vůz Civic prodává.

Civic je důležitý model Hondy v Evropě a představuje klíčový stimul vysoké prodejnosti a produkce značky v regionu. Pro mnoho evropských zákazníků je Civic synonymem pro značku Honda. Zcela nový model Civic Hatchback navazuje na tuto tradici a bude hrát důležitou úlohu v naplnění plánovaného odbytu značky Honda na evropských trzích.

Hlavním globálním výrobním závodem desáté generace modelu Civic hatchback je HUM (Honda of the UK Manufacturing), evropský výrobní závod společnosti Honda. Společnost Honda investovala 270 miliónů eur do nových výrobních technologií a procesů v rámci přípravy pro nový model, který se vyváží do celého světa, včetně USA. Tato investice je součástí dlouhodobé strategie pro tento evropský závod v globálních aktivitách společnosti Honda.

V roce 1989 byl v závodě HUM vyroben první motor a v roce 1992 první automobil. Nyní se skládá ze dvou výrobních provozoven a motorárny. V dalších částech areálu závodu se nachází účelová testovací dráha, buňky pro dynamické a statické testování a také administrativní a nákupní oddělení.

 

Nadstandardní kvalita laku

Společnost Honda investovala do nové lakovny v závodě HUM, aby kvalita laku doplňovala vysokou kvalitu designu karoserie. Kvalita laku z nové lakovny je špičková díky vylepšené tloušťce laku a novému typu nanášení čiré vrstvy. Kombinace těchto dvou vylepšení přináší vylepšenou hloubku a kvalitu lesku a bohatší odrazové vlastnosti. Díky těmto změnám dosahuje nový model Civic takové úrovně kvality laku a povrchové úpravy, která se blíží standardům Acura, což je nadstandardní značka Honda v USA.

Zřízením závodu HUM pro globální výrobu modelu Civic hatchback naplnila společnost Honda svůj dlouhodobý závazek vyrábět ve Velké Británii a v Evropě.

 

 

  1. Bohaté standardní vybavení celé modelové řady s uceleným příslušenstvím a sadami doplňků pro zvýraznění stylu, technologií a funkčnosti

 

Nový model Civic je k dispozici s bohatou nabídkou doplňků, které umožňují automobilistům vylepšit nebo přizpůsobit svůj vůz vlastním nárokům a stylu.

 

Model hatchback s 1,6litrovým motorem i-DTEC

Model hatchback s 1,6litrovým motorem i-DTEC je v nabídce ve čtyřech stupních výbavy: S, Comfort, Elegance a Executive.

Základní verze S je bohatě vybavena a obsahuje automatické světlomety, adaptivní tempomat a soubor pokročilých aktivních bezpečnostních technologií Honda SENSING.

Vyšším stupněm je verze Comfort, která je navíc vybavena vyhřívanými předními sedadly, vyhřívanými venkovními zrcátky, osmireproduktorovým audiosystémem, 16palcovými litými koly a klimatizací.

Modely s výbavou Elegance jsou vybaveny systémem infozábavy Honda Connect, 17palcovými litými koly, předním a zadním parkovacími senzory zadní parkovací kamerou a dvouzónovou klimatizací.

Nejvyšší verze Executive je vybavena koženým čalouněním, předními LED kombinovanými světlomety, bezklíčovým ovládáním dveří a startováním, elektricky výklopnou panoramatickou střechou a nadstandardním audiosystémem (11 reproduktorů o výkonu 465 wattů). Modely verze Executive jsou rovněž vybaveny adaptivními tlumiči.

 

Stylingové balíčky Silver Line, Black Line a Orange Line

 

Nový Civic Silver Line je sportovní a stylový; sada příslušenství Silver Line dodá svému vozu Civic ještě sportovnější a přesto elegantní nádech. Díky detailně zpracovaným komponentům – přední spoiler, boční spoilery, zadní difuzor, kryty vnějších zrcátek a 18” volitelná hliníková kola – je výsledný dojem zaručen.

