Novinky

Honda končí v Evropě s diesely. Už víme kdy!

Vývoj na evropském trhu je po skandálu Dieselgate jasně dán – naftové motory skončí ještě mnohem dříve, než i ti nejoptimističtější experti ještě na počátku tohoto desetiletí předvídali. Další značkou, které se to rychle blíží, je Honda. Sice už to bylo jasné ve chvíli, kdy se rozhodla k radikálnímu kroku – nahradit nafťák hybridem u svého nejdůležitějšího evropského modelu CR-V, ale doposud stále nebyla úplně jasná budoucnost příštích generací menších modelů.

Model Jazz to má jasné – diesel nikdy neměl a už logicky ani mít nebude. Pokud jde o novou generaci malého crossoveru HR-V, kterou lze očekávat v roce 2020, respektive v první polovině roku 2021, už diesel 1.6 i-DTEC mít nebude a nahradí jej buď hybridní systém i-DCD nebo i-MMD, použitý právě u nového CR-V, byť možná s menším spalovacím motorem. Pokud jde o druhý nejdůležitější model Hondy v Evropě, kompaktní Civic, ten bude v aktuální X. generaci posledním autem, které tady bude s dieselem jezdit.

Ani jedenáctá generace, kterou čekáme v období 2021-2022, už 1.6 i-DTEC mít nebude a nahradí jej hybrid. Honda tak možná opravdu nebude mít problém splnit slib, že v roce 2025 bude prodávat 2/3 aut s nějakou formou elektrifikace. Chtě-nechtě na ni budou muset přejít dosavadní řidiči dieselů a spoustě majitelům benzinových aut nejspíš také nebude hybrid proti srsti. Znamená to tedy, že velmi důkladný facelift motoru 1.6 i-DTEC byl proveden pouze kvůli jednomu faceliftu a jedné generaci auta. To se asi úplně nevyplatilo. Je zvláštní, že to Honda raději neskrečovala, mohli jsme tu už mít HR-V hybrid z Japonska a sportovní Civic X by se bez nafty do letoška obešel a příští rok mohl přijet z Ameriky model Insight.

Jedinou japonskou značkou, která zatím bude udržovat nafťáky v nabídce, tak zůstává Mazda, tedy nepočítáme-li velká pracovní auta od Toyoty, Nissanu a Mitsubishi.

10 komentářů: „Honda končí v Evropě s diesely. Už víme kdy!

  • Docela by mě zajímalo, náklady a výnosy Hondího projektu „ropujeme“ :-/
    5 různých nebo obměněných modelů a celé to zaplatilo kolik, půl milionu prodaných aut s různou marží?

    Škoda, že nenasadila hybridy i do současné generace Civica, HR-V, když je má…

    • Asi to moc v plusu nebylo. 😀
      Jo, je to škoda, ale ono je asi potřeba ty propady prodejů v souvislosti s přechodem na hybrid dávkovat postupně, aby to nemusela zabalit celá evropská prodejní síť. 😉

      • Mám dojem, že nafta teď frčí v Indii, tj. jen pro Evropu to rozhodně nedělali… 😉

  • Myslím, že Toyota celkem slušně ukázala, že masivní nasazení hybridů za rozumnou cenu a opouštění nafty nemusí přímo znamenat pokles prodejů.

    • Jenže Toyota na to trpělivě dobře 15 let zákazníky připravovala. Honda na to šla jako …na všechno. Ode zdi ke zdi a nakonec se k naftě vrátila.

  • CRV hybrid ma brzdeny prives 600kg a nebrzdeny len 750kg, taaaaak to je gol do vlastnej branky, pre mnohych nepouzitelne a o dovod este viac ist ku konkurencii aj tej dieslovej

    • Hybridy mají obecně tenhle problém, nevím, čím se budou tahat přívěsy, až diesely zmizí…

    • Opravdu skvělá náhrada za diesel , to asi neutáhne ani auto na tyči .

    • Jenže dieselové auto za třičtvrtě mega si dneska koupí jen šílenec, protože neví, jestli ho za 3 roky někomu vůbec prodá aspoň za 100tisíc, nebo ho bude moct hodit tak do šrotu kvůli všem zákazům 🙁

      • Toho bych se nebál. Zrovna Čecháčkové mají ropu zažranou hluboko pod kůží. A když ne tady, tak dál na východě určitě.

Komentáře nejsou povoleny.