Nissan nestojí o partnerství při vývoji sportovních aut

Přestože slýchám v souvislosti s Toyotou Supra, která není ničím jiným, než vytuněným BMW, až překvapivě často názory, že “je lepší nějaké sportovní auto, než žádné”, jsem si jistý, že v koutku duše snad všichni vědí, že není úplně v pořádku, když se renomovaná automobilka chlubí sportovním topmodelem, který je pouze úpravou vozu konkurence. I když nepochybně důkladnou.

Kdo to ale určitě ví, jsou příznivci japonských aut i přímá konkurence Toyoty ze Země vycházejícího slunce. Naznačují to prohlášení top manažerů Nissanu, v nichž samozřejmě nikoho nejmenují, ale je zřejmé, na koho naráží. Kdo by si nechal ujít takovou příležitost? 😉

“Sportovní auta jsou součástí DNA Nissanu a je naším odkazem je vyvíjet je vlastními silami, říká mluvčí severoamerického zastoupení Nissanu Kyle Torrens”. Zajímavé je i to, že tuto filozofii zastává tato značka i přesto, že jinak ochotně spolupracuje s dalšími partnery v alianci. “Je jedna věc, běžně kooperovat v rámci vytvořené aliance, ale vytvořit unikátní projekt je věc jiná,” myslí si šéfka marketingu Nissanu Natalie Roe.

Značka s vycházejícím sluncem ve znaku prostě chápe, že sportovní vozy jsou chloubou každé automobilky, ukázkou její technické vyspělosti a schopností inženýrů. Existuje spousta dalších možností, kdy s partnery spolupracovat a ušetřit. Koneckonců stejného názoru je i Honda, která vložila svůj um (a mraky peněz) nejen do unikátní techniky supersportu NSX, ale i do specializovaného závodu, určeného pro jeho produkci. Tak proč tohle nechápe Toyota?

6 komentářů: „Nissan nestojí o partnerství při vývoji sportovních aut

  • 6.5.2019 (11:20)
    Permalink

    no nissan…. Ztka maj treba motory (a kdovi co jeste) od rencka ne? Nebo aspon ten zaklad.

    • 6.5.2019 (16:50)
      Permalink

      VQ37 a Renault? Ale no fuj… 😉 😀

      • 6.5.2019 (17:01)
        Permalink

        nejsem si tim uplne jistej jak to presne je, ale nekde jsem kdysi snad cetl, ze ten zaklad, blok nebo neco, uz fakt nevim, je z aliance. Ale treba to byl nejakej renonc.

        • 6.5.2019 (19:55)
          Permalink

          To si pleteš s V6 3.0 dCi, turbodiesel. Údajně společný vývoj, vyráběný Renaultem i pro Nissan.

          • 7.5.2019 (8:47)
            Permalink

            mozny je vsechno, ale nejak to mam zafixovany o 350z. Ale tak kdovi.

          • 7.5.2019 (17:12)
            Permalink

            bitkar: to máš zafixovaný blbě, VQ řada je z dob dávno před vstupem Rencka. Nissan od nich bral jak píše King převážně ropáky. Taky co za benzín mohl Rencek v roce 1999 kdy Nissan koupil Japoncům nabídnout? Šestiválec rozhodně ne, v tom byly Japonci daleko napřed (několik ocenění pro VQ30 v Maximě vs. seroucí se V6 v Safranu a Vel Satisu, například).

Komentáře nejsou povoleny.