Zákazníci si mohou vybrat ze dvou dalších volitelných stylingových balíčků pro karoserii, které umožňují dále rozvíjet neobyčejný vizuální dojem nových modelů Civic hatchback: Black Line a Orange Line.

Balíčky Black Line a Orange Line obsahují přední dolní spojler, boční lišty, zadní difuzor a také kryty venkovních zrcátek v černé nebo oranžové barvě. Balíček Orange Line rovněž obsahuje interiérové doplňky přístrojové desky ve stejné živé oranžové barvě.

 

Model sedan s 1,6litrovým motorem i-DTEC

Verze sedan s 1,6litrovým motorem i-DTEC je dostupná ve třech stupních výbavy: Comfort, Elegance a Executive.

Nejnižší úroveň výbavy Comfort je standardně vybavena 16palcovmi litými koly, automatickými světlomety, adaptivním tempomatem, vyhřívanými předními sedadly, audiosystémem s osmi reproduktory o výkonu 180 wattů a souborem pokročilých aktivních bezpečnostních technologií Honda SENSING.

Výbava Elegance navíc přidává systém infozábavy Honda Connect, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 17palcová litá kola, přední a zadní parkovací snímače, či parkovací kameru.

Vozy s nejvyšší výbavou Executive jsou nabízeny s koženým čalouněním, předními LED světlomety, bezdrátovým nabíjením zařízení zařízení kompatibilních s technologií Qi, navigačním systémem Garmin, vyhřívanými zadními sedadly a prémiovým audiosystémem (10 reproduktorů o výkonu 452 wattů).

 

  1. Technické údaje

 

  • Veškeré technické údaje jsou předběžné a jejich změna je vyhrazena
  • Veškeré údaje o spotřebě a CO2 závisí na konečné homologaci

 

Karosérie a podvozek

Pětimístný, pětidveřový nebo čtyřdveřový sedan se samonosnou karoserií. Vznětový motor se šestistupňovou manuální převodovkou s pohonem předních kol.

 

Motor

 

1,6litrový i-DTEC

Vznětový čtyřválec

6MT
Typ4 ventily/válec
Vrtání x zdvih76 mm x 88 mm
Kompresní poměr16:1
Výkon120 k (88 kW) při 4 000 ot./min.
Točivý moment300 Nm při 2 000 ot./min.

 

Převodovka

 

1,6litrový i-DTEC
Manuální6 rychlostních stupňů

 

Převodové poměry rychlostních stupňů

1,6litrový i-DTEC 6MT
1.3,642
2.1,884
3.1,179
4.0,869
5.0,705
6.0,592
Zpátečka3,673
Pohon nápravy3,571

 

Zavěšení a tlumení

 

HatchbackSedan
předníVzpěra MacPhersonVzpěra MacPherson
zadníVíceprvková zadní náprava

Adaptivní tlumiče (u některých modelů)

Víceprvková zadní náprava

 

 

Brzdy

HatchbackSedan
přední293mm vzduchem chlazené kotouče282mm vzduchem chlazené kotouče
zadní282mm plné kotouče260mm plné kotouče

 

Ráfky a pneumatiky

HatchbackSedan
Velikost ráfkuPneumatiky – předníPneumatiky – zadníPneumatiky – předníPneumatiky – zadní
x 16-palců215/55 R16215/55 R16215/55 R16215/55 R16
x 17-palců235/45 R17235/45 R17215/50 R17215/50 R17

 

Řízení

Motor1,6litrový i-DTEC
TypHřebenové s variabilním poměrem
Otočení volantem

(na doraz)

2,2
Obrysová kružnice otáčení

(kola)

10,6 metru
Obrysová kružnice otáčení

(karoserie)

11,3 metru

 

Rozměry (mm)

