Novinky

Mazda3 (2019): kráska oficiálně představena. Ale co ten skrytý handicap?

Po úniku prvních fotek z dnešní noci, které vám japan-cars.cz ukázal jako první web v Česku už je tu zcela oficiální premiéra nové generace Mazdy3, která přináší kromě technických informací také lepší fotky. Poznatek č.1: Mazda by měla zrušit všechny barvy kromě červené. Hatchback v ní vypadá naprosto famózně. Co se samotného designu týče, pětidveřák bude určitě názory trošku polarizovat a to zcela poprávu. Na jedné straně misek vah je naprosto fenomenálně zvládnutý designérský styl Mazdy – všechny plochy na sebe navazují tak hladce a čistě, že Japoncům snad odpustím, že je dělal počítač. 😉 Zkuste najít nějaký úhel, odkud by auto vypadalo divně… Mazda mě snad přeučí na ocucané bonbony, tedy pardon, říkají tomu single motion. 😀

Je sice fakt, že hatchback z profilu působí kvůli malé prosklené ploše a masivní zádi trošku disproporčně, ale vůbec mě to neuráží. Naopak musím říci, že sedan, jenž je mnohem, mnohem konzervativnější, se mi líbí o dost méně. Ale každý to budeme mít nastavené jinak, Mazda má každopádně zajímavou nabídku pro obě strany. O Interiéru už jsem se zmínil, možná je minimalistický už moc, ale nejdůležitější budou použité materiály, které rozhodnou o tom, jak bude auto vnímáno. Jedna věc je ale jasně dána – rozměry. Hatchback má míry 4459 x 1797 x 1440 mm, sedan 4662 x 1797 x 1445 a to při shodném rozvoru 2725 mm.

Tisková zpráva by sice zaplnila tenčí časopis, ale většinu technických údajů si Mazda zatím nechává na později, přece jen půjde do prodeje až na jaře příštího roku (tedy v USA, Evropa zatím není potvrzena). Z toho nejdůležitějšího víme jen to, že se mezigeneračně zvětšil rozsah podélného seřízení volantu o 10 mm (doufejme, že směrem k řidiči 😉 ), že se kulisa řazení posunula výš a vpřed a že bude k dispozici pohon všech kol i-Activ, zkombinovaný s G-Vectoring Control Plus (GVC+). Samozřejmě došlo ke zvýšení pevnosti, tuhosti, podílu superoceli a množství asistentů, zajímavější je však informace o motorech.

Těch bude mít Mazda3 pět – ano opravdu pět, na japonskou značku vskutku neuvěřitelné číslo. Atmosférické benziňáky budou mít objem 1,5 l, 2,0 l a 2,5 l, turbodiesel 1,8 l a coby vrchol nabídky přeplňovaný (částečně) vznětový benziňák Skyactiv-X zatím neupřesněné kubatury. Všichni samozřejmě tuší, že to bude dvoulitr s těmi již dříve avizovanými cca. 190 koňmi a 230 Nm. Nepředpokládám, že by si někdo myslel, že se 2,5litrový čtyřválec dostane do prodeje v Evropě, ale třeba budeme všichni příjemně překvapeni. 😉 V závislosti na zvolené výbavě budou roztáčet kola o rozměru 205/60 R16 nebo 215/45 R18 a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo měničového automatu.

Tohle všechno je nádherné a slibné, dost mi to připomíná rok 2005, kdy se představil hatchback Honda Civic 8. generace. Ve své době šlo z pohledu designu o naprosté zjevení, zvenku i uvnitř, k tomu slibný atmosférický motor …a k tomu jedno technické řešení, které auto z pohledu nejen image, ale i tradice modelu úplně sestřelilo. A stejný recept dnes, po 13 letech, přináší i Mazda. Ano, tahle kráska má pod sukní (kromě dnes již zcela běžného McPhersonu vpředu) vzadu tuhou nápravu! 🙁 Tohle by se u značky se subprémiovými anbicemi asi stávat nemělo… Ale snad na Mazdu nebudou její příznivci (a média) tak zlí, jako svého času hondaři, kteří značku hejtovali tak dlouho, až ji donutili vrátit se k víceprvku. Už chápete to nenápadné guerillové vyčíslování výhod torzky v řadě rozhovorů s inženýry Mazdy z poslední doby?

 

 

16 komentářů: „Mazda3 (2019): kráska oficiálně představena. Ale co ten skrytý handicap?

  • Tak první dojem teda trochu rozpačitý – ten kilometr plechu mezi zadním okýnkem a pátými dveřmi, to je na mě trochu moc, zvlášť v kombinaci v vysokou linií oken. Ale jinak paráda, detaily jsou – stejně jako u stávající generace – parádní.

    Zklamání je torzka, že by stížnosti na malý kufr? Snad to zvládli aspoň jak Honda na C9G, současně si ale myslím, že na rozdíl od Hondy tohle zákaznicím Mazdy v ničem vadit nebude, hlavně, když tam půjde připojit ajfoun.

