Novinky

Nissan: britská policie kritizuje elektromobily

Najezdím poměrně dost kilometrů, takže si nemohu nevšimnout, že ve službách četných policejních sborů (zejména u městských policií) se už i u nás objevují elektromobily. V takové Velké Británii však s nimi mají přece jen větší zkušenosti – a nevyznívá to tam pro BEV vůbec pozitivně. Na nástrahy života policistů s elektromobily upozornil policejní komisař z Gloucestershiru Chris Nelson.

Gloucestershire má největší flotilu elektroaut v UK, ze 435 aut ve službách policie je 75 elektrických – konkrétně 66 Nissanů Leaf a devět Nissanů e-NV200. A šéf Nelson neustále naráží na problémy podřízených s dojezdem. Druhá generace leafu by měla mít reálný dojezd komfortních 200 km a lze si jen těžko představit, že by policisté za směnu ujeli více, než 100 km nebo že by snad vyrazili do ulic bez plného dobití. Přesto se podle Nelsona každou chvíli stává, že hlídka bloudí ulicemi ve snaze najít volnou nabíječku.

Policie totiž auta používá trochu jiným způsobem, než běžní řidiči. Často používají majáky, které jsou náročné na spotřebu elektřiny, ale i vysílačku, při delším stání například u dopravních nehod navíc jede klimatizace nebo topení. Policejní výbava navíc zvyšuje váhu, ale také aerodynamiku aut. „Přestože rozumím a chápu potřebu ochrany klimatu, moje první priorita je boj s kriminalitou,“ vyjadřuje svůj postoj komisař Nelson.

Řešením by samozřejmě byly elektromobily s výrazně delším dojezdem, zmíněné nissany nepatří v tomto ohledu k leaderům, ale takové zase stojí výrazně více a prakticky každý policejní sbor bojuje s omezeným rozpočtem. Každopádně bude třeba to řešit, Británie úplně zakáže prodej nových aut se spalovacími motory už v roce 2030.