VnějšíHatchback (mm)Sedan (mm)
Celková délka4 5184 648
Celková šířka1 7991 799
Celková šířka (včetně dveřních zrcátek)2 0762 076
Celková výška1 4341 416
Rozvor kol2 6972 697
Rozchod kol (vpředu)1 5471 547
Rozchod kol (vzadu)1 5751 575

 

Objemy (v litrech)

Typ karoserie a třída podle specifikacíHatchback (; litrů)Sedan (litrů)
Zavazadlový prostor (metodika VDA; zvednutá sedadla, k hraně oken)414519
Zavazadlový prostor (metodika VDA; sklopená sedadla, ke stropu)1245
Objem dílčího zavazadlového prostoru (je-li jím vozidlo vybaveno, je zahrnut v objemech zavazadlového prostoru výše)64
Objem palivové nádrže4646

 

Hmotnosti (kg)

Převodovka6MT
Typ karoserieHatchbackSedan
Pohotovostní hmotnost vozidla (kg)1 287-1 3011 314-1 366
Užitečná hmotnost (kg)1 7101 800

 

Výkon a spotřeba paliva u 1,6litrového motor i-DTEC

PřevodovkaHatchback 

Sedan

Maximální rychlost (km/h)201 

201

0ľ100 km/hod. (v sekundách)9,8nebylo stanoveno
Spotřeba paliva v městském provozu (l/100 km)3,6 

 

3,5

Spotřeba paliva ve zvláště intenzivním městském provozu (l/100 km)3,4 

 

3,4

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)3,5 

 

3,4

Kombinované emise CO2 (g/km)93 

91

 

– Konec –

 

 

24 komentářů: „Honda Civic X 1.6 i-DTEC: kompletní informace

  • 20.2.2018 (9:56)
    Permalink

    Myslim,ze mas prehozeny data delky modelu na zacatku zpravy 🙂 jedine zeby byl sedan kratsi a sirsi nez hatch..

    • 20.2.2018 (11:10)
      Permalink

      Jde o převzatou tiskovou zprávu Hondy, nezasahoval jsem do ní. V úvodu to chápu tak, že se porovnává C9G 5D s CX 5D a C9G 4D s CX 4D. Rozměry jako takové jsou na konci v tabulce.

  • 20.2.2018 (13:13)
    Permalink

    By mě zajímalo, jak vypadá taková “štíhlá kliková hřídel” 😀
    Jinak ty tlaky 14,6…to je slušný, to už samo o sobě naznačuje, že by ten motor mohl být klidnější…
    Docela zvědavej jsem i na to o 40% hladší řazení…
    Jen mě stále překvapuje tak pomalé zrychlení 0-100 při takto silném motoru :-/

    • 20.2.2018 (15:24)
      Permalink

      Prostě opak tlusté, ne? 😀
      O 40 % hladší, to překoná i benziny :-))
      Tak víš, jak je to s papírovým zrychlením u Civicu X 😉 Na druhou stranu zrychlení pod 10 s mi přijde docela přijatelné. CR-Z to mělo stejně tak. 🙂

      • 20.2.2018 (18:30)
        Permalink

        No právě že mi tohle není úplně jasný jak si něco takovýho představit, protože klikovka může být jen tak lehká, kolik je pro ní optimální a nějaká jarní dieta tam moc nefunguje 🙂
        40% – mě to číslo přijde nějaké přehnané, nevzpomínám si, že by C9g 1.6 mělo kdovíjak kostrbatý řazení…
        Aha…tam je renonc tabulka vs. texty, já tabulkou nekoukal, jen jsem četl ” Díky němu vůz Civic zrychlí z nuly na 100 km/h za 10,5 sekundy.”… 9,8 už zní lépe, ale stejně… No jako 0-100 není rychlá ani 1.5, nejen papírově, ale ani na živo jsem z ní s VTI fakt komplex neměl…pružný zrychlení už je jiná…a o to jde 🙂 Ale nevím co dělaj s tím zrychlením, že je to taková želva 0-100 🙂

        • 20.2.2018 (20:59)
          Permalink

          Je to otázka použitých materiálů, popřípadě technologického posunu v dalších oblastech.