    • Buď si na to pozorovatel zvykne a nebo ne, líbí se mi, že je to jiné – i vedle odvozeného sedanu.
      Ke změně na torzku prý došlo na základě stížností zákazníků na hlučnost(!) zadní nápravy, což mi tedy přijde jako dost radikální řešení. Dalším důvodem by měl být delší rozvor díky kompaktnější konstrukci.

      • Hlučnost zadní nápravy? Tomu říkám důvod teda, o řešení nemluvě. Když si budou příště stěžovat na hlučnost rádia, bude auto bez něj?

        Delší rozvor by smysl dával, ale i to by šlo udělat jinak. Přijde mi to jako kecy. To už měli raději tvrdit, že chtěli zvětšit ten kufr…

        • Na to už má (c) Honda 😀

        • Je fakt, že na celkovou velikost auta, je současná M3 od B-sloupku vzad taková menší 🙂
          Snad se u Ufa neinspirovali i s odhlučněním toho zadku 😀

          • No, přestože se mi to líbí, tak vzadu se dle youtube videí zdá, že je méně místa na nohy než v o půl metru kratším Jazzu… Škoda. Třeba to bude v nové CX-3 lepší.

          • Beno: jiny typ auta, to nelze srovnavat. CX-3 je a bude stylovka na bazi dvojky, tam nebude vzadu misto ani v desate generaci 🙂 To musis k Honde, HR-V je jinde. Nebo CX-5.

          • Přesně tak, CX-3 či C-HR jsou klasickými zástupci stylových malých SUV, které si vzrostlejší chlap obléká obdobně jako Miatu 😀

          • Skyline, 2bep: Jo, HR-V by byl pro naši lehce výškově přerostlou rodinu ideál. Je to ještě dost krátký na sídlištní parkovací masakr, ale uvnitř velký. Bohužel to stojí skoro jako civic, kde dostanu ještě víc auta/peníze. Jenže ten začíná být dost dlouhý a hlavně vzadu nízký…
            No uvidíme za 2 roky, až to bude aktuální… Třeba sleze z výšin Jazz 1.5 a zůstaneme u Jazzu.

            Mazda (nová 3, CX-3) je/zůstane vzadu malá a CX-5, 6 už je moc velká a drahá…. No solution… Nebo zatnout zuby, vydržet 5 let, až s náma děti nebudou nikam chtít a koupit si stylovku 🙂

          • Beno: CX-5 je jen o kousek delsi nez Civic. M6 je vedle nich uz hodne dlouha.

            Az budou deti velke, ideal nebude CX-3, ale MX-5 🙂

  • Taky nemám problém s Michalovou výzvou – hned první pohled – přímý boční – jasně ukazuje ošklivost šílené masy plechu C-sloupku, která je všechno jen ne sexy a obávám se, že to nezachrání ani jinak parádní zadní optika.
    S interierem problém nemám, jsem na něj ale zvědavý na živo, obzvláště ve standardnějších výbavových verzích než topový lédr. Vidím dobře že Mazda nemá v kapličce display, ale klasické budíky?
    Torzka na zádi klientele Mazdy myslím vadit nebude, nejsou to povětšinou závodníci s ambicemi větší dynamiky jinda než v přímce 🙂

    • Já mám úchylné věci rád. 😀 Jasně že tam disproporce je, jednak daná sloupkem, druhak nízkým prosklením, ale prostě se mi to líbí. 😉
      Jo, měla by mít budíky. Někdo viděl někde video, prý působí trošku „dated“, já to zatím nenašel.
      Je fakt, že komunita mazďáků není tak fanatická. 😀

      • Jsem zvědavej, jak to bude působit na posádku vzadu. U Ufa si někteří stěžovali, že malá okna a obecně posaz vzadu utopený za okna působil až klaustrofobicky…

        • To tady bude možná ještě víc, vzhledem k těm vysokým bokům…

  • No na naladění podvozku jsem zvědavý, takže zatím soudit nebudu. Po 6 letech v Ufu s TypeR podvozkem bude asi všechno rozumnější 😀
    Tvary na pováženou, uvidíme life, ale čemu trochu nerozumím. Postavit 2,0 Skyactive X (190k/230Nm) vedle 2,5 s hodně podobným výkonem (186k/250Nm). To mi příjde nějaké divné. Asi uvidíme jak na který trh, která motorizace příjde :-/
    Každopádně mě budou asi dál štvát s kolama, ofi jen 16″ a 18″. 17″ Ne, jako kwa proč…

    • Výchozí pozice je vždycky důležitá. 😀
      To je jednoduché, 2.5 bude jen v USA, tím pádem u nás nebo v JPN bude pozice top motorizace jasná. A podobnost v USA nebude ničemu vadit, u Sky-X jakožto mild-hybridu napálí cenu, navíc to asi díky přeplňování pojede o něco líp.

Komentáře nejsou povoleny.