          Jako vždycky – otázka dynamiky u jednotlivých výbav.

          Ad dynamika: HAHA 😀 😉

    • 20.2.2018 (18:02)
      Permalink

      Sopta: u toho řazení mě hlavně zajímá veličina, ve které to soudruzi měřili 😀

      Štíhlá kliková hřídel znamená, že se podařilo zoptimalizovat použití materiálu a záruku to přežije i s levnějším kusem.

      Zajímala by mě taky “vylepšená tloušťka laku” a co se honilo hlavou překladateli, když vyplodil “infozábavu”. Ale celé to číst fakt nebudu, nakonec je to jen smradlák, ten mi v nabídce nechyběl.

      • 20.2.2018 (19:47)
        Permalink

        ako som sa bavil s ludmi z Hondy tak diesel civic sa im moc nepredaval a nepocitaju ani teraz s velkym predajom. mam na mojej 1.5vtec turbo nabehanych takmer 1200km s tym ze obce jazdim 55km/h tempomat mimo obce 100-110 dialnica 135km/h a priemerka 5,8l..od posledneho tankovania cca450km ale bez dialnic 5,6.. dokonca ked som isiel z trnavy do sastina s obcasnym obiehanim kamionov ukazal palubak 5,4l…takze ja nevidim dovod kupovat diesla. samozrejme spotreba je zatial podla PP ale coskoro si ju overim aj podla dotankovania.

        • 20.2.2018 (21:06)
          Permalink

          U nás se prodává to, co je levné a to diesel nebyl a není. Na Západě ale stále prodeje dieselů dělají skoro 50 % prodejů. Že to nedává při úspornosti dnešních benziňáků moc smysl, je věc jiná. 😉 Mít silný diesel je prostě stále ještě móda.

          • 20.2.2018 (21:48)
            Permalink

            no neviem ci je vysolit za civic 24000euro levne 🙂 ale diesel bude asi drahsi… keby si chcel porovnatelne vykonny diesel tak potrebujes aspon 2,2 dtec alebo 1.6biturbo dtec a tam bude rozdiel v cene vacsi. rasto chvala na garaz.sk testoval podobne vykonny benzin a diesel. Opel insigniu 1,5turbo a 2 diesel…rozdiel v cene testovanych vozidiel 5000 euro…rozdiel v spotrebe bol 1,2litra..ale ludia sa uz zacinaju preorientovovat na benziny…aj kopec mojich kolegov kupilo benzin aj ked predtym mali diesel…

          • 21.2.2018 (6:50)
            Permalink

            Máš samozřejmě pravdu, ale diesely mají v Evropě stále přes 45 % všech prodejů, i když v kompaktech to bude asi menší podíl.

        • 21.2.2018 (10:41)
          Permalink

          Danny: spritmonitor říká 6.85, což je na 185 hp moc pěkné číslo a je to zatím lepší než 1.8 v C9G (s tím jezdíme za 6.4 real). Diesel bude buď poprvé stát málo nebo bude úplně mimo. Což je ale dobře, víc chrochtáku na silnicích fakt nechybí. Oproti tomu tříválec žere 6.32, to je bída a odpovídá to testům, kde to bylo taky rozežrané až hrůza.

          • 21.2.2018 (11:35)
            Permalink

            Rozdíl 1.5T/1.0T kolem 0,5 l je zhruba to, co jsem reálně očekával. Tím neříkám, že by litr nemohl jezdit za 6, ale na druhou stranu motor, dynamicky srovnatelný s R18 v C9G je o 0,7 l úspornější. To ti přijde jako “bída”? Není to tak dávno, cos byl nadšený ze 6,6 l u M3 G120.

          • 21.2.2018 (13:24)
            Permalink

            no lenze aj tam su ludia co s tym jazdia medzi 5.5-6.to zalezi od jazdneho stylu a samozrejme podielu jazdy v meste. ale ako som pisal este to musim overit podla dotankovania zatial su to hodnoty podla PP.

          • 21.2.2018 (16:47)
            Permalink

            Danny: však jasně, neříkám, že nejezdíš za to co píšeš (i když až dotankování ukáže, jestli PP nekecá), ale že běžně je to za velmi slušnou hodnotu. A samozřejmě záleží, jestli člověk jezdí hlavně okresky a menší města nebo se cuká centrem Blavy tam a zpět.

          • 21.2.2018 (21:02)
            Permalink

            skyline: tak honda vzdy vedela robit usporne a zaroven vykonne motory…mam uz 3 hondu a nikdy som sa nemohol stazovat na spotrebu ako aj spolahlivost….vlastne ja ani neviem co je to pokazeny motor alebo prevodovka….jasne ja vacsinou jazdim male mesto a okresky…blava len po obchvate…samozrejme ten co jazdi viacej po centre a v zapchach bude mat tu spotrebu vyssiu…ale aj tak to auto ma super spotrebu…

          • 22.2.2018 (19:09)
            Permalink

            tak to mam overené… PP 5,6 a po dotankovani a preratani 5.93…stale super hodnota na surovy motor (1200km) a 182 kobyl 🙂 .. na accorde (2.2dtec) som maval podobnu spotrebu podla dotankovania 5.8 aj ked palubak stale ukazoval viac 6,2…

      • 20.2.2018 (21:01)
        Permalink

        Větší tloušťku laku Honda slibuje u CX obecně, při launchi auta psala, že má lak “téměř standardy Acury”.

  • 20.2.2018 (15:01)
    Permalink

    Mne to je jasny ,jen se mi to hnedka tuklo ,ze to nejak nesedi ,ze sedan je kratsi a sirsi 😀

  • 20.2.2018 (23:19)
    Permalink

    Mám obavy, že to bude prodejní propad.
    Kdo to koupí v dnešním době? když na salonu stojí 1 geniální benzíňák a vedle toho 3 vál na spotřebu.

    Možná jako firemní auto by mohly někde malý odbyt zaznamenat. Němci na Euro 6 ještě slyší, ještě bez adblue je to super. Ale jinak horko těžko, v civiku už měl být teď hybrid místo nafty. Ale nejspíš jim byla škoda hodit I-Dtec už teď do koše, vím že to bude patřit mezi 3 nejlepší prodávané diesely, ale to teď už nikdo neocení.

    • 21.2.2018 (6:48)
      Permalink

      Spousta lidí kupuje nafťák prostě proto, že už ho kupuje 20 let. To jím stačí. A pak ti, co jezdí opravdu hodně.

      Jako ekonomická varianta benzinu je to v Evropě stále ještě přijatelnější, než hybrid. Nedivím se, že se bojí do toho říznout. Počkej ten propad prodeje, až přijde CR-V 5G s hybridem, to teprve bude propad na dno…

      • 22.2.2018 (18:35)
        Permalink

        Ono bude spíš zajímavé jak si povedou prodeje CR-V5G ve srovnání s CR-V4G v roce 2017, kdy už se skoro rok naftová CR-Véčka nevyrábějí. I proto lětely prodeje za loňský rok o 20% dolů.

      • 6.3.2018 (21:17)
        Permalink

        S naftou jezdím za 3,5 lotru na sto. Pochybuji že to nějaký hybrid dokáže

        • 7.3.2018 (7:16)
          Permalink

          Hybridní Toyoty umí jezdit kolem 3,5 litru. Ale jak u hybridů, tak u dieselů je to dost vzácný jev. 😉

Komentáře nejsou povoleny.